Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: امیلی هابر سفیر آلمان در آمریكا درخواست تجدیدنظر در سازمان ملل در مورد تحریم ها علیه ایران را رد نکرد.
به گزارش خرداد به نقل از اسپوتنیک، امیلی هابر سفیر آلمان در آمریكا به ریا نووستی گفت: در نتیجه راه اندازی مکانیزم ماشه ایران، ممكن است كشورهای سه گانه اروپا به شورای امنیت سازمان ملل مراجعه كنند اما این هدف آنها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این دیپلمات گفت: مرحله بعدی ممکن است سازمان ملل متحد باشد، اما اهداف ما متفاوت است. ما می خواهیم راه حلی برای مشکلات پیدا کنیم.
در 14 ژانویه، آلمان، فرانسه و انگلیس اعلام كردند، كه به دلیل امتناع تهران از اجرای بخشی از تعهدات خود طبق این سند، سازوكار حل اختلاف برای توافق هسته ای با ایران را شروع می كنند. اروپایی ها مدتی در مورد تصویب این اقدام بحث کردند، اما تصمیم گرفتند این اقدام را تنها پس از آن انجام دهند که ایران بار دیگر از برخی تعهدات مربوط به این توافق خودداری کند. یعنی، در اوایل ژانویه سال 2020، زمانیکه ایران از رد محدودیت ها در تعداد سانتریفیوژها خبر داد.
قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مکانیزمی را برای بازیابی تحریم ها فراهم می کند، که اگر یکی از طرفین توافق در نظر داشته باشد که ایران به تعهدات خود در قبال آن عمل نمی کند.
با این حال، احیای رژیم تحریم ها فقط با روشی امکان پذیر است که هنگام بررسی موضوع در کمیسیون مشترک، مستلزم ارائه استدلال های سنگین است. اگر اختلاف هنوز برطرف نشده باشد، طرفین توافق می توانند اعلام كنند كه شرایط آن در جلسه كمسیون مشترک رعایت نشده است و پس از مدت زمانی مشخص، به شورای امنیت سازمان ملل درباره نقض برنامه جامع اقدام مشترک اطلاع دهند.
پس از آن شورای امنیت باید بر تمدید رژیم برای رفع تحریم ها علیه تهران رای دهد و اگر پس از 30 روز تصمیمی اتخاذ نشود، تمام مجازات های شورای امنیت سازمان ملل احیا می شود.
مسکو قبلاً تصمیم اروپا را گامی خطرناک خواند که می تواند به سقوط کنترل نشده توافق هسته ای منجر شود. برچسب ها: سفیر آلمان ، تحریم ، سازمان ملل

منبع: خرداد

کلیدواژه: سفیر آلمان تحریم سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۸۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ایران و پاکستان با صدور بیانیه‌ای از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستند که به ماجراجویی‌های اسرائیل در منطقه پایان دهند.

در این بیانیه آمده است: از شورای امنیت می خواهیم که ماجراجویی های اسرائیل در منطقه را متوقف کند. ما از شورای امنیت می خواهیم از هدف قرار دادن تاسیسات دیپلماتیک خارجی توسط اسرائیل جلوگیری کند.

این بیانیه می‌افزاید: ما خواستار توقف فوری و بدون قید و شرط جنگ در غزه، ارسال کمک‌ها و بازگشت آوارگان هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم‌ ایران‌ رایزنی می‌کند
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی می‌کند