Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@13:18:51 GMT

کاهش 6 تا 8 درجه‌ای دمای هوا در استان

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۶۹۶۷

کاهش 6 تا 8 درجه‌ای دمای هوا در استان

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: آغاز وزش بادهای تند تا نسبتاً شدید و آغاز بارش برف از ظهر جمعه دمای هوا را بین ۶ تا ۸ درجه سلسیوس کاهش خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فاس از اردبیل، سیاوش محمدی اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، با آغاز وزش بادهای تند تا نسبتاً شدید و آغاز بارش‌ها از ظهر جمعه، دمای هوا بین ۶ تا ۸ درجه سلسیوس کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:کولاک، بارش برف و باران، تداوم هوای سرد به‌ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی و به‌صورت خفیف در مناطق جنوبی استان تا اواسط هفته آینده از پدیده‌های مورد انتظار خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: شرایط جوی استان موجب لغزندگی جاده‌ها، یخبندان و اختلال در تردد جاده‌ای به‌ویژه در گردنه‌های کوهستانی و برف‌گیر استان، تشکیل مه و کاهش دید افقی و احتمال اختلال در عملیات پرواز خواهد شد.

محمدی بیان کرد: هم‌وطنان عزیز می‌توانند با مدیریت توزیع حامل‌های انرژی، نمک پاشی و محلول پاشی معابر و محورهای مواصلاتی در ساعات شب و اوایل صبح، احتیاط در تردد جاده‌ای و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی، تنظیم دمای انبارها، گلخانه‌ها، مراکز دامداری و مرغداری‌ها و حفاظت از تجهیزات آبیاری تحت فشار از خسارات احتمالی جلوگیری نمایند.

انتهای پیام/3463/777
 

منبع: فارس

کلیدواژه: دمای هوا استان اردبیل هواشناسی بارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: وزش باد از عصر امروز، جمعه  ۳۱ فروردین در نیمه غربی استان و مناطق مستعد شدت می‌گیرد  و این پدیده در مناطق بادخیز خراسان رضوی همراه با خسارت خواهد بود.

براساس این گزارش افزایش دما نیز از دیگر پدیده‌های جوی است که از دیروز خراسان رضوی آغاز شده است و تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.

هم اکنون آسمان در خراسان رضوی صاف است و به جز برخی بارش‌های پراکنده خفیف در مناطق کوهستانی، پدیده خاص دیگری وجود ندارد.

براساس اعلام اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی در شبانه روز گذشته، قوچان با کمینه دمای ۶ درجه سلسیوس و داورزن با بیشینه دمای ۲۷ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های استان بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۲ تا ۲۴ درجه را به ثبت رسانده است.

دمای کنونی  مشهد ۱۵ درجه سلسیوس است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز بین ۱۱ تا ۲۶ درجه در نوسان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی
  • رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • هشدار سرمازدگی ؛لاله زار بردسیرسردترین نقطه کشور
  • آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد / کاهش کمینه دما در اصفهان
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد/ کاهش کمینه دما در اصفهان
  • کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان