Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می‌شود:

برنده هفته: تیم والیبال سایپا

دیدار تیم‌های والیبال سایپا و شهرداری ورامین از سری مسابقات معوقه هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور  پس از 50 روز تعطیلی در سالن خانه والیبال تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مسابقه خودروسازان موفق شدند با نتیجه 3 بر صفر و با نتایج (25-18، 25-21،  25-16) حریف خود را از پیش رو بردارند. تا پیش از این مسابقات ورامینی‌ در 9 مسابقه شکستی را متحمل نشده بودند و در این دیدار اولین باخت خود را تجربه کردند.

بازنده هفته: AFC

کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم خود را درباره میزبانی تیم‌های ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا اعلام کرد و بر اساس آن ایران از میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا طبق مصوبه کمیته مسابقات AFC محروم شد. این تصمیم با واکنش تند وزارت ورزش و جوانان و همچنین چهار باشگاه حاضر در این مسابقات مواجه شد که در نهایت AFC مجبور شد تا حدودی از موضع خود کوتاه بیاید و این بار راهکار جدیدی را پیشنهاد بدهد راهکاری که البته بازهم به مذاق مسئولین ورزش کشورمان خوش نیامد تا همچنان برگزاری این مسابقات در هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد.

شخصیت هفته: فرزانه فصیحی

فرزانه فصیحی، قهرمان و رکورددار دوی 60 متر ایران، در مسابقات داخل سالن بلگراد صربستان با ثبت زمان 7/29 ثانیه ضمن کسب عنوان نخست این رقابت، بار دیگر رکورد جدیدی در این ماده به ثبت رساند. در حالی که رکورد ورودی مسابقات جهانی داخل سالن 7/30 اعلام شده بود، ثبت این رکورد به معنای حضور فرزانه فصیحی در این رقابت ها به عنوان اولین دختر ایرانی است.

نقد هفته: فرزاد ذوالقدر

فرزاد ذوالقدر، ملی‌پوش سابق تکواندو ایران، با حضور در بلغارستان و دریافت تابعیت این کشور برای بلغارها مبارزه خواهد کرد. ذوالقدر پس از این ماجرا در گفتگویی نسبت به این اتفاق واکنشی را نشان داد: حرف خاصی ندارم، ان‌شاءالله با تیم ملی بلغارستان در رقابت‌های انتخابی المپیک قاره اروپا شرکت می‌کنم.

مسابقه هفته: ایران-کویت

 در ادامه نوزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی رقابت‌های جهانی، تیم ایران در دور دوم مسابقات و در مرحله یک چهارم نهایی در گروه دوم با تیم‌های قطر، کره جنوبی و کویت هم گروه شد. هندبالیست‌های کشورمان به مصاف تیم کویت رفتند که این دیدار با نتیجه 28 بر 24 به سود تیم ملی کشورمان به پایان رسید. میزبانی این دوره از رقابت‌ها را کشور کویت برعهده دارد و در نهایت چهار تیم اول جواز حضور در رقابت‌های جهانی را کسب خواهند کرد.

پیشنهاد هفته: پرسپولیس- تراکتور

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و تراکتور در رقابت‌های هفته هفدهم لیگ برتر نوزدهم ایران به مصاف هم خواهند رفت. این دیدار یکشنبه 6 بهمن ماه به میزبانی ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. سرخ پوشان تهرانی در نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر با کسب 34 امتیاز عنوان قهرمانرا به دست آوردند و حالا باید دید آیا پرسپولیس با هدایت سرمربی جدید خود روند پیروزی‌هایش را ادامه خواهد داد یا خیر.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فوتبال والیبال برنا فرزانه فصیحی پرسپولیس تراکتورسازی سایپا شهرداری ورامین ترین های ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۷۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد بدی که مهدی طارمی آن را شکست!

کنفدراسیون فوتبال آسیا آراء انضباطی خود درخصوص اتفاقات رخ داده در خلال رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را منتشر کرد که طی آن، فدراسیون فوتبال ایران، سرمربی و برخی از بازیکنان بخاطر مسائل مختلف، با جرایم گوناگونی روبرو شدند.

در لیست بلند بالای آراء انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا و در بخش‌هایی که به فدراسیون فوتبال ایران مربوط است، آمده است:

فدراسیون فوتبال ایران به دلیل ورود یک جیمی جامپ در جریان دیدار برابر امارات که از هواداران منتسب به این فدراسیون بوده، به پرداخت ۳ هزار دلار محکوم شد.

فدراسیون فوتبال ایران به دلیل ورود ۶ نفر از عوامل منتسب به این فدراسیون به درون زمین در پایان بازی با سوریه، ۴۲۰۰ دلار جریمه شد.

فدراسیون فوتبال ایران به دلیل تأخیر در ورود بازیکنان به درون زمین در دیدار با قطر به مدت یک دقیقه و چهل ثانیه، به پرداخت مبلغ هزار و ۲۵۰ دلار محکوم شد.

مهدی طارمی به دلیل اخراج در بازی برابر سوریه، ۲ هزار دلار جریمه شد. در ادامه این حکم آمده: به اطلاع آقای مهدی طارمی می‌رسد که تخلف مکرر از این ماده ممکن است با مجازات شدیدتری مواجه شود.

مهدی طارمی طبق ماده ۱۳ انضباطی و اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا، برخلاف قوانین محدودیت‌هایی که برای افرادی که توسط داور اخراج شده‌اند، در پایان دیدار برابر سوریه وارد زمین بازی شد که به دلیل ورود غیرمجاز به درون زمین، ۵ هزار دلار جریمه شد.

مهدی طارمی به دلیل غیبت در مصاحبه تلویزیونی پس از دیدار با قطر با وجود درخواست مسئول کنفدراسیون فوتبال آسیا، ۱۰ هزار دلار جریمه شد.

مهدی طارمی به دلیل درگیری لفظی و یا فیزیکی با تماشاگران و اعضای هیئت رسمی تیم ملی قطر، به دلیل رفتار غیرورزشی و نقض اصول بازی جوانمردانه، ۵ هزار دلار جریمه شد.

شجاع خلیل زاده به دلیل اخراج در دیدار برابر قطر، به پرداخت ۲ هزار دلار جریمه محکوم شد.

علیرضا جهانبخش به دلیل عدم شرکت در مصاحبه فلش پس از بازی با قطر، به پرداخت ۱۰ هزار دلار جریمه محکوم شد.

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی ایران به دلیل عدم شرکت در مصاحبه تلویزیونی پس از بازی با قطر، به پرداخت ۱۰ هزار دلار جریمه محکوم شد.

سعید عزت‌اللهی به دلیل اظهارنظر درباره انتصاب داور یا داوران مسابقه با قطر و زیر سوال بردن بی طرفی و یکپارچگی مسابقات و رفتار‌هایی که باعث بدنام شدن بازی می‌شود، ۵ هزار دلار جریمه شد.

فدراسیون فوتبال ایران به دلیل عدم حضور طارمی، جهانبخش و قلعه نویی در مصاحبه فلش پس از بازی با قطر، باید ۱۰ هزار دلار جریمه بپردازد.

بدین ترتیب، فدراسیون فوتبال ایران، سرمربی و بازیکنان به پرداخت ۶۷ هزار و ۴۵۰ دلار محکوم شدند.

منبع: ورزش سه

tags # فوتبال ، مهدی طارمی سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • رکورد بدی که مهدی طارمی آن را شکست!
  • رونالدو در یک جدول دیگر عربستان صدرنشین شد
  • بوفون: انگیزه ندارم، 9 ماه است که ورزش نکرده‌ام!
  • مروری بر رویدادهای ورزش استان در پائیز سال ۱۴۰۲
  • ۴ مدال بوکسورهای ایران در تورنمنت باکو/ باخت پرویزی و امیری در فینال
  • مروری بر کارنامه ورزش قم در تابستان ۱۴۰۲
  • رقابت ستاره ها و بزرگان پیاده روی کشور در همدان 
  • والیبال در ۱۴۰۲؛ قهر مردم!
  • فیروزه محمدزمانی؛ پرواز بانوی تاریخ ساز از زمین به آسمان | آن هایی که از دست دادیم
  • کنعانی به رکورد سیدجلال حمله می‌کند