Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@21:21:33 GMT

هوای سرد، ارمغان بارش‌ها در استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۶۷۳۴

هوای سرد، ارمغان بارش‌ها در استان اصفهان

اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان اعلام کرد: پیش‌بینی دما نشانگر این است که کاهش محسوس دما از اواخر روز پنج‌شنبه مورخ 3 بهمن ماه با کاهش دما بین 4 تا 8 درجه و ماندگاری توده هوای سرد در اکثر مناطق استان رخ خواهد داد که شدت آن در نیمه غربی، جنوب غرب و مناطق مرتفع و کوهستانی است و تا اوایل روز سه‌شنبه مورخ 8 بهمن ماه ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان، نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج ناپایدار از روی استان طی روز آینده  است؛  بر این اساس در اکثر مناطق وضعیت جوی به‌صورت قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد، در نواحی غربی و جنوبی بارش برف و در سایر مناطق نیز بارش برف و باران با شدت کمتر پیش‌بینی می‌شود.   

پیش‌بینی دما نیز نشانگر این است که کاهش محسوس دما از  اواخر روز پنج‌شنبه مورخ 3 بهمن ماه با کاهش دما بین 4 تا 8 درجه و ماندگاری توده هوای سرد در اکثر مناطق استان رخ خواهد داد که شدت آن در نیمه غربی، جنوب غرب و مناطق مرتفع و کوهستانی است  و تا اوایل روز سه‌شنبه مورخ 8 بهمن ماه ادامه خواهد یافت که باعث یخبندان و افزایش مصرف حامل‌های انرژی و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی خواهد شد؛ بنابراین توصیه می‌شود  مصرف بهینه انرژی و کنترل دمای گلخانه و باغات مورد توجه مردم و کشاورزان قرار گیرد.

پیش‌بینی هوای اصفهان در 48 ساعت آینده نیز بدین صورت خواهد بود که پنج‌شنبه آسمان نیمه‌ابری تا ابری و وزش باد و  بارش برف و باران و جمعه کمی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد خواهد بود.

همچنین در اخطاریه جوی شماره 19 مورخ 1 بهمن ماه درباره تشدید فعالیت سامانه بارش زا آماده است که زمان پایان این سامانه در استان اصفهان اوایل روز پنج‌شنبه مورخ 3 بهمن ماه خواهد بود و بارندگی‌های ناشی از آن  لغزندگی در سطح جاده‌ها، کاهش دید و اختلال در تردد در سطح جاده‌های استان را در پی خواهد داشت، بنابراین از رانندگان تقاضا می‌شود احتیاط لازم هنگام تردد و تجهیز به وسایل زمستانی خصوصاً در محورهای کوهستانی استان را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/63086/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان اصفهان دما بارش هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۶۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی دمای هوای کشور؛ بارش باران و برف و وزش باد شدید در این مناطق

به گزارش خبرآنلاین، امروز چهارشنبه ۸ فروردین در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، غرب کردستان، زنجان، استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی در ساعاتی از روز رگبار باران گاهی رعد و برق وزش باد شدید موقت در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود.

ایرنا در خبری نوشت:فردا پنجشنبه در نواحی مرکزی، برخی نقاط شمال شرق و شرق استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز و برخی نقاط غرب کشور، بارش‌های پراکنده پیش بینی می‌شود.

در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان، اصفهان و شنبه در برخی نقاط استان فارس و یکشنبه در شمال غرب، غرب و استان‌های غربی خزر بارش خواهیم داشت. همچنین تا روز شنبه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش بینی می‌شود.

طبق اعلام سازمان هواشناسی، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز تا جمعه مواج است.

سازمان هواشناسی وضعیت جوی امروز - چهارشنبه - پایتخت را کمی ابری در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی کرد. بیشینه دمای تهران امروز ۱۸ و کمینه دما ۹ درجه خواهد بود.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888544

دیگر خبرها

  • پایداری هوای گیلان تا شنبه/ بازگشت مجدد بارش های رگباری
  • وضعیت هوای مازندران در ۱۰ روز آینده
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور | از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور/ از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود
  • هوای اردبیل وزش باد همراه با باران پراکنده خواهد بود
  • پیش‌بینی دمای هوای کشور؛ بارش باران و برف و وزش باد شدید در این مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هشدار زردبارش باران و وزش تندباد در آذربایجان غربی
  • هوای مناطق مرزی غبارآلود می شود
  • هوای پاک، ارمغان هفتمین روز بهار در مشهد