Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی سازمان ثبت احوال به بیان توضیحاتی درباره هزینه صدور شناسنامه در سال ۹۸ پرداخت. تاریخ انتشار: 00:00 - 03 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۸۹۳۶۸

سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، درباره هزینه صدور مجدد شناسنامه در سال ۹۸ گفت: هزینه صدور شناسنامه مجدد در سال ۹۸، ۳۰ هزار تومان است و افراد متقاضی تعویض شناسنامه باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوترابی در ادامه درباره هزینه صدور مجدد شناسنامه در صورت صدور مجدد گفت: هزینه صدور شناسنامه مجدد در اجرای مواد ۳۲ و ۳۳ قانون ثبت احوال ۱۰۰ هزار تومان و هزینه صدور شناسنامه مکانیزه مجدد ناشی از فقدان در مرحله اول ۴۰ هزار تومان، هزینه صدور شناسنامه مکانیزه مجدد ناشی از فقدان برای دومین بار ۷۰ هزار تومان و هزینه صدور ناشی از فقدان برای مرحله سوم و بعد از آن ۲۰۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: تمهیدات ثبت احوال برای صدور شناسنامه جدید در آستانه انتخابات/کارت ملی هوشمند برای شرکت در انتخابات ضروری نیست

به گزارش خبرنگار میزان، تعویض شناسنامه و دریافت شناسنامه مکانیزه دارای شرایطی است که باید دارای این شرایط باشید و مدارکی را نیز دارا باشید تا بتوانید اقدام به این کار کنید. در ادامه شرایط تعویض شناسنامه و مدارک مورد نیاز برای آن را مشاهده می‌کنید:

تعویض شناسنامه در چه صورتی امکان پذیر است؟

تعویض شناسنامه‌های نمونه قدیم دراجرای قانون ثبت احوال الف) با ارائه شناسنامه نمونه قدیم ب) بدون ارائه شناسنامه نمونه قدیم

تعویض شناسنامه‌های نمونه جدیدمستعمل

تعویض شناسنامه ناشی‌از اجرای احکام صادره از محاکم دادگستری، تصمیمات متخذه هیات‌های حل اختلاف، آرای صادره از کمیسیون‌های تشخیص سن یا مصوبات نام خانوادگی.

تجدید شناسنامه پس از رسیدن فرد به سن ۳۰ سالگی جهت تعویض عکس.

تعویض شناسنامه پس از رسیدن فرد به ۱۵ سال تمام

هر یک از اشخاص زیرمی توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان سراسر کشور، نسبت به تنظیم و امضاء برگ درخواست تعویض شناسنامه و دریافت شناسنامه جدید اقدام نمایند.

اشخاص ۱۸ سال به بالا

افراد کمتر از ۱۸ سال که دارای حکم رشد باشند

پدر یا جد پدری با ارائه شناسنامه خود جهت فرزندان کمتر از ۱۸ سال

مادر تا زمانی که در قید زوجیت پدر طفل باشد با ارائه شناسنامه خود

سرپرست قانونی (قیم، امین، وصی) برای افراد صغیر و محجور با ارائه مدارک مستندکه سمت او احراز گردیده باشد

مدارک مورد نیاز

تعویض شناسنامه نمونه جدید مستعمل، اصل شناسنامه، سه قطعه عکس ۴×۳ تمام رخ جدید (برای اشخاص ۱۵ سال به بالا)، پرداخت هزینه متعلقه طبق تعرفه جاری، چنانچه شناسنامه‌ای که جهت تعویض ارائه می‌شود فاقد عکس باشد ارائه اصل و تصویر مدارک معتبر عکسدار از قبیل (گذرنامه، کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت، گواهینامه رانندگی، کارنامه عکسدار دوره‌های تحصیلی راهنمایی به بالا، معرفی نامه عکسدار محصلین از سوی مدرسه‌ای که مشغول تحصیل می‌باشند یا کارت شناسایی عکسدار کارکنان دوایر دولتی باذکر مشخصات سجلی) الزامی است. ضمناً پس از تطبیق اصل و تصویرمدارک معتبر یاد شده، اصل مدرک مسترد میگردد.

چنانچه صاحب شناسنامه فاقد هر یک از مدارک مذکور در بند ۴ باشد از طریق معرفی وی به نیروی انتظامی، درخواست تأیید عکس خواهد شد. کارمندان دولت و یا کسبه (با جواز کسب) می‌توانند نسبت به تآیید هویت در ظهر عکس‌های دارنده شناسنامه اقدام نمایند.

ضمناٌ درخواست تعویض شناسنامه در غیر از محل صدور شناسنامه بلامانع است که در این گونه موارد پس از تنظیم درخواست و آن به اداره ذیربط (محل صدور شناسنامه) نسبت به تعویض و تحویل آن اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ثبت احوال هزینه صدور شناسنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۶۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا

به گزارش فارس؛ سیدامیر سیاح رئیس مرکز مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار با اعلام این مطلب افزود: امیدواریم تا 25 اردیبهشت یک میلیون و 600 هزار مجوز کاغذی مانده در دست مردم در این مدت زمان باقی مانده به شناسه یکتا تبدیل شوند و شاهد تبدیل بیش از 2 میلیون پروانه کاغذی اعم از صنفی و غیرصنفی در کشور به مجوز الکترونیکی یا شناسه یکتا باشیم.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار درباره صدور مجوز به واسطه نبودن امکان صدور آن از طریق درگاه ملی مجوزها گفت: تعداد مجوزهای کاغذی که هنوز به صورت کاغذی صادر می شود و در درگاه نیست بسیار کم است.برای آنها تسهیلاتی قائل می شویم اما لازم است صادرکنندگان چنین مجوزهایی زودتر به درگاه متصل شوند.

اما تا آن زمان این امکان مهیا می شود که صاحبان چنین مجوزهایی بتوانند به فعالیت خود ادامه ادامه دهند.

وی بیان کرد: اگرچه برای صدور تبدیل مجوزها براساس قانون از 26 اردیبهشت ماه 1403، فردی که شناسه یکتا ندارد به منزله بدون مجوز است اما با تندی برخورد نمی‌کنیم بلکه کاری می کنیم تا در فرصت باقی مانده همه وارد درگاه شوند و درصد کمی را که باقی مانده اند با آرامش و ارسال پیامک به تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا دعوت می‌کنیم.

فردی که بخواهد خارج از کنترل و نظارت حکومتی و به صورت زیرزمینی کار کند، به تدریج خدمات دولتی وی قطع می شود.

وی افزود: مهمترین مزیت این طرح برای فعال اقتصادی این است که می تواند بدون حضور و 24ساعته از خدمات دولتی بهره مند شود.

دیگر خبرها

  • قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
  • تلفن ثابت سازمانی
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • برخی از فرزندان مادر ایرانی همچنان در انتظار صدور شناسنامه
  • ۶۴ هزار نفر در دوره آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کردند
  • افتتاح کارگزاری صدور شناسنامه فرش کُردی در کردستان
  • زنجیره ارزش فرش دستباف در کردستان ایجاد می‌شود
  • امکان معرفی نماینده حقوقی به دادگاه توسط تولیدکنندگان میسر شد/حذف هزینه های بالای وکالت برای بخش خصوصی
  • مدارس غیردولتی چگونه می‌توانند عدالت آموزشی را گسترش دهند؟
  • مدارس غیردولتی می‌توانند به عدالت آموزشی کمک کنند/ مدارس غیردولتی نباید جاده صاف کن این افراد باشند