Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن ادبیات داستانی دریچه گفت: جشنواره ملی ادبیات داستانی دریچه که توسط انجمن ادبیات داستانی دریچه در مشهد برگزار شده بود با اعلام داستان های برتر به کار خود پایان داد. ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

حسین عباس زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: در این دوره از جشنواره، بیش از 800 داستان از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه انجمن ارسال شده بود که بیش تر این آثار، در فضای شگفت انگیز و جادویی بومی نوشته شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس زاده افزود: سطح کیفی داستان های رسیده نسبت به دوره های گذشته رشد و پیشرفت محسوسی داشته است و از نظر بدعت در تخیل، فضا سازی های قدرتمند و پلات های قابل توجه و منسجم، نظر هیات داوران جشنواره را به خود جلب کرده بود.

نویسندگان متعهد، جزیره‌هایی جدا از هم‌/ نویسنده‌پروری راهی برای زایندگی ادبیات انقلاب استبسیاری از نویسندگان بزرگ ایرانی از وظایف خود پرهیز می‌کنند/«آرتیست»، یک اثر ادبیات سینماییچگونه ادبیات مردسالار ایران، به زنان فرصت حضور داد؟/ تیشه برخی از رمان‌ها به ریشه فرهنگ

نویسنده مجموعه داستان کوتاه «خوش به حال هیچ کس» درخصوص ملاک ارزیابی هیئت داوران از داستان های برگزیده گفت: ملاک نظر هیئت داوران جشنواره ملی دریچه، روایت گری داستانی سالم، دیالوگ نویسی های قوی و بن مایه ها و تخیّل دراماتیک متفاوت بوده است. 

گفتنی است این مراسم با حضور هادی تقی زاده، سروش مظفر مقدم و جمعی از علاقمندان به ادبیات داستانی و نویسندگان مشهدی برگزارشد.
به گفته دبیر جشنواره ملی ادبیات داستانی دریچه برگزیدگان این جشنواره به شرح ذیل معرفی شدند: 

1. نفر اول شهرام ریاحی فر، با داستان «شکار ماهی بزرگ» از استان تهران 

2. نفر دوم محسن یاوری، با داستان «در حاشیه رودخانه هیروچایی» از استان کرمانشاه

3. نفر سوم فرزانه باباجانی، با داستان «سازت را کوک کن پسر» از مشهد 

شایان ذکر است، این جشنواره هفت نفر را به عنوان تقدیر معرفی کرد که به شرح ذیل می باشند

حمیدرضا جعفری، با داستان «سگ ماهی» از مشهد 

مهشاد لسانی، با داستان «حلوا» از تهران 

مریم محمدی کلهری، با داستان «اصغر بابا رحیم» از تهران 

نسیم سهیلی، داستان «دو مرز»  از مشهد 

نفیسه خسروی، با داستان «این مملکت دیوانه خانه است» از تهران 

نسیم کمال احمدی، با داستان «نوبت سی ام» از مشهد 

عباس قدیر محسنی، با داستان ،من خدا را کشتم» از تهران

انتهای پیام/282/ش

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۶۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، محمد بابایی؛ مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه مرحله استانی نخستین جشنواره قرآنی «حیات» به انجام رسیده است، گفت: از این مرحله ۵۷۰ منتخب به مرحله کشوری این دوره راه پیدا کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: مرحله کشوری نخستین جشنواره قرآنی «حیات» در سه بخش آوایی، شفاهی و کتبی و در ۱۴ رشته هم برای آقایان و هم برای بانوان، ۲۲ اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار می شود و تا ۲۵ اردیبهشت نیز ادامه خواهد داشت. 
 
بابایی تصریح کرد: از جمله برنامه‌های ما در خلال برگزاری این جشنواره، رونمایی از طرح راویان قرآن در قالب جشنواره «حیات» است که به این منظور یک مجموعه نمایشگاهی نیز برپا می‌کنیم و نشان راوی قرآن را نیز به روایتگران برتر اعطا خواهیم کرد.
 
مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه منتخبان شرکت‌کننده در مرحله کشوری این جشنواره از ۳۲ استان کشور به این مرحله راه یافته‌اند، گفت: راهیابی به این مرحله از دو طریق بوده است؛ در بخش‌های غیر هنری رقابت استانی ملاک انتخاب برای این بخش بوده و در بخش هنری، علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره، آثار هنری خود را در قالب پوستر، کلیپ، فیلم کوتاه، خوشنویسی، عکاسی و پادکست مستقیم به دبیرخانه جشنواره فرستاده که ارزیابی برای انتخاب برگزیدگان در مرحله کشوری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • ممنون به خاطر همه چیز: خداحافظ برای همیشه!
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • برای آگاهی‌بخشی و انعکاس خواست مردم
  • اینزاگی پس از قهرمانی اینتر؛ این داستان قهرمانان زیادی داشت
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود