Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه بین‌الملل ــ رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگو با رئیس‌جمهور فرانسه در رام‌الله، از این کشور و سایر کشورهای اروپایی خواست تا کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ را به رسمیت بشناسند.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم؛ «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیشب در رام‌الله میزبان «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه بود و با وی درباره آخرین تحولات مربوط به فرآیند سیاسی حل بحران فلسطین و همچنین تحولات منطقه رایزنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود عباس در این دیدار «بر اهمیت نقش فرانسه و اروپا برای نجات عملیات سیاسی از بحران بوجود آمده ناشی از اقدامات خودسرانه اسرائیل به خصوص پس از مواضع حمایتی دولت آمریکا از رژیم اشغالگر» تأکید کرد.

وی ضمن درخواست از فرانسه برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تصریح کرد: «فلسطین امیدوار است که کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شریف را به رسمیت بشناسند، زیرا تنها راه برون‌رفت از بحران در پیش گرفتن راه‌حل دو دولتی است».

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین از مواضع فرانسه «در حمایت از فلسطین در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی از جمله ادامه کمک‌های پاریس به آنروا» تقدیر و تشکر کرد و خواستار تقویت روابط دوجانبه شد.

ماکرون نیز بر مواضع کشورش در حمایت از عملیات سیاسی بحران فلسطین بر مبنای راهکار دو دولتی تأکید و ابراز امیدواری کرد که این عملیات سیاسی به صلح منطقه بیانجامد.

رئیس‎جمهور فرانسه دیروز چهارشنبه برای شرکت در نشست امروز «پنجمین مجمع جهانی هولوکاست» در قدس اشغالی به تل آویو سفر کرد. وی صبح چهارشنبه با نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد و پس از آن نیز با «محمود عباس» در رام الله دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ماکرون فلسطین رام الله محمود عباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۸۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «مایکل مارتین» وزیر خارجه ایرلند با بیان اینکه میزان کمک‌های بشردوستانه ارسالی به غزه کافی نیست اعلام کرد که در شرایط کنونی ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند.

هفته پیش نیز نخست ایرلند همراه با نخست‌وزیر اسپانیا و نروژ در مواضعی مشترک در حمایت از مردم فلسطین اعلام کردند که برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین و حمایت از عضویت کامل آن در سازمان ملل آماده هستند.

شبکه خبری الجزیره در گزارشی اعلام کرد که در ادامه حمایت سه کشورهای اروپایی از حق حاکمیت سیاسی مردم فلسطین در تشکیل کشور مستقل فلسطینی به عنوان عضو کامل سازمان ملل نخست وزیران اسپانیا، نروژ و ایرلند بر حق تشکیل کشور مستقل فلسطینی تاکید کردند.

به نوشته الجزیره، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در ادامه تلاش خود برای جلب حمایت کشورهای اروپایی در به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی در کنفرانس خبری اعلام کرد که «نشانه‌های روشنی» در اروپا پدیدار گشته و کشورهای اروپایی آماده پذیرفتن دولت مستقل فلسطینی هستند.

الجزیره عنوان کرد: سانچز در سفر دوره‌ای که روز جمعه به برخی کشورهای اروپایی از جمله نروژ و ایرلند سفر کرد، تلاش خواهد کرد رهبران کشورهای اروپایی را برای تشکیل دولت مستقل فلسطینی ترغیب کند. مقصد سفر بعدی نخست وزیر اسپانیا لهستان خواهد بود.

بر پایه این گزارش، نخست وزیر اسپانیا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «یوناس گار استوره» همتای نروژی خود درباره وضعیت جنگی نوار غزه تاکید کرد باید در غزه آتش‌بس اضطراری حاصل شود و نهادهای بشردوستانه بدون هیچ تهدیدی اجازه فعالیت داشته باشند. خشونت بیشتر و کشتار غیرنظامیان در غزه مجاز نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: هماهنگی با نروژ پیامی برای راه حلی است که به اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها آینده‌ای منطبق با صلح می‌دهد.

به نقل از سایت خبری الجزیره، سانچز درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین هم گفت اسپانیا آماده به رسمیت شناختن کشور فلسطین در نزدیک‌ترین زمان ممکن و عضویت کامل آن در سازمان ملل است.

نخست وزیر نروژ هم تاکید کرد کشورش آماده به رسمیت شناختن کشور فلسطین و حمایت از عضویت کامل آن در سازمان ملل است.

از سوی دیگر، نخست وزیر ایرلند نیز در مواضعی مشابه با همتای نروژی و اسپانیایی اعلام کرد با همتای اسپانیایی خود مساله به رسمیت شناختن کشور فلسطین را بررسی کرده است و این دو کشور در آستانه به رسمیت شناختن فلسطین هستند.

وی با بیان اینکه ملت فلسطین حق حاکمیت و برخورداری از حکومت خودمختار را دارند، افزود: زمان به رسمیت شناختن کشور فلسطین نزدیک است. آماده به رسمیت شناختن فوری کشور فلسطین هستیم و این را رسمی کرده‌ایم.

این مقام ایرلندی وضعیت غزه را غیر قابل توصیف عنوان کرد و خواهان باز شدن کریدورهای بیشتر برای انتقال کمک‌های انسانی به نوار غزه شد.

نخست وزیر ایرلند افزود تخریب جنبه‌های زندگی غیرنظامیان در نوار غزه از جمله بیمارستان‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها توسط رژیم صهیونیستی قابل قبول نیست.

گفتنی است که وزارت بهداشت غزه روز جمعه اعلام کرد تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته به ۳۳ هزار و ۶۳۴ شهید و ۷۶ هزار و ۲۱۴ زخمی رسیده است. این در حالی است که بسیار از افراد کشته و زخمی در مسیرها و زیر آوار در نتیجه حملات اشغالگران هستند که دسترسی به آنها ممکن نیست.

کد خبر 6086667

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت
  • جامائیکا نیز کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • هشدار اسپانیا به رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است