Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-03-29@00:49:21 GMT

ایران رقیب آمریکا در تولید شیرسرچاهی

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۶۵۶۱

ایران رقیب آمریکا در تولید شیرسرچاهی

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حسن وفایی در حاشیه برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش با اشاره به دستیابی ایران به دانش فنی طراحی و ساخت شیرهای سرچاهی چاه های نفت و گاز در خشکی و دریا، گفت: در دوره تحریم هسته‌ای شرکت‌های آمریکایی و انگلیسی که انحصار ساخت این تجهیزات را در اختیار دارند، فروش شیرهای سرچاهی را به صنعت نفت ایران تحریم و ممنوع کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اشاره به تاخیر در ساخت و توسعه برخی از فازهای پارس جنوبی در دوره تحریم هسته ای به دلیل تحریم واردات شیرهای سرچاهی، تصریح کرد: در شرایط فعلی ایران به دانش فنی ساخت این تجهیزات به طور کامل دست یافته به طوری‌که در طرح توسعه فازهای ۱۳، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی ۸۰ شیرسرچاهی در سکوهای گاز با برند ایرانی مورد استفاده قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت صنایع نفت تجهیزات ایران با اعلام اینکه هم اکنون هزینه یک ست کامل شیرهای سرچاهی ایرانی در یک چاه دریایی پارس جنوبی حدود ۶۰۰ هزار دلار است، اظهار داشت: همین تجهیزات در طرف دیگر میدان پارس جنوبی توسط شریک قطری با هزینه بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار از شرکت‌های آمریکایی کمرون، جنرال الکتریک و یا «ای.بی.بی» انگلیس خریداری می شود.
وی با اشاره به بی نیازی کامل صنعت نفت ایران برای تامین شیرهای سرچاهی چاه های نفت و گاز، بیان کرد: علاوه بر این، شرکت های ایرانی توان ارائه انواع خدمات و گارانتی را هم به شرکت ملی نفت ایران دارند.
وفایی با بیان اینکه حتی شرکت توتال فرانسه هم توان سازندگان ایرانی را در تامین شیرهای سرچاهی فاز ۱۱ پارس جنوبی را تائید کرده بود، یادآور شد: هم اکنون شیرهای سرچاهی با فشار حدود ۱۰ هزار پی.اس.آی در داخل ساخته شده که در گام دوم به دنبال ساخت شیرهایی با توان ۱۵ هزار پی.اس.آی با مشارکت های شرکت های دانش بنیان داخلی هستیم.
وی همچنین از آمادگی برای صادرات شیرهای سرچاهی ایرانی به عراق و سوریه خبر داد و خاطرنشان کرد: برخی از شرکت‌های آمریکایی و اروپایی برای رقابت با ایران سیاست دامپینگ برای فروش شیرهای سرچاهی را راه انداخته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: نمایشگاه انرژی کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۶۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری افزایش تولید پژو پارس در ۲ ماه آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از ایکوپرس؛ گروه صنعتی ایران‌خودرو به منظور افزایش ظرفیت تولید محصول پژو پارس و فراخوان متقاضیان طبق اولویت‌بندی سامانه یکپارچه، با برنامه‌ریزی و هماهنگی با شبکه تامین و قطعه‌سازان این خودرو، ظرفیت تولید روزانه خود را از ۴۰۰ دستگاه از ابتدای امسال، به تدریج به ۷۰۰ دستگاه در کم‌تر از دو ماه خواهد رساند.   این اقدام ایران خودرو پیرو تمدید مجوز تولید پارس از سوی سازمان ملی استاندارد برای بهار ۱۴۰۳ صورت گرفته است.   به این ترتیب با افزایش ظرفیت خطوط پژو پارس در پایگاه‌های تولیدی ایران‌خودرو، تولید این محصول طبق مجوز صادره با حداکثر ظرفیت تولیدی که تاکنون وجود داشته، ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • هدفگذاری افزایش تولید پژو پارس در دو ماه آینده
  • برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پژو پارس در سال جدید
  • هدفگذاری افزایش تولید پژو پارس در ۲ ماه آینده
  • تولید قطعات پیچیده صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی «ایران ساخت»
  • شمار زیادی از تجهیزات صنایع نفت و گاز در ۱۴۰۲ بومی‌سازی شد
  • تولید نسل جدید کارت‌های پردازشگر ایرانی
  • بازدید مدیرعامل پارس خودرو از خطوط تولید
  • افزایش ۱۵۰ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز ایران تا ۱۴۰۶
  • افزایش ۱۵۰ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز ایران تا سال ۱۴۰۶
  • بخش بزرگی از تجهیزات صنایع نفت و گاز در ۱۴۰۲ بومی‌سازی شد