Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@12:35:58 GMT

عوارض خوردن برف در روز‌های سرد سال

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۷۴۶۹

عوارض خوردن برف در روز‌های سرد سال

زمانی که برف در کلان شهر‌ها می‌بارد فلزات سنگین هوا می‌توانند درون دانه‌های برفی نفوذ و پنهان شوند. افراد با خوردن برف، فلزات سنگین موجود در آن را به درون بدن خود منتقل کرده و باعث بروز مشکلاتی می‌شوند. خوردن برف باعث انتقال سموم و آلودگی‌های محیط به درون بدن می‌شوند و در طولانی مدت عوارض خطرناکی را به همراه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برف با آب آشامیدنی معمولی یا معدنی بسیار فرق دارد و اصلا حاوی مواد معدنی غنی نیست، زیرا بیشتر در معرض آلودگی هوا قرار می‌گیرد. به گفته کارشناسان، اگر آب حاصل از برف، حاوی مواد معدنی نباشد، طبق اصل بیولوژیکی مناسب نخواهد بود.

عوارض مصرف برف

همچنین برای خوردن برف، افراد باید انرژی زیادی را بسوزانند، زیرا ارگانیسم بدن به سطح بالایی از انرژی برای گرم کردن برف در دهان و دستگاه گوارش، رساندن آن به دمای بدن نیازمند است. افرادی که برف آلوده مصرف می‌کنند دچار بیماری فاویسم می‌شوند. فاویسم یک نوع بیماری فصلی، ارثی خونی و تغذیه‌ای است که به شکل کم خونی و بیشتر در اثر خوردن باقلا سبز خام و گاهی فریز شده یا در اثر مصرف برخی از دارو‌ها و مواد شیمیایی اکسید کننده در افراد حساس بروز می‌کند.

خدیجه رحمانی، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار حوزه کلینیک برف آلوده می‌تواند تعداد باکتری‌های مفید دستگاه گوارش را از بین ببرد و موجب ایجاد التهاب یا ریفلاکس معده، گاستریت شود. در این صورت دیگر بدن به راحتی مواد مغذی را جذب نمی‌کند.

او گفت: زمانی که آلودگی زیاد باشد، ذرات معلق می‌توانند به راحتی بعد از بارش برف بر روی زمین و درون آن تجمع کرده و موجب آلودگی برفی شوند. در گذشته برخی افراد برف را با شیره انگور ترکیب می‌کردند و به عنوان دسر زمستانی شبیه به بستنی می‌خوردند. اما باید توجه داشت که در گذشته آلودگی هوا به اندازه الان نبوده است اگرچه خوردن برف به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

مصرف برف

او تصریح کرد: امروزه هوا، به دلیل وجود آلاینده‌های خودروها، سرب و ذرات معلق مانند گرد و غبار یا گرده‌های شناور، سولفات‌ها، نیترات‌ها، فرمالدئید، جیوه و حتی مواد حشره کش‌های شیمیایی بسیار آلوده شده است؛ به همین دلیل برف و باران به وجود آمده تمیز نخواهد بود.

متخصص تغذیه بیان کرد: خوردن چنین برف آلوده ای، می‌تواند زمینه ساز بروز بسیاری از بیماری‌ها باشد. برف آلوده برای کسانی که به بیماری خطرناکی مبتلا هستند مانند کودکان و سالمندان (گروه حساس) منجر به مرگ آن‌ها می‌شود. همچنین خوردن برف باعث یخ زدگی لب‌ها و یبوست و حتی ایجاد خلل در دستگاه گوارش می‌شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خوردن برف سلامت برف آلودگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۷۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه زولبیا و بامیه به روش قنادی در خانه مشابه قنادی

به گزارش زی‌سان، زولبیا و بامیه از شیرینی‌های پرطرفدار ماه رمضان به حساب می‌آیند و پایه ثابت سفره‌های افطار خانواده‌های ایرانی هستند. اگر شما هم در ماه رمضان زولبیا و بامیه میل می‌کنید، بهتر است این ۲ شیرینی خوشمزه را در منزل تهیه کنید؛ زیرا پخت زولبیا و بامیه در منزل، سالم‌تر و به صرفه‌تر است و با صرف کمی وقت و حوصله می‌توانید این شیرینی‌های خوشمزه را درست کنید و در کنار خانواده نوش جان کنید. در ادامه با زیسان همراه باشید تا بهترین طرز پخت زولبیا و بامیه را بیاموزید.

آنچه در ادامه خواهید آموخت:

مواد لازم شهد زولبیا و بامیه طرز تهیه شهد زولبیا و بامیه مواد لازم زولبیا طرز پخت زولبیا مواد لازم بامیه طرز پخت بامیه نکات تکمیلی پخت زولبیا و بامیه

طرز تهیه شهد زولبیا و بامیه

آب را به همراه شکر در یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. صبر کنید تا مخلوط شکر و آب بجوشد و کمی غلیظ شود. در حین جوشیدن آب و شکر چندین بار دور تا دور قابلمه را با یک قلم موی آغشته به آب لیمو ترش دورگیری کنید. پس از این که مخلوط آب و شکر کمی غلیظ شد، گلاب و زعفران را اضافه کنید، کمی مخلوط کنید و در آخر آب لیمو ترش را اضافه کنید. مجدد هم بزنید تا مواد یکدست شوند سپس شهد را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خُنک شود.

پیشنهاد: طرز تهیه باقلوا استانبولی

طرز پخت زولبیا

مرحله اول: نشاسته گل را درون یک ظرف مناسب بریزید و ماست را به آن اضافه کنید. آرد و بکینگ پودر را نیز به مخلوط نشاسته و ماست اضافه کنید سپس مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله دوم: وقتی مواد زولبیا یکدست شد، زعفران دم کرده را به مخلوط اضافه کنید و مجدد هم بزنید.

*نکته: مواد زولبیا نباید خیلی غلیظ یا خیلی رقیق باشد.

مرحله سوم: مواد را از صافی رد کنید تا ناخالصی مواد جدا شود. مواد صاف شده را درون یک ظرف تمیز بریزید و روی ظرف را با سلفون بپوشانید سپس ظرف را به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت دهید تا حباب‌های ریز روی مواد ایجاد شود.

مرحله چهارم: بعد از این که مواد به مدت ۱ ساعت استراحت کرد، سلفون را از روی ظرف بردارید و مواد را با قاشق کمی هم بزنید.

مرحله پنجم: برای ریختن مواد زولبیا در روغن بهتر است از ظرف سُس استفاده کنید. مواد را درون یک ظرف سُس بریزید.

مرحله ششم: درون یک تابه مناسب مقداری روغن بریزید. تابه را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا روغن خوب داغ شود. برای تِست داغی روغن، یک قطره از مواد زولبیا را داخل روغن بریزید اگر پُف کرد، روغن داغ شده و می‌توانید پخت زولبیا‌ها را شروع کنید.

مرحله هفتم: مواد را به صورت گرد و دورانی درون روغن بریزید، صبر کنید تا یک طرف زولبیا‌ها سرخ شود سپس برگردانید تا طرف دیگر آنها نیز سرخ شود.

مرحله هشتم: وقتی دو طرف زولبیا‌ها سرخ شد، آنها را از روغن خارج کنید و درون ظرف شهد بگذارید. کمی صبر کنید تا زولبیا‌ها مرطوب شوند سپس آنها را از شهد خارج کنید و درون ظرف سرو بچینید.

طرز پخت بامیه

مرحله اول: آب و کره را داخل یک قابلمه نچسب روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب به جوش بیاید و کره ذوب شود.

 
مرحله دوم: آرد را به خوبی الک کنید و بعد داخل آب و کره در حال جوش بریزید و مدام مواد را هم بزنید تا گلوله نشوند و یک مخلوط یکنواخت بدست بیاید. هم زدن را تا زمانی ادامه دهید که آب ظرف کامل تبخیر شود و خمیر شما سفت شود سپس شعله را خاموش کنید.

مرحله سوم: به گزارش زیسان: تخم‌مرغ‌ها را در دمای محیط قرار دهید تا گرم شوند و بعد آنها را یکی‌یکی به خمیر اضافه کنید و پس از اضافه کردن هر تخم مرغ خمیر را با همزن برقی خوب هم بزنید تا تخم مرغ قبلی جذب خمیر شود سپس تخم مرغ بعدی را اضافه کنید. در این مرحله بکینگ پودر را نیز به خمیر اضافه کنید. در نهایت خمیر شما باید یکدست و چسبناک باشد.

مرحله چهارم: خمیر را داخل قیف پارچه‌ای یا پلاستیکی بریزید و از ماسوره برای شکل دادن به آن استفاده کنید. اگر از قیف پلاستیکی استفاده می‌کنید، حتما دو لایه باشد که زمان قالب زدن، پاره نشود.

مرحله پنجم: درون یک تابه مناسب روغن بریزید و تابه را روی حرارت قرار دهید تا روغن کمی گرم شود. وقتی روغن گرم شد خمیر بامیه را دورن روغن ماسوره بزنید و سرخ کنید.

مرحله ششم: وقتی بامیه‌ها سرخ شدند آنها درون شربت سرد بگذارید و کمی صبر کنید تا بامیه‌ها مرطوب شوند سپس آنها را از شربت خارج کنید و درون ظرف سرو بچینید. می‌توانید بامیه‌ها را با پودر پسته یا خلال بادام تزئین کنید.

پیشنهاد: طرز تهیه شیرینی ترکی شکرپاره را بخوانید.

نکات تکمیلی پخت زولبیا و بامیه

برای سرخ کردن زولبیا و بامیه از روغن مایع استفاده کنید؛ زیرا روغن جامد باعث سفت شدن آنها می‌شود.

شربت بامیه باید غلظت عسل را پیدا کند؛ به همین دلیل تمام مواد شربت باید باهم به مدت ۱۵ دقیقه بجوشند. اگر شربت داغ باشد و یا سفت نباشد زولبیا و بامیه شما خمیر می‌شوند.

هنگام سرخ کردن بامیه‌ها دقت کنید بامیه‌های زیادی داخل روغن نیندازید، چون باید بین بامیه‌ها فاصله باشد تا بخار بامیه‌ها باعث نرم شدن آنها نشود.
به گزارش زیسان: گلوکز باعث می‌شود بامیه‌ها نرم نشوند به همین دلیل حتما داخل شهد بامیه از آن استفاده کنید.

بامیه‌ها را حدود ۷ الی ۸ ساعت بعد پخت درون ظرف سربسته نگذارید، بدون روکش داخل یخچال نگهداری کنید تا نرم نشوند.

سخن پایانی 

امیدواریم زولبیا و بامیه خانگی تهیه کنید و در کنار عزیزانتان برای افطار نوش جان کنید.

 

* طرز پخت: زهرا راستین

سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در استان فارس
  • مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات
  • طرز تهیه زولبیا و بامیه به روش قنادی در خانه مشابه قنادی
  • عوارض خوردن خوراکی و نوشیدنی‌های صنعتی بجای وعده غذایی
  • زنگ خطر ابتلا به تب کریمه کنگو در زاهدان به صدا درآمد
  • چهار نفر در زاهدان به تب کریمه کنگو مبتلا شدند
  • خوردن برنج دوباره گرم ‌شده، ضرر دارد؟