Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم افتتاحیه دومین دوره رقابت‌های الگوریتمی روز شنبه با حضور مسئولان سازمان بورس و فعالان این بازار با حضور علی اکبر امین تفرشی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری پارس آریان هلدینگ سرمایه گذاری بانک پاسارگاد در ساختمان سابق شرکت بورس تهران برگزار شد.

علی اکبر امین تفرشی مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان، در سخنانی در این مراسم گفت: امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران جوان در هنگام ورود به بازار کار این موضوع است که بتوانند با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید و خلاقانه اهداف سازمان خود را متحول سازند و همین مسئله باعث ایجاد چالش‌هایی در بازار‌های مختلف از جمله بازار مالی خواهد شد و استفاده از هوش مصنوعی به طور اعم و الگوریتم به طور اخص، در جهت اثبات خلاقیت مدیران عرصه بسیار تلاش‌گری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بازار‌های مالی پیشرفته دنیا درصد عظیمی از معاملات با استفاده از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی شکل می‌گیرد و هر ساله این روند با شتاب قابل توجهی رو به افزایش است. در کشور ما نیز از چند سال گذشته توجه به این دست از ابزار‌های نوین رونق بسیار خوبی را پیدا کرده و این موضوع باعث شد که در سال گذشته برای نخستین بار با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار اولین دوره از مسابقات الگوریتمی برگزار گردید.

امین تفرشی افزود: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۳، ۲۵ درصد از مشاغل با استفاده از ربات‌ها و از طریق هوش مصنوعی انجام خواهد شد و تا سال ۲۰۳۰ این نسبت به ۵۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

عضو هیأت‌مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار بورس تابناک در پاسخ به چرایی عدم ارزیابی اولیه در بورس علیرغم روند صعودی بازار گفت: بستر لازم برای حضور شرکت‌های جدید توسط سازمان بورس و اوراق بهادار فراهم شده و شرکت‌هایی که تمایل دارند سهام خود را در این بازار کنند، می‌توانند اقدام کنند لیکن طبعیتا برخی از شرکت‌ها زیرساخت‌های لازم برای به دست آوردن شرایط لازم برای پذیرش را نداشته در شرایط فعلی تعداد زیادی شرکت در حال بررسی بوده و تلاش وافری در جریان است تا با فراهم آوردن حداقل‌های مورد نیاز برای پذیرش شرکت‌های متقاضی تا پایان سال چندین عرضه اولیه جدید خواهیم داشت، ولی به هر حال موافقم که تعداد عرضه‌های اولیه سال جاری قابل قبول نبوده و در واقع با گسترش امکانات لازم برای شفافیت شرکت‌ها امیدواریم ماه‌های آتی این روند بهبود یابد.

وی در خصوص چشم انداز بازار سرمایه نیز اذعان کرد: شاخص کل همه این سطوح مقاومتی پیش‌بینی شده را پشت سر گذاشته چندین عامل در این مسئله موثر هستند از جمله اینکه پس از تنش‌های پیش آمده در سطح اقتصاد کلان کشور به آرامش نسبی دست پیدا کرده‌ایم، از طرف دیگر در بازار‌های موازی همچون طلا، ارز و مسکن آرامش و ثبات برقرار شده در نتیجه تنها بازاری که همچنان برای سرمایه گذاری جذابیت دارد، بازار سرمایه بوده و عمده نقدینگی جامعه نیز به این سمت هدایت می‌شود.

تفرشی با بیان اینکه در شرایط کنونی نمی‌توان تحلیل بلند مدتی در خصوص روند شاخص کل ارائه داد، تاکید کرد: به همین نسبت که این فضا را شاهد هستیم باید بپذیریم که در نتیجه تنش‌هایی پیش بینی نشده این بازار بیشترین کاهش را خواهد داشت در نتیجه باید مسائل بازار سرمایه را واقع‌بینانه بررسی و متناسب با آن رویداد‌ها را تحلیل کنیم

وی در خصوص افزایش ساعات معاملات با توجه به رشد قابل توجه حجم و ارزش معاملات هم چنین هماهنگی با بورس‌های اروپایی و فشار کمتر بر هسته معاملات نیز گفت: این موضوع از طرف مسئولان سازمان بورس در دست بررسی بوده و طی چند هفته آینده تصمیمات جدیدی در این رابطه اخذ می‌شود به هر حال چنانچه افزایش حجم و ارزش معاملات ادامه پیدا کند باید تصمیمات جدیدی در این رابطه گرفته شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: هوش مصنوعی سازمان بورس سرمایه گذاری بانک پاسارگاد بورس تهران الگوریتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۶۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول درمعاملات برقی بورس/حسابهای وکالتی خریدبرق فعال می‌شوند

مدیرعامل توانیر از افزایش ۴ برابری سهم معاملات برق در بورس انرژی خبر داد و گفت: افزایش معاملات خارج از بازار از ۱۵ درصد به ۶۰ درصد خواهد رسید که از اهداف سال پایانی تکالیف برنامه هفتم توسعه در بخش برق است که از امسال در دستور کار صنعت برق است. - اخبار اقتصادی -

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: از سال گذشته مشترکان با قدرت قراردادی بالای یک مگاوات مکلف به خرید برق از بورس انرژی شدند و در این مرحله شرکت های توزیع عمده برق مورد نیاز خود را از این طریق خریداری می کنند .

وی افزود: عزم دولت و وزارت نیرو بر عدم مداخله در خرید و فروش برق بر اجرای طرح جدید است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه "خرید برق خارج از بازار عمده فروشی در سال گذشته با حدود 30 درصد افزایش به 53 تراوات ساعت رسید"، گفت: این میزان سهم مصرف نزدیک 15 درصد کل معاملات بازار برق بوده و 59 درصد مجموع برق مصرفی صنایع بالای یک مگاوات کشور را شامل می شود.

وی ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه تکلیف شده حجم معاملات برق خارج از بازار عمده فروشی از 15 درصد فعلی به 3030 درصد در سال اول اجرای برنامه و حداقل 60 درصد در سال پایان برنامه برسد که در دستور کار سال جاری شرکت توانیر و وزارت نیرو قرار دارد و اقدامات اولیه در این خصوص انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توانیر فعالسازی حسابهای وکالتی خرید برق در بخش توزیع را از جمله اقدامات انجام شده ذکر کرد و گفت: انتظار می رود از اول اردیبهشت امسال، ماهیانه حداقل 2 هزار میلیارد تومان در این حسابها شارژ شود تا شرکت‌های توزیع نیروی برق نسبت به تامین برق مورد نیاز خود از بورس انرژی اقدام نمایند.

وی افزود: بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و یکشنبه هر هفته تسویه و به حساب ذینفعان و همچنین حساب خرید برق شرکت های توزیع واریز خواهد شد.

مدیرعامل توانیر استقلال مالی شرکتهای توزیع و انجام نقدی معاملات را از مزایای سازوکار جدید روابط مالی صنعت برق عنوان کرد و گفت: در فاز دوم و با فعال شدن بازار خرده فروشی، سهم شرکتهای توزیع برق نیز در عملیات خرید و فروش برق کاهش می یابد و صرفا هزینه های مربوط خدمات شرکت در بخشهای بهره برداری را دریافت می کنند و عملیات بازرگانی برق به شرکت های خرده فروش برق واگذار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • توجه اهالی بازار سرمایه به نقدشوندگی و حمایت از شاخص‌ساز‌ها جلب شد
  • گلایه رئیس سازمان بورس از سود بانکی ۳۰ درصدی؛ مردم به سمت سهام نمی‌آیند!
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه
  • ۲۰۰ شرکت در راه بازار سهام
  • معامله ۵٣ میلیارد کیلووات ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • تحول درمعاملات برقی بورس/حسابهای وکالتی خریدبرق فعال می‌شوند
  • جزئیات جدید از واریز سود سهام عدالت
  • تغییر در ترکیب هیئت پذیرش شرکت‌های استارت‌آپی/پذیرش دانش‌بنیان‌ها در حوزه های مختلف