Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت : تمام محصولات لبنی دارای پروانه استاندارد سالم هستند و جوسازی‌ها و شایعه پراکنی‌ها، اساس علمی و واقعی نداشته و هدفی جز تخریب صنعت لبنیات و تولیدات کشور و تشویش اذهان عمومی و تهدید امنیت غذایی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : براساس استاندارد ملی شماره ۹۳۰، شیر پاستوریزه بایستی از نظر وجود سم قارچی «آفلاتوکسین M ۱» کنترل و آزمایش شوند. برهمین اساس کلیه واحد‌های تولیدی، موظف به آزمون شیر‌های خام ورودی به واحد بوده و می‌بایست مستندات آن را به طور منظم از سوی آزمایشگاه کنترل کیفیت شرکت به اداره کل استاندارد ارسال کنند.

او گفت: در استان کرمانشاه پنج واحد تولیدکننده لبنیات فعال هستند که در سال ۱۴۰ هزار تن انواع محصولات لبنی تولید می‌کنند که در این واحد‌ها تمامی شیر‌های خام ورودی مورد آزمایش قرار می‌گیرند. همچنین کارشناسان اداره کل استاندارد استان از ابتدای سال جاری۴۴ مورد بازرسی و ۶۳ مورد نمونه برداری و آزمون از محصولات این کارخانجات شامل آزمون‌های فیزیک و شیمیایی، میکروبیولوژی، آفلاتوکسین، فلزات سنگین و استرول‌های گیاهی (چربی با منشا گیاهی) در راستای اجرای وظایف نظارتی خود انجام داده اند.

نیازی گفت: طی این مدت از محل بازار مصرف استان نیز ۱۴ مورد نمونه برداری و آزمون تشخیص سم آفلاتوکسین M ۱ انجام شده است که در هیچ‌کدام از نمونه‌ها وجود آفلاتوکسین M ۱ تایید نشده است و این در حالی است که استاندارد ملی ایران ضوابط سختگیرانه تری نسبت به استاندارد‌های ملی سایر کشور‌ها دارد.

مدیرکل استاندارد کرمانشاه افزود: به عموم شهروندان در خصوص سلامت شیر‌های استرلیزه و پاستوریزه بسته بندی شده به عنوان امین مردم اطمینان خاطر داده می‌شود و تاکید می‌گردد که اداره کل استاندارد استان نظارتی دقیق مبتنی بر قوانین و مقررات کشور بر تمامی محصولات دارای نشان استاندارد داشته و باجدیت وظایف محوله در خصوص نظارت و تضمین سلامت غذایی را سرلوحه کار خود قرار داده است .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداردسازی محصولات لبنی محصولات غذایی پروانه استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۸۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون ۱۰۵ نازل جایگاه‌های عرضه سی ان جی خراسان جنوبی

به گزارش جام جم آنلاین،مدیر کل استاندارد استان در خصوص نظارت بر نازل‌های عرضه سوخت سی ان جی استان گفت: بر اساس قانون سازمان ملی استاندارد ایران، تمامی نازل‌های سوخت عرضه سی ان جی به صورت دوره‌ای تحت نظارت و آزمون دوره‌ای قرار می‌گیرند تا از نظر کمّی از هر گونه تخلف و ضرر و زیان برای مصرف کنندگان در خصوص حمایت از حقوق ایشان، جلوگیری شود.

دستورانی افزود: تا پایان سال گذشته ۱۰۵ نازل سوخت در شهرستان‌های استان بصورت دوره‌ای تحت آزمون قرار گرفتند که با توجه به برنامه مصوب ابلاغی استانی از سوی سازمان ملی استاندارد در سال گذشته، درصد تحقق کامل برنامه انجام شده است.

وی با بیان اینکه آزمون نازل‌های مستقر در جایگاه‌های سوخت با همکاری آزمایشگاه‌های همکار و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی انجام می‌شود، گفت: اطمینان از صحت و سلامت عملکرد نازل‌های سوخت مطابق با معیار‌های استاندارد از اهداف انجام آزمون‌های دوره‌ای نازل‌ها از سوی سازمان ملی استاندارد به شمار می‌رود.

مدیرکل استاندار خراسان جنوبی با تاکید براین که گزارشات مردمی نقش بسزایی در جلوگیری از ضرر و زیان مصرف کننده ایفا می‌کند، از هم استانی‌ها خواست: در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در سوخت گیری از طریق سامانه اطلاع رسانی ۱۵۱۷، مراتب را به واحد رسیدگی به شکایات مردمی این اداره کل اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • معرفی بیش از ۱۰۰ واحد مختلف به مراجع قضایی استان
  • آزمون ۱۰۵ نازل جایگاه‌های عرضه سی ان جی خراسان جنوبی
  • ۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند
  • مصرف نمک و شکر در ایران چهار برابر استاندارد جهانی
  • جریمه شش میلیاردی ۲۳واحد متخلف استان در سال ۱۴۰۳
  • قدرتمندترین کامیون نفتی جهان (+ عکس)
  • ۱.۵ میلیون تن شیرخام به بازار‌های هدف صادر می‌شود
  • هوای کلانشهر مشهد برای دومین روز پیاپی آلوده است