Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-25@00:21:35 GMT

افزایش ۲۵۰ میلیون لیتری مصرف گاز خانگی

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۶۶۷۰

افزایش ۲۵۰ میلیون لیتری مصرف گاز خانگی

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اکبر اکبری امروز در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کشور که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد اظهار کرد: با سرد شدن هوا مصرف گاز در بخش خانگی افزایش  یافته است و به همین دلیل تمام ذخایر سوخت مایع نیروگاه‌ها رو به اتمام است.

وی با بیان این که از ابتدای امسال تا دی ماه ۵۲ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی و ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون لیتر سوخت مایع در کشور مصرف شده است تصریح کرد: در مجموع طی ۱۰ ماه ابتدای امسال ۶۴ میلیارد متر مکعب نفت، گاز و گاز طبیعی به مصرف رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مصرف گاز خانگی در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵۰ میلیون لیتر افزایش داشته است.

معاون تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به این‌که ایران جزو کشورهای در حال توسعه است اما از نظر آلایندگی جزو ۱۰ کشور اول دنیاست اظهار کرد: طی دی ماه امسال نیز روزانه ۲۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع در بخش نیروگاه‌ها و حمل و نقل کشور مصرف شده است. همچنین با احتساب گاز طبیعی می‌توان گفت که حدود ۵۰۰ میلیون متر مکعب گاز در بخش خانگی مصرف شده است.

وی با تاکید بر این که تمامی این ارقام حاکی از آن است که منابع انرژی به صورت بی رویه در کشور مصرف می‌شود گفت: باید هر چه زودتر فکری به حال مصرف انرژی در کشور بکنیم  چرا که جزو منابع آلاینده زیست محیطی هستند.

معاون تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: روزانه ۸۰ میلیون لیتر بنزین پاک و ۶۰ میلیون لیتر نفت و گاز پاک تولید می‌شود. در حال حاضر در ۱۶۰ جایگاه مواصلاتی کشور سوخت با استاندارد یورو چهار توزیع و  در ۴۳۰ جایگاه کلانشهرها بنزین یورو چهار توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: صرفه جویی در مصرف گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۶۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر

ایسنا/خوزستان فرمانده انتظامی ماهشهر از کشف ۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل و بازداشت سه نفر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ منوچهر جوانمرد اظهار کرد: در راستای طرح برخورد با قاچاق کالا و سوخت، روز گذشته ماموران پلیس امنیت اقتصادی این شهرستان با رصد اطلاعاتی یک انبار دپوی سوخت قاچاق را شناسایی کردند و با هماهنگی مرجع قضایی به محل اعزام شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس وی افزود: در بازدید از این انبار، یک هزار لیتر سوخت گازوئیل خارج از چرخه قانونی توزیع کشف شد.

جوانمرد گفت: همچنین ماموران پلیس امنیت اقتصادی در عملیاتی دیگر با گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی، دو دستگاه خودروی نیسان حامل سوخت قاچاق را شناسایی و دستگیر کردند.

وی بیان کرد: در بازرسی از خودروهای توقیفی، حدود تقریبی ۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی ماهشهر با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی سوخت کشف شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این ارتباط پنج نفر پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد
  • کشف ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق
  • ۷۰ درصد از مردم از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کنند