Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ هادی قوامی در تشریح نشست خبری دیروز (چهارشنبه دوم بهمن) کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹، گفت: به منظور حمایت از سرمایه گذاری در صنعت نفت، گاز و طرح‌های پتروشیمی و پالایشگاهی مقرر شد؛ اصل قرارداد شرکت‌های اکتشاف نفت و تولید داخل که تایید صلاحیت شده‌اند می‌تواند به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات در نظر گرفته شود که البته این حکم شاهد طرح‌های پالایشگاهی و پتروشیمی جدید نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به مصوبه دیگر کمیسیون افزود: براساس این تصمیم، شرکت‌های دولتی آب، برق و گاز مکلف شدند خدمات زیرساختی موردنیاز شهرک‌های صنعتی را با هزینه خود تا درب این شهرک‌ها ایجاد کنند، این خدمات در داخل شهرک‌ها از بودجه خود شهرک‌ها هزینه خواهد شد و به شورای برنامه‌ریزی استان نیز این امکان داده شد که از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در داخل شهرک‌ها هزینه کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ ادامه داد: در مصوبه دیگر، وزارت اقتصاد مجاز شد تمام یا بخشی از سهام و دارایی دولت و دستگاه‌های اجرایی و باقیمانده سهام متعلق به دولت را مطابق روش‌های قانون اصل ۴۴ واگذار کند، همچنین واگذاری سهام در قالب صندوق‌های سرمایه گذاری در بورس و عرضه سهام به روش ثبت سفارش نیز مجاز دانسته شد. در واقع این فرصت به سازمان خصوصی‌سازی داده شد که با تسهیلات بیشتری مانده سهام دولت را در سال ۱۳۹۹ واگذار کند. هدف کمیسیون تلفیق این بود که شیوه‌ی دیگری را پیش‌بینی کند تا واگذاری مابقی سهام تسریع شود.

قوامی به مصوبه دیگر امروز کمیسیون متبوعش اشاره کرد و گفت: براساس تصمیم کمیسیون تلفیق از محل مالیات خانه‌ها و خودرو‌های لوکس ۱۰ هزار میلیارد ریال برای مناطق محروم کشور، راه روستایی، آب شرب و ساماندهی حاشیه شهر‌ها به بسیج سازندگی اختصاص یابد تا از طریق امکاناتی که دارد با هزینه‌ای کمتر آن را در مناطق محروم هزینه کند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس در توضیح مصوبه دیگر این کمیسیون، اظهار داشت: وزارت کشور مجاز شد تا سقف ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق اسلامی با تضمین اصل و سود توسط دولت برای خرید نردبان الکترونیکی و ماشین آتش‌نشانی اختصاص دهد.

وی با تاکید بر اینکه طبق تصمیم کمیسیون تلفیق دانشگاه آزاد نیز می‌تواند از منابع صندوق‌های رفاه دانشجویی برای پرداخت تسهیلات به دانشجویان استفاده کند، اظهار کرد: در مصوبه دیگر وزارت دادگستری مکلف شد از محل صندوق دیه به همه افرادی که به هر علتی در مناطق مرزی و جنگی عبور و مرور دارند و مورد هدف قرار گرفته مجروح یا کشته می‌شوند و سربازانی که در محیط پادگان براساس حوادث مختلف مجروح یا کشته می‌شوند، دیه پرداخت کند.

قوامی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق درباره افزایش حقوق‌ها در سال آینده، اظهار داشت: براساس این مصوبه در سال ۹۹ هیچ حقوق‌بگیر و بازنشسته‌ای حقوق کمتر از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در ماه دریافت نمی‌کند البته پیشنهاد دولت در لایحه برای حداقل حقوق در سال آینده یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود که با مصوبه کمیسیون تلفیق یک میلیون تومان به حداقل حقوق اضافه شد که بار مالی ۴۶۰۰ میلیارد تومانی داشت. افزایش حقوق بیش از ۷۰ درصد برای حقوق‌های پایین خواهد بود و ۷۰۰ هزار نفر در طبقات پایین را مشمول می‌شود. بیشتر بخوانید: حداقل حقوق کارمندان در سال آینده ۲ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان تعیین شد سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ در همین راستا ادامه داد:همچنین مقرر شد میزان افزایش حقوق‌ها در سال جاری مشمول کسور بازنشستگی شود.

نماینده مردم اسفراین در ادامه به مصوبه دیگر کمیسیون متبوعش اشاره کرد و گفت:همه پرداخت‌هایی که مشابه حقوق و دستمزد هستند اعم از حق‌التدریس، حق نظارت و پاداش‌های شورای حل اختلاف، هزینه اجتناب‌ناپذیر محسوب می‌شود و باید در سال ۱۳۹۹ پرداخت شود.

وی گفت: براساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مکلف شد تا پنج درصد از اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استان را برای احداث، تکمیل، بازسازی یا تجهیز رده‌های انتظامی با اولویت پاسگاه و کلانتری هزینه کند.

قوامی اضافه کرد: اصل تبصره ۱۴ در خصوص هدفمندی یارانه‌ها و سایر پیشنهاد‌های الحاقی نمایندگان به تبصره‌های لایحه بودجه در جلسه روز یکشنبه آینده کمیسیون تلفیق که آخرین جلسه این کمیسیون است بررسی و تصویب خواهد شد تا گزارش کمیسیون برای چاپ آماده و در اختیار نمایندگان قرار گیرد و در اسفندماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی شود تا انشاءالله پیش از پایان سال جاری بودجه سال ۱۳۹۹ را به تصویب برسانیم. منبع: تسنیم لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000qWC خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 حقوق کارمندان افزایش حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۸۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معیارهای جدید محاسبه و پرداخت حقوق کارگران اعلام شد/ اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کارگران حداقل بگیر محروم از مزایا اندکی بیش از ۷ میلیون تومان دریافتی دارند و کارگران باسابقه، مدیران و متخصصان حوزه کارگری می‌توانند بنا به وضعیت اشتغال، تأهل، تعداد فرزند، سابقه اشتغال، سختی کار، مزد رتبه، فوق‌العاده‌های خاص و... تا ۷ برابر حداقل مزد یعنی حدود ۵۰ میلیون تومان مزد بگیرند.

همشهری در گزارشی نوشت: البته در بخش خصوصی، امکان پرداخت بیش از این رقم نیز وجود دارد و کارفرمایان این بخش باید ضمن اجرای مصوبه دستمزد نسبت به افزایش مزد و مزایا در قالب پیمان‌های دسته‌جمعی پس از تأیید وزارت کار اقدام کنند؛ اما سقف پرداختی به کارگران مشمول قانون کار شاغل در مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های غیردولتی وابسته به صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی نمی‌تواند بیش از ۵۰ میلیون تومان باشد.

نقشه افزایش مزد کارگری

حداقل دستمزد کارگران اعم از قراردادی و دائمی یا حداقل‌بگیر و سایر سطوح مزدی همه‌ساله در شورای عالی کار و طبق توافق نمایندگان دولت، کارفرما و کارگر تعیین می‌شود و پرداختی‌ها از فروردین‌ماه باید طبق قواعد جدید انجام شود. مصوبه مزد در سال جاری سه تغییر دارد؛ افزایش ۳۵ درصدی حداقل مزد، اضافه شدن ۳۰۰ هزار تومانی بن خواربار و حق عائله‌مندی ۵۰۰ هزار تومانی برای کارگران متأهل. البته کارگران دارای بیش از یک سال سابقه، مبلغ دیگری هم به‌عنوان حق سنوات می‌گیرند و نظام تعیین دستمزد کارگرانی که با طبقه‌بندی مشاغل، حداقل بگیر نیستند، قواعد دیگری دارد.

طبق قانون کار، همه کارگران دارای قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار که دارای یک سال سابقه کار شده‌اند یا یک سال از دریافت آخرین پایه آنها در همان کارگاه گذشته است، فارغ از اینکه حق سنوات یا مزایای پایان کار خود را تسویه کرده باشند یا خیر، مشمول دریافت پایه سنوات مصوب (۲۱۰ هزار تومانی در سال ۱۴۰۳) هستند و این رقم باید به مزد مبنای آنها اضافه شود. البته مقررات مربوط به پایه سنوات شامل حال دانش آموزان و دانشجویانی که در ایام تعطیلات تابستانی در سال ۱۴۰۳ به‌طور موقت در کارگاه‌ها شاغل می‌شوند، نخواهد شد.

تعیین مزد کارگران در سایر سطوح

کارگرانی که بیش از یک سال در یک کارگاه سابقه کار دارند، مزد مبنای آنها هر سال با اضافه شدن پایه سنواتی افزایش می‌یابد و اگر طرح طبقه‌بندی مشاغل نیز در کارگاه آنها اجرا می‌شود، مبالغی بابت گروه و رتبه دریافت خواهد کرد.

بر همین اساس، مزد مبنای کارگران در سایر سطوح مزدی همواره بالاتر از حداقل مزد است و برای تحقق شعار برقراری عدالت مزدی، عمدتاً دستمزد این دسته از کارگران به‌صورت افزایش «درصد» به‌اضافه «رقم ثابت روزانه» تعیین می‌شود تا با بالا رفتن مزد مبنا، رقم اضافه شده روی دستمزد افراد تفاوت چشمگیری با مزد سایر کارگران نداشته باشد.

امسال هم طبق مصوبه شورای عالی کار، دستمزد کارگران در سایر سطوح مزدی معادل ۲۲ درصد به‌اضافه روزانه ۲۳۰ هزار و ۲۶ ریال تعیین شده است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896708

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از این ماه
  • زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی/ میزان افزایش حقوق بازنشستگان
  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود
  • جزئیات افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان با احکام جدید
  • پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان صندوق فولاد با افزایش ۲۰ درصدی
  • معیارهای جدید محاسبه و پرداخت حقوق کارگران اعلام شد/ اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • پرداخت حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان کشوری براساس مصوبه هیات دولت
  • ماجرای جنجالی شدن کف حقوق ۱۵ میلیونی کارگران | آیا حقوق ۱۵ میلیونی برای کارگران تصویب می‌شود؟