Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@15:04:11 GMT

عوامل اختلاس در البرز دستگیرشدند

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۸۰۶۲

عوامل اختلاس در البرز دستگیرشدند

فرمانده انتظامی البرز گفت: ۲ کارمند یکی از ادارات این استان که اقدام به اختلاس کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی استان البرز در حاشیه نمایشگاه کشفیات پلیس از سارقان در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  در پی دریافت یک فقره پرونده از دادسرای ناحیه یک کرج، مبنی بر شکایت یکی از ادارات مبنی بر اختلاس و کلاهبرداری میلیاردی توسط ۲ کارمند و برداشت غیر قانونی از حساب های سازمانی، رسیدگی به موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: درادامه تحقیقات خود مشخص شد،  ۲ تن از کارمندان این اداره وجوه دریافت شده بابت شناسنامه فنی و ملکی از سازندگان و مهندسان ناظر  به جای واریز  به حسابی سازمان ، آن را به حساب دیگری منتقل می کردند.

محمدیان گفت : با هماهنگی دستگاه قضایی  هر ۲ نفر در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر  و در مواجهه با مدارک و اسناد موجود به جرم خود اعتراف کرد ند و اذعان داشتند که همزمان با اجرای دوباره قانون اعمال الزام به اخذ شناسنامه فنی و ملکی ساختمان و پرداخت سهم سازمان، متهمان شروع به برداشت از حساب متقاضیان کرده و به مالکینی که به علت عدم تمکن مالی، امکان پرداخت هزینه را به طور کامل نداشتند، با کسر مبالغی از میزان پرداختی، کارت عابر بانک آن ها را دریافت و با مراجعه به سوپر مارکتی که از قبل از سوی آن ها شناسایی و اعتماد فروشنده را جلب کرده بودند از دستگاه pos وی استفاده کرده و مبلغی را در ازای استفاده از دستگاه، به وی می دادند.

وی خاطرنشان کرد:  صاحب سوپر مارکت نیز دستگیر و به دریافت مبلغ ۲ میلیارد ریال در قبال استفاده از دستگاه پوز اعتراف کرد و گفت که متهمان به وی مراجعه و عنوان کردند که قصد افتتاح شرکت مهندسی را داشته و چون دستگاه پوز ندارند، از دستگاه وی استفاده کرده و در قبال دریافت درصدی پول، وجوه را به صورت نقد و یا چک به آن ها پرداخت می کرد.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در بررسی پرینت حساب های مورد نظر، مشخص شد که متهمان بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به صورت غیر قانونی برداشت کرده که تاکنون مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از این مبلغ به سازمان مذکور برگردانده شد و تلاش برای بازگرداندن کامل مبلغ ادامه دارد.

گفتنی است، متهمان به جرم اختلاس، کلاهبرداری و پولشویی با صدورقرار میلیاردی روانه زندان شدند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: اختلاس البرز پلیس کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۸۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان موبایل در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ سید محمد موسوی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت موبایل در  شهرستان کهگیلویه موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران کلانتری ۱۲ این فرماندهی قرار گرفت. وی افزود: ماموران با انجام اقدامات پلیسی گسترده و گشت‌زنی‌های هدفمند در سطح حوزه استحفاظی۲ نفر(مظنون) را شناسایی و دستگیر کردند. فرمانده انتظامی کهگیلویه، تصریح کرد: متهمان در باز جویی‌های اولیه به ۱۰ فقره سرقت موبایل در شهرستان کهگیلویه اعتراف کردند. وی خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • دستگیری متهمان به سرقت احشام در بردسکن
  • هفته کار و کارگر در البرز با گلباران مزار شهدا آغاز شد
  • دستگیری سارقان موبایل در کهگیلویه
  • شارژ گران پیامک‌های بانکی؟
  • آشنایی با انواع وام بانک مهر ایران + شرایط و جزئیات دریافت وام از ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون
  • شرایط و نحوه دریافت وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی طرح مهربانی
  • دستگاه‌های اجرایی البرز با هشدار هواشناسی به حالت آماده باش درآمدند
  • عوامل حمله مسلحانه به منازل جنگل‌بانان هرچه سریع‌تر دستگیر شوند
  • عوامل حمله مسلحانه به منازل جنگلبانان هرچه سریع‌تر دستگیر شوند
  • جلوی اختلاس را بگیرید