Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشدارهای هواشناسی چند روزی با نتایج مشهود در تصاویر ماهواره ای، خبر از ورود جبهه هوای سردی به کشور می دهند.

 سرمایی که احتمال دارد تا حدودی نسبت به سال های گذشته شدت بیشتری داشته باشد.

 تمهیدات لازم برای مقابله با بحران کاهش دمای هوا و افزایش بارش‌ برف و احتمال مسدودی جاده ها باید اندیشیده شود و از طرفی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان، آمادگی کامل برای ارائه این خدمات به منظور عبور از این شرایط احتمالی را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به همین منظور شامگاه چهارشنبه جلسه فوق العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان زنجان با حضور همه دستگاه های اجرایی عضو با دستور کار اطلاع رسانی در خصوص موارد مربوط به مدیریت بحران و دستور دوم نیز گزارش برخی از مدیران دستگاه های اجرایی در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص کاهش دما در چند روز آینده برگزار شد.

آمادگی برای مقابله با پدیده سرما حفظ شود

معاون عمرانی استاندار زنجان، هدف از تشکیل جلسه فوق العاده مدیریت بحران را ورود توده هوای سرد به استان از هفته آینده بیان کرد و افزود:  با بررسی دقیق اداره کل هواشناسی این سرما بی سابقه نیست منتهی با توجه به هشدار و ابلاغیه نیاز است تا آمادگی حفظ شود.

مهرداد سلطانی تاکید کرد: دستگاه های مرتبط با مدیریت بحران در آماده باش کامل قرار گیرند و مدیران دستگاه های عضو در استان زنجان حضور داشته باشند تا خدمات رسانی به نحو مطلوبی محقق شود.

وی اظهارداشت: مراکز اسکان موقت که در اختیار دستگاه های مختلف است به منظور خدمات دهی در برف، کولاک و راهبندان احتمالی در آماده باش کامل قرار گیرند و دستگاه های امدادرسان به این موضوع توجه داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه بارندگی شدید هنوز گزارش نشده است، گفت: اما در صورت وقوع آن و مواجه شدن با انسداد راه های ارتباطی هماهنگی با پلیس راه انجام شود.

سلطانی با تاکید بر اینکه در هیچ کدام از بخش ها با بحران مواجه نیستیم، افزود: برای پیشگیری از بحران احتمالی باید مصرف  انرژی اعم از گاز و برق در استان مدیریت و برای آن برنامه ریزی شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت نیاز برای خاموشی های با برنامه برق باید هماهنگی لازم انجام شود.

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: اطلاع رسانی برای صرفه جویی در مصرف انرژی به صورت جدی تر و جلوگیری از اتفاقات و حوادث ناگوار در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

سلطانی تاکید کرد: در صورت مواجه شدن با افت فشار گاز طبیعی در شبکه به دلیل سرما به ترتیب اولویت و پرتکل هایی که وجود دارد عمل خواهد شد و این مهم در اختیار ستاد پاسخ دهی به بحران استان و دستگاه های متبوع به صورت ملی است که درخواست کنند.

وی یادآوری کرد: به هر ترتیب ممکن، مطابق دستور العمل ها اقدام شود و در صورت نیاز به تعطیلی بخشی از صنعت یا مصارف در حوزه اداری و غیره اطلاع رسانی انجام خواهد شد و سرمای بی سابقه برای استان زنجان پیش بینی نشده است.

عدم مدیریت مصرف گاز ، منجر به تعطیلی برخی  ادارات، مدارس و کارخانه ها می شود

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه اوایل هفته آینده احتمال دارد شاهد کاهش محسوس دما باشیم، گفت: در صورت کمبود گاز و عدم صرفه جویی توسط مشترکان احتمال دارد برخی از دستگاه های اجرایی، کارخانه ها و مدارس استان تعطیل شود.

توحید سلیمی به آمار حوادث غیرمترقبه امسال در استان اشاره کرد و گفت: در این مدت ۲۰۰ مورد حادثه روی داده که بیشترین آن به ترتیب مربوط به آتش سوزی، بارش برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی بوده است.

به گفته وی، این حوادث در شهرستان های ماهنشان، زنجان، سلطانیه و طارم اتفاق افتاده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان به میزان بارندگی های استان زنجان در سال زراعی جاری اشاره کرد و ادامه داد: از نخستین روز مهرماه تا پایان دی بر اساس گزارش هواشناسی ۱۳۱ میلی متر و  به گزارش شرکت آب منطقه ای ۱۳۹ میلی متر بارندگی ثبت شده است.

سلیمی یادآوری کرد: در مدت بیان شده بارندگی های نرمال استان بر اساس گزارش هواشناسی ۱۴۶ میلی متر و شرکت آب منطقه ای ۱۷۱ میلی متر ثبت شده است.

وی اظهارداشت: بارش های نرمال در استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش و نسبت به نرمال آن ۱۵ درصد افزایش را نشان می دهند.

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان، به تعداد فوتی های استان زنجان از سال ۶۹ تا دوم بهمن ماه سالجاری اشاره کرد و افزود: در این مدت یکهزار و ۶۳۶ نفر بر اثر حوادث غیرمرتقبه جان خود را از دست داده اند.

سلیمی افزود: بیشترین فوتی ها با یکهزار و ۵۴۶ نفر در زلزله طارم ثبت شده است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون در حوادث غیرمرتقبه خوزه استان زنجان ۱۸ مورد حادثه غیرمترقبه و سه مورد نیز انسان ساخت بزرگ در استان زنجان وجود دارد که غرق شدگی، تگرگ، زلزله، سیل، سرمازدگی، رانش زمین، تگرگ و صاعقه علت این فوتی ها بوده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری جلسات فوق العاده وعادی بحران رسیده به کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث و سوانح، کاهش خسارت های اقتصادی مستقیم ناشی از آن است.

مدیریت مصرف از تعطیلی ادارات، مدارس و کارخانه ها جلوگیری می کند

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان به ارائه گزارشی از مصرف گاز طبیعی توسط مشترکان پرداخت و گفت: با وجود خطوط انتقال گاز در این استان مشکلی بابت تامین سوخت گاز در استان نداریم.

موسی احمدلو به روند مصرف گاز از سال ۹۴ تاکنون در بخش های مختلف استان اشاره کرد و افزود: این مصرف در سال ۹۴ یک میلیارد و ۹۲۷ میلیون مترمکعب بود که این رقم در ۱۰ ماهه گذشته از سال جاری به ۲ میلیارد و ۲۰۷ میلیون مترمکعب افزایش رسیده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود این میزان تا پایان امسال به ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب برسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: در کل سال های گذشته ۳۵ درصد مصرف کنندگان گاز طبیعی در بخش خانگی، ۶ درصد بخش تجاری و عمومی و ۶۰ درصد نیز در بخش صنعت و نیروگاه است.

احمدلو تاکید کرد: از سال ۹۱  واحدهای صنعتی شرکت گاز استان از ۶۹۴ واحد به یکهزار و ۲۳۰ واحد رشد یافته است.

وی افزود: امروزه همه شهرک های صنعتی و واحدهای صنعتی استان دارای گاز طبیعی هستند.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه کل مصرف گاز در دی ماه امسال ۲۵۴ میلیون مترمکعب در سال گذشته بوده که این میزان به ۲ هزار و ۲۰۷ میلیون مترمکعب افزایش رسیده است ۶.۷ دهم درصد افزایش مصرف داریم.

احمدلو افزود: شرکت گاز استان زنجان ۳۴۲ هزار و ۱۰ مشترک دارد که از این تعداد ۳۱۷ هزار و ۲۲ مورد خانگی، ۲۳ هزار و ۷۵۸ مشترک نجاری و یکهزار و ۲۳۰ اشتراک نیز برای صنعت می باشد.

ذخیره سازی سوخت برای صنایع و کارخانه ها انجام شده است

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان با تاکید بر اینکه توده هوای سرد قرار است تا سه هفته آینده در استان جریان داشته باشد، گفت: در فصل سرد سال ناوگان حمل و نقل فرآورده های نفتی را در آماده باش کامل قرار داده ایم و طی ۲۴ ساعت شبانه روز حداقل چهار بار حضور غیاب می شوند تا به دلایل نامعلوم انحراف خارج از شبکه نداشته باشند.

حمدالله حبیبی تاکید کرد: همه نیروهای عملیاتی و تاسیساتی ۲ برابر ظرفیت شده و همه شیفت ها در آماده باش کامل قرار دارند و ۲۴ ساعته انبار نفت آماده سوخت رسانی است.

وی ادامه داد: جایگاه های سوخت رسانی با ۶۰  واحد اعم از بنزین و گازوئیل و سی ان جی با ۴۰ باب در آماده باش قرار دارند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان گفت: برای تامین سوخت دوم مراکز حساس و حیاتی استان اعم از کارخانه ها و صنایع که احتمال دارد به دلیل  قطعی گاز دچار بحران شوند هماهنگی انجام و طی ماه‌های گذشته سوخت تحویل و ذخیره سازی انجام شده است.

حبیبی تاکید کرد: برای تحویل سوخت دوم برای مصرف کنندگان به ویژه این مراکز هیچ مشکلی نداریم.

وی به سوخت رسانی به روستاهای فاقد گاز طبیعی اشاره کرد و افزود: ۴۰۰ روستای صعب العبور با بیش از ۲۵ هزار خانوار از نفت سفید استفاده می کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان گفت: برای خانوارهای زیر پنج نفر یکهزار و ۶۰۰ لیتر  و پنج نفر و بیشتر از آن ۲ هزار و ۴۰۰ لیتر تاکنون در هشت نوبت این سوخت تحویل داده شده است.

حبیبی خاطرنشان کرد: در روستاهای صعب العبور مخازن فروشندگی های روستایی ذخیره کافی نفت سفید دارد تا در صورت راهبندان مشکلی برای روستاییان در خصوص تامین سوخت نباشد.

وی افزود: موجودی مخازن انبار نفت به حداکثر میزان افزایش یافته است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 برق دستگاه های اجرایی سرما سیل ناوگان حمل و نقل قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۸۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات ساعت کار ادارات در ماه رمضان ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

براساس مصوبه هیأت دولت، ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی در ماه رمضان با تصمیم مدیران دستگاه‌های اجرایی و به‌صورت شناور خواهد بود.

مرتضی شهامی به برخی اخبار منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر کاهش ساعت کاری در ماه رمضان اشاره و اعلام کرد: هیچ ابلاغی از طرف استانداری زنجان مبنی بر کاهش ساعت کاری در ماه رمضان به اداره‌های دولتی نشده است.

او یادآوری کرد: براساس مصوبه هیأت دولت، ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی در ماه رمضان با تصمیم مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌صورت شناور است و ساعت کاری کم نشده است.

وی با اشاره به تصمیم‌های گرفته‌شده برای شب‌های قدر، توضیح داد: برای استفاده مردم از فیوضات شب‌های قدر، ساعت آغاز به کار اداره‌های دولتی در روز‌های پس از شب قدر، یعنی شنبه ۱۱ فروردین و چهارشنبه ۱۵ فروردین، ۹ صبح خواهد بود. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی وکاهش دما مهمترین عامل سرمازدگی محصولات کشاورزی
  • آتش نشانی زنجان به حالت آماده‌باش درآمد
  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال برای جبران سیل سیستان و بلوچستان اختصاص داده شد
  • کمیته امنیت روانی استان اردبیل در دادستانی تشکیل می‌شود
  • محفل انس با قرآن ویژه مسوولان دستگاه‌های اجرایی میمه
  • اندونزی در آماده باش مقابله با حملات تروریستی پس از تیراندازی در روسیه
  • اقدامات ایران در سال گذشته برای مقابله با گرد و غبار
  • جزییات ساعت کار ادارات در ماه رمضان ۱۴۰۳
  • تاکید بر مقابله با رودخانه خواری / لزوم به‌روزرسانی نقشه خطرپذیری شهر تهران
  • اجرای برنامه‌های تدوین شده مقابله با گردوغبار در ۲۹ استان کشور