Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان باید در حالت آماده‌باش باشند.

مهرداد سلطانی شامگاه دیروز در جلسه فوق‌العاده مدیریت بحران استان زنجان، با اشاره به اعلام آماده‌باش برای دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان، اظهار کرد: این جلسه به صورت فوق‌العاده به دلیل نفوذ توده هوای سرد به استان تشکیل شده و ضروری است تا دستگاه‌های اجرایی آمادگی لازم را نسبت به این مسئله داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با اعلام الزام مدیران دستگاه‌ها برای حضور در استان، ادامه داد: اماکن موقت اسکان به منظور خدمات‌رسانی در برف و کولاک در آماده‌باش کامل قرار بگیرند و مورد توجه کافی باشد و آمادگی در برابر حوادث غیرمترقبه به سطح بالایی برسد.

وی افزود: در حال حاضر در هیچ یک از بخش‌ها با بحران مواجه نیستیم و برگزاری این جلسات برای پیشگیری از بحران احتمالی است. همچنین اطلاع‌رسانی در راستای صرفه‌جویی و مقابله با حوادث غیرمترقبه، باید به صورت جدی‌تر در دستور کار قرار گیرد تا تاثیر موردنظر را داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: در مواجهه با افت فشار گاز بر اساس ترتیب اولویت و پروتکل اجرا خواهد شد و تصمیمات لازم متناسب با دستورالعمل انجام شود.

در ادامه، مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان نیز با اشاره به آمار حوادث غیرمترقبه در ۱۰ ماهه امسال، اظهار کرد: در این بازه زمانی ۲۰۰ حادثه غیرمترقبه در استان زنجان اتفاق ‌افتاده که ۴۷ درصد آن مربوط به آتش‌سوزی، ۲۷ درصد برف و کولاک و ۱۲ درصد مربوط به سیل و آب‌گرفتگی است.

توحید سلیمی ادامه داد: در حال حاضر ستاد بحران زنجان در آماده‌باش کامل است و دستگاه‌های اجرایی استان برای خدمات‌رسانی برای مواقع اضطراری به‌ویژه بارش برف و باران در آماده‌باش کامل هستند.

وی با بیان اینکه ماه‌نشان، زنجان، سلطانیه و طارم جزو پرخطرترین شهرستان‌های استان در این ۱۰ ماهه بوده‌اند، افزود: ۷۴ نمازخانه و مساجد بین‌راهی برای اسکان احتمالی مسافران و در راه ماندگان در استان زنجان در نظر گرفته شده است و خدمات لازم را ارائه می‌کند.

این مسئول با اشاره به آمار فوتی‌های استان زنجان در حوادث غیرمترقبه، یادآور شد: طبق آمار از سال ۶۹ تا دوم بهمن‌ماه امسال، ۱۶۳۴ نفر در استان زنجان فوت شده‌اند که بیشتر آن مربوط به زلزله طارم در سال ۶۹ بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان خاطرنشان کرد: کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث و سوانح و نیز کاهش خسارات اقتصادی مستقیم، از مهم‌ترین اهداف مدیریت بحران استان زنجان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بحران زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۸۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش کامل تمام ادارات شهرستان بم برای سیل احتمالی

جلسه شورای اداری و ستاد مدیریت بحران شهرستان بم با حضور فرماندار، معاونین فرماندار، بخشداران، بروات، دهبکری، مرکزی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، فرمانده نیروی انتظامی، روسای شورای اسلامی و شهرداری شهر بم بروات و روسای ادارات دولتی برگزار شد.  

محمد برزنگ، فرماندار شهرستان بم گفت: درپی پیش بینی و هشدار هواشناسی و سامانه بارشی اعلام شده، تمام امکانات دولتی و خصوصی پای کار و در آماده باش کامل باشند و تمام مرخصی‌ها لغو و به زمان دیگر موکول شوند.  

وی افزود: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، اداره راه، بخشداری‌ها و همه ادارات با همه امکانات آمادگی لازم را داشته باشند تا این نعمت و رحمت الهی واین سامانه بارشی به بحران تبدیل نشود.

فرماندار بم تاکید کرد: ادارات آب برق و گاز آمادگی لازم را داشته باشند و همه ادارات آماده باشند تا این بحران با اقدام به موقع و همه جانبه مدیریت شود.  

وی درخصوص پیش بینی موج بارشی جدید گفت: با تو جه به هشدار هواشناسی، تمام ادارات دولتی با آمادگی کامل ذیل ستاد مدیریت بحران باشند و بخشداران اطلاع رسانی به روستاییان داشته باشند  و سوله‌های ستاد مدیریت بحران آمادگی لازم داشته باشد.  

برزنگ با توجه به شایعات دیشب،  تصریح کرد: در مورد سوخت، هیچ مشکلی در شهرستان نداریم.  

وی با توصیه به اینکه علوم پزشکی و اتوبوسرانی، شهرداری نیز آمادگی کامل داشته باشند، بیان داشت: اداره راهداری پل‌های ورودی شهر بم و تهرود را بررسی کنند و تمام مسیر‌هایی که احتمال میرود آب وارد شهر یا روستا‌ها بشود مسدود شوند.  

فرماندار بم با بیان اینکه هیچ جاده ترانزیتی و جاده‌های مواصلاتی نباید مسدود شود، گفت: مالکین قنوات با توجه به صدور هشدار قرمز که از سوی ستاد مدیریت بحران استان در خصوص شروع بارندگی شدید از اواخر روز دوشنبه امروز تا پایان روز چهارشنبه  اعلام شده و احتمال وقوع سیل و تخریب چاه‌ها و قنواتی که در مسیر عبور آب رودخانه‌های اطراف قرار دارند وجود دارد برای جلوگیری از تخریب چاه‌ها و قنوات هر گونه بروز خسارت احتمالی شایسته است تمهیدات لازم را اعمال فرمایند.

وی افزود:  تمام شهرستان بم در آماده باش کامل است و  امیدواریم این سامانه بارشی با کمترین خسارت احتمالی برای مردم منطقه برکت داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آماده باش کامل تمام ادارات شهرستان بم برای سیل احتمالی
  • آماده باش کامل در استان هرمزگان/ مرخصی‌ها لغو شد
  • آماده باش ستاد مدیریت بحران استانداری بوشهر به دستگاه‌های اجرایی
  • دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر در آماده باش هستند
  • از کاهش ۵۰ درصدی بارندگی در استان کرمان تا آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش‌رو
  • هشدار بارشی، دستگاه‌های اجرایی بوشهر را به حالت آماده باش درآورد
  • تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی هرمزگان در آماده باش قرار گرفتند
  • صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی/آماده باش کلیه دستگاه‌های امدادی و خدماتی در هرمزگان
  • اختصاص ۴۰ درصد سهم اشتغال‌زایی زنجان به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی
  • همکاری دستگاه‌های خدمات رسان گچساران در طرح نهضت ملی مسکن ضعیف است