Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@21:24:11 GMT

تمام جاده‌های استان کرمانشاه لغزنده است

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۸۵۰۱

تمام جاده‌های استان کرمانشاه لغزنده است

سرهنگ محمد حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: رانندگی در منطقه اورامانات به ویژه سمت شهرستان پاوه با زنجیر چرخ امکان پذیر است و دیگر جاده های منطقه دچار مه گرفتگی غلیظ و دارای محدویت دید است.

وی در ادامه گفت: باتلاش پلیس راه و راهداری هم اکنون هیچ یک از جاده ها و گردنه های استان مسدود نیست و همه جاده ها برای تردد باز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری با بیان اینکه رانندگی در جاده لغزنده و کنترل خودرو شرایط نامناسبی برای راننده و خودرو ایجاد می کند، به رانندگان توصیه کرد: همیشه از سمت راست حرکت کرده و هنگام سبقت و یا تغییر مسیر از علایم هشدار دهنده استفاده و خودرو را به آرامی و دقیق کنترل کنند چرا که تغییر مسیر ناگهانی در جاده لغزنده موجب سُر خوردن وسیله نقلیه می شود.

اورامانات به منطقه‌ای در شمال غربی استان کرمانشاه شامل شهرستان‌های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی اطلاق می‌شود که حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

استان کرمانشاه بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد. 

برچسب‌ها پلیس راه بارش برف بارش باران کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راه بارش برف بارش باران کرمانشاه پلیس راه بارش برف بارش باران کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۸۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) مقایسه سهند و شاهین؛ کدام خودرو بهتر است؟

شرکت سایپا و پارس‌خودرو اخیراً دو خودروی سهند و اطلس را رونمایی کرده‌اند، خودرو‌هایی که بر پایه کوییک و ساینا شکل گرفته‌اند. دو خودروی موردبحث هم در واقع نسخه‌های ارتقا یافته از تیبا بوده‌اند و بنابراین هم‌اکنون شاهد تولید محصولاتی با ریشه مشترک هستیم و تنها در ظاهر آنها تغییراتی رخ داده است.

اگر هم بخواهیم خیلی عقب‌تر برویم باید به پراید اشاره کنیم که سنگ بنای تمامی این خودرو‌ها را بنا نهاده است! به‌هرحال سهند پارس‌خودرو جزو جدیدترین محصولات داخلی است که افراد زیادی به دنبال اطلاع از جزئیات آن هستند.


طراحی ظاهری

 همان‌طور که گفته شد سهند بر پایه ساینا شکل گرفته و با نگاهی عمیق‌تر می‌توان اشتراک ظاهری دو خودرو را یافت. البته وقتی به نمای جلوی سهند دقت کنید شاهد پیشرفت در طراحی این خودرو خواهید بود چراکه چراغ‌های کشیده، جلوپنجره و کاپوت نسبتاً عضلانی آن هماهنگی خوبی با یکدیگر دارند.

البته تمامی این موارد تنها در مقایسه با محصولات داخلی به ویژه کوییک و ساینا بیان می‌شوند و به خوبی مشخص است که سهند در مقابل محصولات مدرن جهانی حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

پروفایل جانبی سهند کاملاً مشابه ساینا و تیباست و طراحان نتوانسته‌اند تغییری در این بخش ایجاد کنند. وقتی به نمای عقب سهند نیز توجه کنید فرم چراغ‌ها نظر شما را به خود جلب خواهند کرد هرچند سپر ساده عقب می‌توانست طراحی بهتری داشته باشد.

اگرچه طراحی ظاهری سهند نسبت به تیبا و ساینا پیشرفت کرده، اما در مقابل شاهین که به آن نیز می‌پردازیم برتری خاصی نخواهد داشت. شاهین را می‌توان جذاب‌ترین محصول چند سال اخیر خودروسازان داخلی دانست.

طراحی این خودرو از بیوک الهام گرفته و در بخش جلو مجموعه‌ای جذاب و منسجم به ویژه در بخش چراغ‌ها و جلوپنجره دیده می‌شود. پروفایل جانبی شاهین نیز طراحی بهتری نسبت به سهند دارد و همین موضوع درباره بخش عقب خودرو نیز صدق می‌کند. با این تفاسیر باید شاهین را خودرویی زیباتر، هماهنگ‌تر و ظریف‌تر دانست.

طراحی داخلی

کابین سهند ترکیبی از طرح‌های قبلی ساینا و برخی عناصر جدید که اگرچه نسبت به قبل کمی پیشرفت کرده، اما از نظر متریال بکار رفته اصلاً رضایت‌بخش نخواهد بود.

استفاده از فرمان و پانل تهویه مشترک با ساینا به همراه برخی کلید‌های دیگر باعث شده‌اند کابین سهند حس و حال جالبی نداشته باشد. نمایشگر بکار رفته نیز کیفیت بالایی ندارد و همین موضوع درباره سایر بخش‌ها به ویژه داشبورد صدق می‌کند. شاید به جرات بتوان گفت طراحی داشبورد ساینا هماهنگ‌تر و جذاب‌تر سهند باشد.

در مقابل باید به کابین شاهین اشاره کنیم که اگرچه از نظر متریال بکار رفته جای تعریفی ندارد، اما طراحی هماهنگ و یکدست‌تری را نشان می‌دهد. نمایشگر شاهین نیز کیفیت چندانی ندارد، اما در محل بهتری نصب شده و در دسترس راننده است. البته طراحان سایپا می‌توانستند فرمان و کنسول میانی را بهتر طراحی کنند. در مقایسه سهند و شاهین در بخش طراحی داخلی بی‌شک شاهین پیروز خواهد بود.

تجهیزات و امکانات

بنا به اطلاعات منتشر شده قرار است سهند در دو تیپ S و G عرضه شود و مدل G فول‌تر خواهد بود. از جمله تجهیزات این مدل می‌توان به کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، کنترل کشش و پایداری، اتولایت، سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها، مولتی‌مدیا با نمایشگر ۷ اینچی، سانروف و… اشاره کرد.

شاهین نیز دارای چنین تجهیزاتی است هرچند موارد بیشتری از جمله ورود و استارت دکمه‌ای و کروز کنترل در آن دیده می‌شوند. اگرچه تجهیزات و امکانات شاهین بیشتر از سهند است، اما اختلاف دو خودرو چشمگیر نیست. در جدول زیر کلیه تجهیزات و امکانات سهند و شاهین ذکر شده‌اند.

 تجهیزات و امکانات سهند

تجهیزات و امکانات سهند تیپ G
فرمان هیدرولیک (غربیلک فرمان دی تایپ)
کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان
سیستم پایش فشار باد تایر‌ها TPMS
سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک
USB با قابلیت شارژ موبایل
صندلی راننده ۶ جهته معمولی + صندلی سرنشین جلو ۴ جهته معمولی
کاور صندلی چرم و پارچه
صندلی عقب مجهز به نگه‌دارنده صندلی کودک
کمربند ایمنی ۳ نقطه‌ای با محدودکننده نیرو + سیستم هشدار نبستن کمربند راننده
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
تریم داخلی دو رنگ
شیشه‌بالابر برقی + آینه جانبی برقی با گرم‌کن و قابلیت جمع شدن
سنسور دنده‌عقب
مه شکن جلو و عقب
چراغ روشنایی اتوماتیک و روشنایی روز
تنظیم‌کننده دستی ارتفاع چراغ
چراغ‌های همراهی تا درب منزل
دزدگیر درب‌های جانبی
چراغ هشدار ترمز اضطراری
دستگیره آسان‌بازشو
سانروف
سیستم ترمز ضد قفل، کنترل کشش، کنترل پایداری، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کمک به حرکت در سربالایی
مانیتور ۷ اینچی + دوربین دید عقب

 تجهیزات و امکانات شاهین

تجهیزات و امکانات شاهین
سیستم ترمز ضد قفل، کنترل کشش، کنترل پایداری، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کمک به حرکت در سربالایی
کیسه هوای راننده و سرنشین
سیستم هشداردهنده امنیتی + ایموبیلایزر
کمربند ایمنی پیش کشنده با مکانیسم کاهنده نیرو + سیستم هشدار نبستن کمربند راننده
نمایش دمای هوای بیرون
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
نشانگر تعویض دنده
سنسور پارک دنده‌عقب
سیستم محاسبه سفر
صندلی راننده دستی ۶ حالت و صندلی مسافر ۴ حالت
نگه‌دارنده صندلی کودک در صندلی عقب
مه شکن جلو و عقب
چراغ همراهی تا درب منزل + چراغ روشنایی روز
کنترل صدا از روی فرمان
نمایشگر سیستم کنترل فشار باد تایر TPMS
چراغ‌های اتوماتیک
ورود به خودرو بدون کلید و استارت دکمه‌ای
گرم‌کن آینه‌های جانبی
نشانگر سرویس دوره‌ای
سیستم ناوبری + نقشه آفلاین
دوربین عقب
صندلی با روکش چرم
دستگیره آسان‌بازشو
سانروف
قابلیت شارژ موبایل USB
مولتی‌مدیا با نمایشگر ۷ اینچ

قوای محرکه

مقایسه سهند و شاهین به بخش مهم قوای محرکه می‌رسد. در این بخش شباهت‌های زیادی بین دو خودرو دیده می‌شود. قلب تپنده سهند و شاهین از نوع ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپ با کد M۱۵ است که البته در شاهین به یک توربوشارژر کوچک مجهز شده است.

این پیشرانه ارتقا یافته در سهند ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی تولیدی نیز از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی راهی چرخ‌های جلو می‌شود. مصرف سوخت ادعایی سهند حدود ۷ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده هرچند بنا به تجربه شخصی در ساینا، این خودرو در سیکل شهری حدود ۹ تا ۱۰ لیتر سوخت می‌سوزاند و احتمالاً سهند نیز عملکرد مشابهی خواهد داشت.


پیشرانه M۱۵i ارتقا یافته.

اما همان‌طور که قبلاً نیز به کرات گفته شده، پیشرانه شاهین یکی از نقاط ضعف آن است چراکه علیرغم استفاده از توربو راندمان بسیار پایینی دارد. این پیشرانه هم‌اکنون ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و طبق ادعای سایپا مصرف سوخت آن حدود ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر است.

صفر تا صد کیلومتر در ساعت شاهین حدود ۱۳ ثانیه خواهد بود درحالی‌که انتظار می‌رود سهند حدود ۱ تا ۲ ثانیه کندتر باشد. در جدول زیر می‌توانیم مشخصات فنی دو خودرو را مشاهده کنیم.

مقایسه سهند و شاهین

نوع موتور     M۱۵ تنفس طبیعی ارتقا یافته     M۱۵ توربو
حجم موتور     ۱۴۹۷،     ۱۴۹۷
حداکثر توان موتور (اسب بخار)     ۹۰،     ۱۰۹
حداکثر گشتاور (نیوتون متر)     ۱۳۷،     ۱۷۸
تعداد سوپاپ     ۸،     ۸
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)     ۱۷۲،     ۱۹۰
صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (ثانیه)     ۱۵،     ۱۳.۲
گیربکس     ۵ دنده دستی     ۵ دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر)     ۷،     ۷.۲
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)     ۴۲۱۵/۱۶۷۷/۱۴۸۵،     ۴۴۶۰/۱۷۶۹/۱۵۰۲
فاصله بین دو محور چرخ‌های جلو و عقب (میلی‌متر)     ۲۴۱۰،     ۲۶۵۰
وزن خودرو (کیلوگرم)     ۱۱۰۰،     ۱۲۷۰
حجم فضای صندوق‌عقب (لیتر)     ۳۷۰،     ۴۴۲

سواری و هندلینگ

از این دو خودرو نباید انتظار شتاب گیری سریعی را داشته باشید. تجربه سواری سهند کاملاً مشابه ساینا خواهد بود و بنابراین مواردی همچون خلاصی زیاد فرمان، صدای زیاد سیستم تعلیق و پیشرانه در کابین انتظار خریداران را خواهند کشید.

سهند برای تردد‌های روزمره گزینه مناسبی محسوب می‌شود، اما به دلیل پیشرانه قدیمی و کم‌توان خود در سرعت‌های بالا فاقد کشش مناسب است و بنابراین در زمان سبقت‌گیری باید نهایت دقت را داشت. همچنین با تجربه‌ای که در ساینا داشتیم انتظار تکان‌های زیاد در بدنه را داریم و هرگونه بازی شدید با فرمان به معنی آشفتگی خودرو خواهد بود.

شاهین نیز اگرچه به لطف گشتاور بالاتر خود می‌تواند سریع‌تر از سهند ظاهر شود، اما در بزرگراه‌ها نخواهد توانست شما را راضی کند مخصوصاً اگر با ظرفیت کامل دل به جاده زده باشید. البته به لطف استفاده از پلتفرم بهتر و سیستم‌های ایمنی و پایداری، هندلینگ و سواری شاهین بهتر از سهند است و تکان‌های بدنه کمتری دارد.

در مجموع باید گفت هیچ‌کدام از این خودرو انتظارات ما از یک سدان جمع‌وجور خانوادگی را برآورده نمی‌سازند، اما شاهین سواری بهتری دارد و به دلیل ابعاد بزرگ‌تر، فضای کابین و بار بیشتری را در اختیار خانواده‌ها می‌گذارد.

قضاوت نهایی

به نظر می‌رسد تلاش نهایی خودروسازان داخلی جهت ارائه محصولات روز به فیس لیفت خودرو‌های قدیمی و معرفی آنها با نام و نشانی جدید مربوط می‌شود. سهند هم از این قضیه مستثنا نیست و ریشه‌های آن به پراید و تیبا بازمی‌گردد. در حقیقت خریداران می‌بایستی برای برخی تغییرات ظاهری و داخلی نسبت به خودرو‌هایی همچون تیبا و ساینا چند ده میلیون تومان بیشتر بپردازند.

منبع: پدال

tags # خودرو سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • هونگچی H ۵؛ سدان چینی ۵میلیاردی در بازار!
  • اعمال قانون ۴۰ هزار خودرو توسط دوربین‌های کنترل سرعت
  • ◄ عدم کنترل پلیس راه چه بر سر کامیون های حمل پالت قیر آورد؟
  • خودروی تسلا مدل 3 – 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • خودرو تسلا مدل 3 – 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • مصرف روزانه ۸۰۰ هزار مترمکعب سوخت سی ان جی
  • جاده‌ها لغزنده می‌شود/ فعالیت سامانه بارشی از امروز تا چهارشنبه
  • (تصاویر) مقایسه سهند و شاهین؛ کدام خودرو بهتر است؟
  • بارش‌های بهاری جاده‌های خراسان رضوی را لغزنده کرد
  • برخی جاده‌های خراسان جنوبی لغزنده است