Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-29@07:54:43 GMT

افتضاح جدیدی که ولیعهد سعودی به بارآورد!

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۷۸۳۶

کارشناسان سازمان ملل خواستار بررسی اتهام دست داشتن محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در هک تلفن مدیرعامل آمازون شدند.

اخبار بین الملل - بر اساس این گزارش، کارشناسان سازمان ملل متحد از مقامات رسمی آمریکا و دیگر مقامات مربوط خواستند اتهامات مطرح شده در مورد دست داشتن ولیعهد عربستان سعودی در خصوص هک تلفن موبایل «جف بزوس»، مدیرعامل آمازون را بلافاصله بررسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره اعدام‌های خودسرانه و قتل‌های فراقانونی و «دیوید کی» گزارشگر ویژه این سازمان در مورد آزادی بیان روز چهارشنبه در ژنو در بیانیه‌ای اعلام کردند که خبر هک شدن تلفن همراه بزوس ایجاب می‌کند که سازمان ملل و سایر نهادهای مربوط تحقیقاتی در این زمینه انجام دهند.

گفتنی است که روزنامه‌های واشنگتن‌پست آمریکا و گاردین انگلیس به تازگی در مطلبی نوشتند که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی با ارسال ویدیوئی از طریق موبایل خود به موبایل مالک آمازون، آن را هک کرده و اطلاعات آن را دزدیده است.

سفارت عربستان سعودی در آمریکا نسبت به خبر منتشر شده در خصوص هک تلفن مالک واشنگتن پست واکنش نشان داد.

سفارت سعودی در واشنگتن این گزارش را رد کرده و هشدار داده است در مورد آن درخواست تحقیقات خواهد کرد. آمازون تاکنون به این گزارش واکنشی نشان نداده است.

گزارش‌های اولیه در مورد هک تلفن جف بزوس، رئیس و مؤسس ابَرفروشگاه اینترنتی آمازون و مالک واشنگتن پست توسط عربستان به اوایل سال باز می‌گردد. در آن زمان گوین دی‌بکر، کارآگاهی که بیزوس استخدام کرده بود گفته بود تلفن مؤسس آمازون «توسط عربستان» هک شده است.

دی‌بکر گفته بود عکس‌های این میلیاردر آمریکایی و پیام‌های خصوصی‌اش ربوده شده و در اختیار نشریه «نشنال اینکوایرر» وابسته به شرکت «امریکن مدیا» قرار گرفته است.

روزنامه گاردین روز اول بهمن گزارش داد که هک تلفن جف بیزوس با ولیعهد عربستان مرتبط است. به گفته گاردین بدافزار ارسال‌شده به تلفن بزوس از شماره‌ای فرستاده شده که محمد بن سلمان از آن استفاده می‌کند.

بنا بر این گزارش بدافزار در پیام ارسالی از شماره بن سلمان در واتس‌اپ، برای جف بیزوس، قرار داشته است.

جف بزوس صاحب روزنامه واشنگتن پست است؛ روزنامه‌ای که قتل نویسنده آن جمال خاشقجی ، توسط مأموران عربستان، به جنجالی گسترده برای ریاض تبدیل شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: محمد بن سلمان سازمان ملل عربستان سعودی هک تلفن جمال خاشقجی سازمان ملل متحد واشنگتن ولیعهد سعودی محمد بن سلمان شرکت آمازون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۷۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک نتانیاهو برای اعزام هیاتی به آمریکا با محور عملیات در رفح!

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو هفته آینده هیئتی را برای گفت‌وگو درباره عملیات رفح به واشنگتن اعزام می‌کند.

پیش از این نیز، شبکه آمریکایی NBC به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، کاخ سفید را از تمایل خود برای از سرگیری برگزاری جلسه لغو شده درباره رفح مطلع کرده است.

در خبری مرتبط، پیشتر برخی منابع خبری گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با عقب نشینی از تصمیم قبلی خود در رابطه با لغو سفر هیئت اسرائیلی به واشنگتن درصدد است تا رون درمر، وزیر امور راهبردی و سخی هنگبی، مشاور امنیت داخلی این رژیم را در هفته آتی به واشنگتن اعزام کند.

منابع خبری گزارش دادند که هدف از سفر این هیئت صهیونیستی هماهنگی با مقامات کاخ سفید درباره جییات طرح حمله ارتش اسرائیل به رفح عنوان شده است.

این درحالی است که روز دوشنبه نتانیاهو سفر همین افراد به واشنگتن را در اعتراض به وتو نکردن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که خواستار آتش بس در غزه و آزادی گروگان‌های حماس بود، لغو کرد.

پیامدهای ناشی از سفر لغو شده و بن بست در مذاکرات مربوط به گروگان گیری به روابط پیچیده میان نتانیاهو و دولت بایدن دامن زد.

نتانیاهو پیش‌تر رأی ممتنع آمریکا به این قطعنامه را «عقب‌نشینی آشکار» واشنگتن از مواضعش توصیف کرد و رأی ممتنع واشنگتن را مانعی بر سیاست‌های وی در ادامه فشار به گروه‌های فلسطینی در غزه برای آزادی اسرای صهیونیستی نزد حماس خواند.

کد خبر 6063882

دیگر خبرها

  • عربستان سعودی برای اولین‌بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • تدارک نتانیاهو برای اعزام هیاتی به آمریکا با محور عملیات در رفح!
  • اقدام جدید بارسلونا برای حفظ ژاوی در باشگاه
  • تلف شدن گوسفندان در تیران و کرون ۱۰ میلیارد ریال خسارت به بارآورد
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی