Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت پژوهشی و گروههای مرتبط جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی سموم شالیزارهای کشت برنج کشور را مطالعه و آنالیز می کنند.

 

به گزارش برنا آذربایجان غربی ،  رستم زاده رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در نشست تخصصی کمیته علمی واحد  با اعلام این خبر اظهار کرد: مرکز خدمات تخصصی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با همکاری موسسه تحقیقات برنج کشور در زمینه آنالیز باقیمانده برخی سموم مصرفی در شالیزارهای کشت برنج همکاری تخصصی و پژوهشی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در این طرح 192 آزمون از جمله آزمون های فلزات سنگین جیوه ، سرب، کادمیم و آرسنیک را  از ابتدای سال تاکنون مورد آنالیز قرار داده است.

رستم زاده اظهار کرد: این آزمونها در راستای پایش باقیمانده سموم مورد نظر و فلزات سنگین مدنظر در منابع آبی بمنظور ارزیابی سلامت محصولات تولیدی انجام می گیرد و جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی آمادگی خود را جهت انجام مطالعه توام با ارائه خدمات تخصصی آزمونها و آنالیز مواد در سطح کشور برای بخش های مختلف تولید، صنعت، کشاورزی، صادر کنندگان، واردکنندگان و اعضای هیات علمی با اتکا به نیروی تخصصی هیات علمی این نهاد اعلام می دارد.

وی با اشاره به لزوم استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی بروز و فوق تخصصی برای انجام این آزمونها با دقت بالا اظهار کرد: بمنظور انجام آزمونهای تخصصی و دقیق و کاربردی سموم کشاورزی و فلزات سنگین در مقادیر جزئی نیازمند به دستگاه HPLC و جذب اتمی کوره میباشد که مرکز خدمات تخصصی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی دارای تجهیزات مذکور و توانایی انجام آزمونها را بصورت دقیق با کمترین درصد خطا و با اتکا به اعضای هیات علمی و نه پژوهشگر و کارشناس صرف و سایر دستگاههای پیشرفته تر و تجربه  علمی عملی و کاری و آنالیزی اعضای هیات علمی و گروه های پژوهشی مرتبط در این حوزه دارا می باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت:این مرکز پژوهشی آزمایشگاهی و گروههای پژوهشی با تکیه بر توانایی بالای متخصصین و تجربه رزومه ای هیات علمی خود در ارائه روشهای نوین در آنالیز قادر به دستیابی مقادیر بسیار پایین آزمونهای مذکور در مقادیر کمتر از میکروگرم در لیتر و تخصصی تر از آن می باشد که با تکیه بر این توانایی یکی از قویترین آزمایشگاهها در زمینه آنالیز سموم کشاورزی و فلزات سنگین و سایر موارد در منطقه می باشد و مراجعات و خدمات زیادی از سراسر کشور و حتی فراملی در حوزه تخصصی مربوطه با توجه به سابقه و خوشنامی و نتایج آزمایشها و آنالیزهای تخصصی به جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی صورت می گیرد.

رستم زاده با اشاره به اینکه برای انجام این آزمونها تخصص ها و تجهیزات با ویژگیهایی خاص مورد نیاز است اظهار کرد: بمنظور توانایی انجام آزمونهای مذکور دو رکن اصلی تجهیزات تخصصی کروماتوگرافی مایع با دتکتور DAD و دستگاه جذب اتمی کوره و  نیروهای متخصص و هیات علمی با دانش علمی بالا بمنظور انجام آزمون و شناسایی مقادیر در مقیاس کمتر از میکرو گرم در لیتر مورد نیاز است که این دو رکن در جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی به خوبی با هم تلفیق شده است.

رستم زاده در تشریح توانمندی های تخصصی آزمایشگاههای جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد:با تجهیز تخصصی و فوق تخصصی آزمایشگاه ها و توسعه و راه اندازی آن طی سالجاری بعنوان یک مرجع آزمایشگاهی معتمد تخصصی که بخش های تولید، صنعت، کارخانجات، سرمایه گذاران، صادرکنندگان، واردکنندگان و بخش کشاورزی، اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی کل کشور با طیب و اسودگی خاطر به نتایج علمی عملی و  تجهیزات فوق تخحصصی و خروجی آن اطمینان و اعتماد واقعی بکنند تبدیل شده ایم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی برنج جهاد دانشگاهی تحقیق پژوه 405 آنالیز جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی آزمون تخصصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۸۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵۰۰ نفر در تصادفات سفر‌های نوروزی جان باختند

فرمانده پلیس راه کشور که برای بازدید از محور‌های ارتباطی حادثه خیز آذربایجان غربی به این استان سفر کرده بود در گفتگو با خبرنگاران تعداد فوتی‌های سفر‌های نوروز در کشور را ۵۱۰ نفر اعلام کرد و افزود: بیشترین تصادفات منجر به فوت در استان‌های کرمان، فارس، اصفهان و سیستان بلوچستان اتفاق افتاده است.

سردار حسن مومنی افزود: در این مدت ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر مجروح و مصدوم شدند که ۱۵ تا ۲۰ درصد این افراد معلول خواهند شد.

وی ۴۴ درصد علت تصادفات را عدم توجه به جلو عنوان کرد و گفت: استفاده از تلفن همراه به هنگام رانندگی از دلایل اصلی عدم توجه به جلو می باشد.

وی همچنین ۳۰ درصد علت تصادفات را نیز سرعت غیر مجاز و به تبع آن واژگونی خودرو عنوان کرد.

فرمانده پلیس راه کشور از سبقت غیر مجاز و‌ا نحراف به چپ به عنوان علت بیشترین تصادفات در آذربایجان غربی نام برد و گفت: این دو عامل ۶ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

سردار مومنی از کاهش ۳۳ درصدی تصادفات منجر به فوت و کاهش ۲۲ درصدی تعداد فوتی‌ها در جاده‌های آذربایجان غربی خبر داد و تصریح کرد: با وجود کاهش تصادفات جاده‌ ای در این استان، بازهم محورهای ارتباطی استان نیازمند ایمن سازی بیشتر است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • گشایش آکادمی تخصصی تنیس روی میز طاهری در ساری
  • آغاز کشت بهاره چغندرقند در آذربایجان‌غربی
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیأت علمی دانشگاه ها اصلاح شد
  • حدود دوهزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • حدود ۲هزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • مروری بر اقدامات جهاد دانشگاهی در نمایشگاه قرآن کریم
  • کالاهای اساسی مورد نیاز هیات های استان تهران درلیالی قدر توزیع شد
  • تامین اقلام اساسی هیات‌های مذهبی برای شب قدر
  • شخم ۴۵ درصد از شالیزارهای گیلان
  • بیش از ۵۰۰ نفر در تصادفات سفر‌های نوروزی جان باختند