Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشمی با اشاره به اینکه برخی از واحد‌های تولیدی به طور میانگین از ۴۰ درصد ظرفیت خالی برخوردارند، گفت: واردات کالای قاچاق به علت پایین بودن قیمت تمام شده محصول، به تولید ملی آسیب فراوانی وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما شب گذشته (چهارشنبه 2 بهمن) با حضور کارشناسان به بررسی موضوع قاچاق کالا و به ویژه کالای لوازم خانگی پرداخت و در این برنامه خبری حمیدرضا دهقانی نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که در سال ۹۷ مصرف لوازم خانگی کشور حدود ۳/۳ میلیارد دلار به ثبت رسید و از این میزان ۸۹۷ میلیون دلار تولید داخلی بود و ۲۹۶ میلیون دلار هم سهم واردات این بازار است که جمع این دو رقم بخشی از میزان کالای مورد نیاز این بازار را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۲/۲ میلیارد دلار کالای لوازم خانگی به صورت قاچاق وارد کشور می شوند و این حجم، سهم بالایی از کالا‌های وارد به کشور را شامل می‌شود.

 

بنابراین گزارش، در بخش دیگری از این برنامه خبری عباس هاشمی، مدیر کل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت با اشاره به اینکه برخی از واحد‌های تولیدی به طور میانگین از ۴۰ درصد ظرفیت خالی برخوردارند، گفت: واردات کالای قاچاق به علت پایین بودن قیمت تمام شده محصول، به تولید ملی آسیب فراوانی وارد می‌کند.

 

هاشمی با تصریح این موضوع که در بسیاری از رشته‌های موجود در لوازم خانگی، توان برابری با کالای خارجی را داریم، ادامه داد: با توجه به سرمایه گذاری‌های جدیدی که در محصولاتی همچون مکروویو، اسپیلیت یونیت و ماشین ظرفشویی صورت گرفته است انتظار می‌رود از سال آینده به سمت تامین نیازمندی بازار گام برداریم.

 

در بخش دیگری از این برنامه خبری مرتضی میری، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با تاکید بر اینکه قاچاق کالا به کشور کاملا سازمان یافته است، گفت: ملوان لنج و یا راننده تریلی و کوله بر درآمد و استطاعت مالی وارد کردن چند صد ماشین لباسشویی یا یخچال ندارد پس حتما نفرات دیگری این واردات را سازماندهی می‌کنند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما رویداد ملی فهما طرح ملی فهما سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی قاچاق لوازم خانگی قاچاق کالا قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۸۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۱۲۸ میلیارد کالای قاچاق در طرح ۳ روزه پلیس کرمان

سردار ناصر فرشید گفت: همزمان با ایام پایانی فروردین ماه سال جدید طرحی به منظور مقابله با عاملان قاچاق کالا با محوریت پلیس امنیت اقتصادی به اجرا در آمد.

وی افزود: در این طرح ۳ روزه بر اساس اقدامات اطلاعاتی قبلی و استقرار شبانه روزی همکاران انتظامی در مبادی ورودی و خروجی استان کرمان، در مجموع ۷۰ دستگاه خودروی سبک و ۱۴ دستگاه خودروی سنگین توقیف و در بازرسی از آن‌ها انواع کالای قاچاق، شامل: فرآورده‌های نفتی، لوازم خانگی، احشام، مواد محترقه و دیگر کالا‌های اساسی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این اقلام را بیش از ۱۲۸ میلیاردو ۵۳۱ میلیون ریال برآورد کردند، بیان داشت: در این خصوص، ۱۱۹ فقره پرونده برای ۱۲۴ متهم که قصد سودجویی با قاچاق این کالا‌ها را داشتند، تشکیل و تحویل مراجع قضایی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد
  • کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد 
  • کشف انبار لوازم خانگی ۱۲ میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد
  • کشف بیش از ۱۲۸ میلیارد کالای قاچاق در طرح ۳ روزه پلیس کرمان
  • ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد
  • هشدار به عرضه کنندگان آیفون قاچاق؛ برخورد‌ها تشدید خواهد شد
  • کشف ۲۰۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در گچساران
  • ۲۰۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در گچساران کشف شد
  • علت ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ | هشدار جدی به عرضه کنندگان آیفون قاچاق
  • چرا واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ به کشور ممنوع شد؟