Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:34:59 GMT

حرارت مستقیم و طولانی مدت بر بدن؛ عامل سرطان پوست

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۷۸۹۰

حرارت مستقیم و طولانی مدت بر بدن؛ عامل سرطان پوست

سیدحسن اعتمادزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با اشاره به اینکه ایستادن طولانی مدت و قرار گرفتن مستقیم در مجاورت منابع حرارتی می‌تواند سبب بروز زخم شود، افزود: بخاری‌های هیزمی، برقی و گازی به دلیل داشتن اشعه مادون قرمز سبب تغییراتی در پوست شده و آن را به صورت سنگ مرمر قرمز ( آبگینه ) می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: کارگرانی که در ایام سرد سال در فضای آزاد مشغول کار هستند، معمولا برای گرم کردن خود به بخاری‌ها نزدیک می‌شوند که این کار می‌تواند آنان را در معرض آسیب قرار دهد.

اعتمادزاده ادامه داد: تماس طولانی مدت با سایر وسایل گرمایشی مانند شوفاژ هم می‌تواند این عارضه را در افراد به وجود آورد، لذا به مردم توصیه کرد که از نزدیک شدن طولانی مدت به وسایل گرمایشی خودداری کنند.

متخصص پوست و مو بیان داشت: هرچند تغییرات در پوست بر اثر ایستادن یا قرار گرفتن مستقیم و طولانی مدت در مجاورت منابع حرارتی می‌تواند در هر جای بدن ایجاد شود، اما بیشتر پاها را درگیر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حتی کسانی که جلوی شومینه قرار می‌گیرند هم در معرض این مشکل قرار می‌گیرند، تاکید کرد: برخی افراد عادت دارند در محیط کار بخاری برقی را میان پاهای خود قرار دهند که در معرض خطر این آسیب قرار دارند.

این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه برای پیشگیری از این عارضه باید جلوی اشعه مستقیم نور حاصل از تابش گرمای بخاری را گرفت، گفت: ورق آهنی به عنوان محافظ محسوب نمی‌شود، ورق آهن پس از گرم شدن می‌تواند این نور را از خود ساطع کند.

اعتمادزاده با اشاره به اینکه فضا باید غیر مستقیم گرم شود، اظهار داشت: این عارضه هم در مردان و هم زنان می‌تواند بروز پیدا کند و در صورت تکرار طولانی مدت می‌تواند آنان را دچار سرطان‌های پوست نماید.

برچسب‌ها بیماری پوستی سرطان پوست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیماری پوستی سرطان پوست بیماری پوستی سرطان پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۷۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

انسان در تمامی دوران‌ها به دنبال کشف راهی برای داشتن طول عمر بیشتر و جاودانه بوده است. این تلاش‌ها تاکنون نتوانسته‌اند به نتایجی اثربخش منتهی شوند اما دانشمندان راه‌هایی را توصیه کرده‌اند که با رعایت آن‌ها می‌توان عمر طولانی‌تر را تجربه کرد.

دریافت 29 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: امین نصراللهی

دیگر خبرها

  • حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد  
  • ویدیو/ چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • جک تی9 جدید؛ همان طراحی آشنا با تفاوت های جزئی (+تصاویر)
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید؛ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • بهترین دمنوش ها برای دفع سنگ کلیه
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید/ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این روغن