Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضائیه در بدو ورود خود به یزد هدف از این سفرها را شناسایی و رفع مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: استان یزد استانی است که قطب صنعتی و معدنی کشور محسوب شده و دین، فرهنگ و هنر در این استان با هم آمیخته و همچنین مرکزیتی برای گردشگری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، دقایقی قبل آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود خود به استان یزد به بیان برنامه‌های سفر خود در این استان پرداخت و گفت: افتخاری است برای من و همکارانم در ستاد قوه قضائیه که امروز در جمع مردم عزیز و سخت‌کوش یزد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضائیه ضمن ادای احترام به خانواده شهدا و جانبازان اذعان کرد: استان یزد استانی است که قطب صنعتی و معدنی کشور محسوب شده و دین، فرهنگ و هنر در این استان با هم آمیخته و همچنین مرکزیتی برای گردشگری است.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری در این استان از مواردی است که می‌تواند به عنوان اقتصاد گردشگری فعال و منشأ آثار بسیار باشد که هم معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی بوده و هم بتواند در ارتباط مسائل اقتصادی راهگشا باشد.

رئیسی هدف سفر 17 هیئت قوه قضائیه به استان یزد را بررسی مشکلات عنوان کرد و افزود: 9 هیئت در شهرستان‌ها و 8 هیئت در مرکز استان در حال بررسی مسائل و مشکلات استان هستند.

وی به بیان برنامه‌های سفر خود در استان یزد پرداخت و گفت: دیدار و نشست با همکاران قضایی و اداری و سازمان‌های وابسته قوه قضائیه، دیدار با مدیران عالی استان در شورای اداری، نشست با فرهیختگان و خانواده معظم شهدا، علما و بزرگان استان را امروز در برنامه‌های خود خواهیم داشت.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: در نهایت هیئت‌های 17 گانه گزارش‌های خود را در جلسه شورای عالی قوه قضائیه که امشب برگزار می‌شود، عنوان خواهند کرد که امید است بتوانیم در حد توان تصمیماتی را برای حل این مشکلات اتخاذ کنیم.

رئیسی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا آنچه را در استان امکان‌پذیر نیست بتوانیم با استفاده از نظرات نماینده مقام معظم رهبری در استان، استاندار و رئیس‌کل دادگستری، در مرکز دنبال کنیم؛ چراکه شایسته نیست مردم استان دارالعباده و دارالعلم یزد نگران برخی مشکلات باشند.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که با همکاری دولت و به برکت خون شهدا، به ویژه خون سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بتوانیم گام‌های مؤثری در رفع مشکلات مردم این استان برداریم.

انتهای پیام/90027

منبع: فارس

کلیدواژه: آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه فارس یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۸۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حیدر آسیابی افزود : در این راستا شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به جرائم حوزه میراث فرهنگی در دادسراها و محاکم استان اختصاص می یابد.
محمود اسپانلو ،دادستان مرکز استان هم در این بازدید گفت: حفظ و حراست از میراث فرهنگی  استان از وظایف اصلی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و در دادگستری استان هم  آمادگی هر گونه همکاری در این راستا را دارد.
محمود اسپانلو از مسئولان این اداره خواست: مسئولیت ها و تکالیف دستگاه های اجرایی و خدمات‌رسان در حوزه بافت‌ها و بناهای تاریخی را به دادستانی اعلام کنند تا از باب حقوق عامه پیگیری کنیم.
محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان هم در این بازدید گفت: شهر تاریخی استرآباد به دلیل وسعت کار مرمت و احیا، اعتبارات موردنیاز، همچنین تأثیر احیاء آن بر توسعه و رونق گردشگری استان از پروژه‌های مهم استان است.
خانه تاریخی شعرباف ، مدرسه تاریخی تقوی، خانه تاریخی شیرنگی، سرای باقری‌ها(هتل بوتیک هفت پیکر)، خانه تاریخی شفیعی‌ها و خانه تاریخی رضاقلی‌نژاد(هتل بوتیک سرای خان)، امامزاده نور (ع)، خانه تاریخی میرشهیدی و باغ مزار استاد محمدرضا لطفی از جمله بناهایی بود که مسئولان قضایی استان از آن دیدن کردند.

دیگر خبرها

  • صدور موافقت‌نامه اصولی اولیه برای ۱۴ طرح گردشگری درگلستان
  • افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در آذربایجان شرقی
  • بررسی مسائل و مشکلات مرکز علم و فناوری خوی
  • بارگذاری ۹۰ میلیون رأی و تصمیم قضایی گمنام‌شده در سامانه تناد
  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • فرهنگ، زبان و آداب و رسوم هورامان آوازه جهانی دارد
  • فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است
  • هنرمندان؛ مشکلات خود را با استاندار در میان گذاشتند
  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشورهای عضو شانگهای برقرار شود
  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشور‌های عضو شانگهای برقرار شود