Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@18:48:23 GMT

طراحی سیستم تحریک عمقی غیرتهاجمی مغز

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۸۵۲۳

طراحی سیستم تحریک عمقی غیرتهاجمی مغز

محققان در دانشگاه صنعتی اصفهان با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با انجام طرحی موفق به طراحی یک دستگاه تحریک عمقی غیر تهاجمی مغز با استفاده از جریان الکتریکی تداخلی شدند.

به گزارش ایسنا، دکتر"فرزانه شایق" از مجریان این طرح گفت: روش تحریک غیر تهاجمی عمقی مغز براساس میدان‌ های الکتریکی تداخلی به عنوان شیوه ای جدید برای تحریک الکتریکی ساختارهای عمقی مغز به تازگی معرفی شده و توسعه آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه  انجام این پژوهش روشی جدید برای تحقیقات درحوزه تحریک عمقی مغز است، افزود: هدف این پژوهش مطالعه عمیق مکانیسم اصلی این روش و ارزیابی آن با بهره بردن از تجزیه و تحلیل محاسباتی و ارزیابی آزمایشگاهی است.

مجری این طرح اضافه کرد: بسیاری از بیماری ‌های عصبی و اختلالات روانشناختی ممکن است با استفاده از دارو قابل درمان نبوده  و یا این درمان ها دارای عوارض جانبی باشند، بنابراین در سال های اخیر روشی با عنوان تحریک مغز جایگزین درمان های دارویی شده است.

وی یادآور شد: در این روش ساختار مغز با استفاده از جریان الکتریکی تحریک می شود که به بهبود درمان کمک می کند.

دکتر "شایق" می گوید: کاربرد روش‌های تحریک غیرتهاجمی مرسوم همچون تحریک مغناطیسی یا الکتریکی فراجمجمه‌ای در تحریک ساختارهای عمقی بدون اثر گذاری بر لایه‌های سطحی مغز به طور مستقیم هنوز اثبات نشده است و از سوی دیگر، روش تحریک عمقی مغز (تحریک تهاجمی) که تحریکات الکتریکی مغز از طریق قرار گیری الکترودهایی داخل بافت مغز انجام می شود ، خطراتی را برای بیمار به همراه دارد.

وی خاطر نشان کرد: انجام این پژوهش روشی جدید برای تحقیقات درحوزه تحریک عمقی مغز است بطوری که با استفاده از جریان الکتریکی تداخلی به صورت غیر تهاجمی به نقاط عمقی مغز دسترسی پیدا می کنیم.

این محقق که طرح پژوهشی را با مشارکت دکتر"رسول امیرفتاحی" به انجام رسانده است،  با بیان اینکه دستگاه مورد نیاز برای این کار طراحی و ساخته شد و مراحل نخست که همان تحقیق بر روی موش و فانتوم نیز با موفقیت به انجام رسید.

وی افزود: سیگنال های دریافت شده (پتانسیل محلی میدان) نشان داد که این روش قابلیت تحریک نقاط عمقی مغز بدون اثر گذاری روی قشر مغز به صورت مستقیم را دارا است.

دکتر شایق همچنین خاطر نشان کرد: در این پژوهش با بهره بردن از تکنیک های مدلسازی، مغز مدل شده و میدان تحریک حاصل از اعمال جریان های الکتریکی به صورت تحلیلی محاسبه شدند و نتایج حاصل از انجام آزمایش بر روی مغزموش نشان می دهد که توان فرکانسی سیگنال ها در حین تحریک نسبت به قبل تحریک افزایش معناداری داشته است.

وی یادآور شد: یکی از کاربردهای اصلی تحریک عمقی غیرتهاجمی در درمان اعتیاد است، که در حال حاضر در موش های آزمایشگاهی مورد بررسی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که بخشی از نتایج این تحقیق با عنوان “Computational analysis of non-invasive deep brain stimulation based on interfering electric fields” در مجله Physics in Medicine & Biology به چاپ رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علوم شناختي مغز دانشگاه صنعتي اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۸۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سئو سایت وردپرس چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار محبوب است. امروزه بیش از ۴۰ درصد از وبسایت‌های روی اینترنت از وردپرس استفاده می‌کنند. بسیاری از وبسایت‌های معروف مانند نیویورکر، مجله تایم، بی بی سی آمریکا، ادوبی بلاگ، والت دیزنی و مرسدس از وردپرس استفاده می‌کنند.

از بین وب سایت‌های معروف ایرانی نیز برخی از خبرگزاری‌ها و سایت‌های محتوا مانند تجارت نیوز، سایت چطور، سایت متمم و مجله دیجی کالا از این سیستم استفاده می‌کنند.

سئو سایت SEO چیست؟

سئو سایت به معنی بهینه سازی سایت برای موتور‌های جست و جو است و برای بهبود سایت برای موتور‌های جست و جو و جذب بازدیدکننده‌ها انجام می‌شود. سئو سایت کلیه فرآیند‌هایی که از اول روی سایت انجام می‌شود را می‌گویند.

 این فرآیند‌ها شامل طراحی سایت، تولید محتوا و فرآیند لینک سازی است که به جذب افراد از طریق موتور‌های جست و جو و عمدتا گوگل منجر خواهد شد.

سئو وردپرس چیست؟

سئو وردپرس به مجموعه کار‌هایی گفته می‌شود که برای بهینه سازی و افزایش رتبه‌ی گوگل در سایت‌های وردپرسی انجام می‌شوند. سادگی سیستم مدیریت محتوای وردپرس به شما کمک خواهد کرد که زمان زیادی را در تولید و انتشار محتوا صرفه جویی کنید.

 بسیاری از نیازمندی‌های سئو به صورت پیش فرض در وردپرس رعایت شده، بخش بزرگی از سئو مربوط به مباحث تکنیکال است، اما زیبایی وردپرس در امکان بهبود جنبه‌های مختلف سئوی تکنیکال حتی برای کاربران با دانش فنی کم است.

البته سئو سایت فقط به این معنا نمی‌باشد که سایت را برای موتور‌های جستجو فقط بهینه کنیم، مهم‌ترین چیز که همواره در سئو مطرح است رضایت کاربر می‌باشد چرا که اگر کاربر وارد سایتی شود و از محتوای آن رضایت نداشته باشد به عبارت دیگر محتوای سایت نیار کاربر را برطرف نکند، کاربر از سایت شما خارج خواهد شد و به سایت دیگری می‌رود به این ترتیب رتبه شما هر روز در موتور‌های جست و جو کم و کم‌تر خواهد شد.

ارتباط سئو سایت با وردپرس

در سئو سایت، بیش از ۵۰ درصد فرآیند سئو مربوط به سئو داخلی وبسایت‌ها است و باید طوری انجام شود که به بهترین نحو ممکن سئو داخلی صورت گیرد، بنابراین اگر بخواهیم یک سایت خوب با سئو سایت داخلی مناسبی داشته باشیم باید ساختار سایت به گونه‌ای باشد که سئو آن بدون مشکل خاصی انجام شود که با وردپرس این کار به راحتی قابل انجام است.

البته که سیستم مدیریت محتوای انتخاب شده توسط شما تضمین کننده موفقعیت شما در صفحات جستجوری گوگل نخواهد بود. وردپرس یک سلاح جادویی نمی‌باشد و نمی‌تواند به تنهایی جایگزین یک استراتژی سئو سایت موثر شود. شما باید همچان برای بهبود سئو سایت خود تلاش کنید. در ادامه مهم‌ترین مزایای وردپرس از نظر سئو را با هم بررسی خواهیم کرد:

سیستم وردپرس در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و خیلی زود توانست توجه بسیاری از کاربران و توسعه دهندگان را به خود جذب کند. امروزه وردپرس سهم ۶۰ درصدی از بازار سیستم‌های مدیریت محتوا را در اختیار خودش دارد. از وردپرس می‌توان به عنوان یک راهکار برای فروش اینترنتی و راه اندازی فروشگاه استفاده کرد.

بطور کلی دلایل محبوبیت وردپرس به شرح زیر است:

•    کاربری آسان: شما حتی بدون دانش برنامه نویسی می‌توانید یک سایت وردپرسی بسازید.

•    سازگاری و انطباق پذیری بالا: با وجود هزاران پوسته و افزونه وردپرس شما می‌توانید سایت وردپرسی را مطابق نیازی‌های خورد شخصی سازی کنید.

•    جامعه کاربری گسترده: وردپرس یک نرم افزار متن باز می‌باشد. هزاران سایت و تالا گفتگو وجود دارد که شما می‌توانید از طریق آن‌ها با سایر کاربران در ارتباط باشید و دانش خود را به اشتراک بگذارید و پاسخ سوالاتتان را درباره طراحی سایت با وردپرس دریافت کنید.

وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوا از نظر سئو سایت

•    امکان تغییر و اصلاح آدرس صفحات: در وردپرس امکان تغییر و پیاده سازی ساختاری مشخص برای آدرس صفحات مختلف وجود دارد.

•    اضافه کردن متادیتا بصورت خودکار: تایتل و توضیحات متا یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های رتبه بندی در سئو سایت می‌باشد. وردپرس به صورت خودکار بسیاری ازتگ‌های ضروری را به صفحات سایت اضافه می‌کند.

•    سئوی تصاویر: دیده شدن تصاویر سایت شما در صفحات جستجوی گوگل بسیار مهم است. سئو تصاویر در وردپرس به آسانی قابل مدیریت کردن است.

•    تجربه کاربری: وجود بی شماری از افزونه‌های وردپرس و پوسته این امکان را به شما می‌دهد تا سایت خود را بتوانید شخصی سازی کنید، می‌توانید قابلیت‌ها و امکانات‌های زیادی به سایت اضافه کنید و تجربه کاربری سایت را بهبود بخشید. تجربه کاربری یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های سئو سایت می‌باشد.

•    سرعت بارگذاری: بسیاری از پوسته‌ها در وردپرس برای سرعت بارگذاری بهتر بهینه شده اند، همچنین افزونه‌ها و ابزار‌های مختلفی برای بهبود سرعت در سایت‌های وردپرسی وجود دارد.

•    سازگاری با موبایل: امروزه بیش از ۶۰ درصد از جستجو‌ها در گوشی‌های موبایل انجام می‌شود، بهتر است بدانید که نمایش سایت در موبایل بسیار اهمیت دارد. بیشتر قالب‌های وردپرس بصورت پیش فرض با دستگاه‌های موبایل سازگار می‌باشند.

دیگر خبرها

  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا
  • سئو سایت وردپرس چیست؟
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • گذر ۳۰ تیر در طراحی جدید چه تغییراتی می‌کند؟
  • جک تی9 جدید؛ همان طراحی آشنا با تفاوت های جزئی (+تصاویر)
  • درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟
  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • آشنایی با محصولات و نمایندگی ABB
  • کوچک‌ترین ایمپلنتی که با تحریک مغز اختلالات عصبی را درمان می‌کند