Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@01:21:43 GMT

مدیران اقدامات فرهنگی و اجتماعی را تبیین کنند

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۸۸۷۶

مدیران اقدامات فرهنگی و اجتماعی را تبیین کنند

به گزارش خبرنگار مهر، خدابخش مرادی‌نافچی شامگاه چهارشنبه در جلسه بررسی اقدامات شاخص دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی استان که در سالن امام علی (ع) استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه مدیران باید در تبیین عملکرد دستگاه خود در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی، هنرمندان و مدبرانه عمل کنند، گفت: هنرمندان عمل نکردن مدیران در این زمینه و دست به عصا راه رفتن آن‌ها، باعث مهجور ماندن فعالیت‌ها در این زمینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه در هر جامعه‌ای شاخص‌هایی برای امر توسعه تدوین شده و ما نیز به این مهم واقف هستیم که عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌توان زمینه این توسعه را در کشور فراهم کند، افزود: با توجه به اینکه حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی جزو عرصه‌هایی به‌شمار می‌رود که از تاثیرگذاری بالایی برخوردار است، به همین خاطر این حوزه متعلق به قشر خاص نبوده و عموم مردم در مقاطع مختلف از آن منتفع می‌شوند.

مرادی نافچی با یادآوری اینکه رسیدن به توسعه پایدار و بالندگی که مدنظر هم ما است، جز در سایه توجه به امور فرهنگی و اجتماعی میسر نخواهد شد، تصریح کرد: زمانی صحبت از مواردی چون امیدآفرینی، پاسخ‌گویی، رضایت‌مندی، پویایی و نشاط جامعه به میان می‌آید، قطع یقین همه این‌ها زمانی محقق خواهد شد که به آثار حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی اهتمام داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان در ادامه با بیان اینکه آنچه مسلم است، این است که تا به امروز نتوانسته‌ایم خدماتی را که در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی انجام داده‌ایم را به درستی اطلاع‌رسانی کنیم، ادامه داد: تداوم عملکرد ضعیف در زمینه اطلاع‌رسانی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی باعث شده است تا نتوانیم این بخش‌ها را آن‌گونه که شایسته است، معرفی کنیم.

مرادی‌نافچی با اشاره به اینکه حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی علی‌رغم اینکه اطمینان داریم اقدامات قابل توجهی در این بخش‌ها صورت گرفته اما به دلیل توجه نکردن به تبیین این عملکردها مهجور مانده است، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه همگی به این موضوع مهم واقف هستیم که کار کردن در حوزه فرهنگی و اجتماعی به مراتب سخت‌تر از سایر بخش‌ها است اما هیچ تلاشی برای خارج کردن فعالیت‌های صورت گرفته در این دو بخش از مهجوریت انجام نمی‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه تداوم نوع تبیین‌گری در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی باعث خواهد شد که فعالیت در این بخش‌ها به یک امر دم‌دستی تبدیل شود، بیان کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که اقشار مختلف مردم نسبت به این حوزه‌ها حساس شده و تمایل داشته باشند که در این زمینه مشارکت کنند و این زمانی محقق خواهد شد که بتوانیم در زمینه تبیین‌گری اقدامات صورت گرفته در این دو بخش، اهتمام لازم را داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان همچین با اشاره به اینکه مدیران استان می‌توانند از فرصتی که در بهمن‌ماه و در قالب برنامه‌های ایام‌الله دهه‌فجر به وجود می‌آید، در تبیین و روشنگری این فعالیت‌ها تلاش کنند، خاطرنسان کرد: بی‌شک، ایام‌الله دهه فجر بهترین فرصت برای اطلاع‌رسانی در زمینه خدماتی است که در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی صورت گرفته است، بنابراین از مدیران استان انتظار داریم تعامل سازنده‌ای با رسانه‌ها در این زمینه داشته باشند.

گفتنی است، در این جلسه مقرر شد مدیران دستگاه‌های اجرایی عملکرد حوزه فرهنگی و اجتماعی دستگاه خود را در محورهایی چون پوشش بیمه‌ای، خدمات ویژه درمانی و دارویی، خدمات در حوزه ورزش، جوانان و نوجوانان، ایثار و شهادت، مداخله در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، خدمات اجتماعی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، توسعه فرهنگ دینی و تحقق گام دوم انقلاب، فعالیت‌های فرهنگی، مسائل اجتماعی و فرهنگی مناطق روستایی استان و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه دهند.

کد خبر 4833102

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب استانداری زنجان فعالیت فرهنگی بارش برف بوشهر سیل سیستان و بلوچستان تعطیلی مدارس شهرکرد ایلام قزوین گرگان دهه فجر انتخابات 98 قاسم سلیمانی شیراز بیرجند سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۸۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست شورای اجتماعی استان کرمانشاه با حضور معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و مدیران استان؛ مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یکی از مهم‌ترین نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی توصیف کرد و گفت : کودکان و نوجوانان بخش بسیار مهم و آینده ساز جامعه محسوب می‌شوند و در این حوزه، کانون پرورش فکری باید بسیار فعال و اثرگذار ظاهر شود.

وی خاطرنشان کرد: هر استانی نیاز‌ها و اقتضائات خاص خود را دارد که در برنامه‌ریزی‌های ملی باید در نظر گرفته شود و کرمانشاه هم باید با توجه به اقلیم جغرافیایی و فرهنگی و عوامل داخلی و خارجی اثرگذار، برای آن برنامه ریزی شود.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: پرداختن به کار‌های عمیق فرهنگی و پرهیز از مناسبت زدگی یک ویژگی مثبت می‌تواند باشد ولی این توقع وجود دارد که کانون پرورش فکری در مناسبت‌های عظیمی مانند اربعین و بازی دراز که هرساله هزاران کودک و نوجوان را در استان کرمانشاه گرد هم می‌آورد، با برنامه‌های ویژه و بزرگ خود حضوری فعال و اثرگذار داشته باشد.

صحرایی افزود: باید بستر‌های فرهنگی را فراهم کرد تا کودکان و نوجوانان کرمانشاهی با جریان‌های عظیم تمدنی و هویت ساز اربعین و بازی دراز پیوندی همیشگی و ناگسستنی پیدا کنند.

وی اضافه کرد: آمار‌هایی که در نشست امروز در حوزه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی ارائه شد باید مبنای تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌های دستگاه‌های مختلف قرار گیرد و با برنامه‌ریزی‌های مناسب به دنبال تغییرات مثبت و ملموسی در این حوزه‌ها باشیم.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: دستگاه‌های عضو باید با هماهنگی با دبیر خانه شورای اجتماعی استان، متناسب با وظایف و تکالیف قانونی خود به این حوزه بپردازند.

وی بیکاری را یکی از معضلات شهرستان‌های استان کرمانشاه دانست و گفت: مجموعه‌های بزرگی در شهرستان‌هایی مانند هرسین در مراحل نهایی بهره برداری قرار دارند.

صحرایی تاکید کرد: مسئولان شهرستان‌ها باید با برگزاری دوره‌های مهارت آموزی امکان به کارگیری جوانان جویای کار در این مجموعه‌ها را فراهم آورند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • جهاددانشگاهی باید مهم‌ترین بازیگر فعالیت‌های فرهنگی و دانشگاهی باشد
  • تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم
  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • اولین رویداد فرهنگی محفل فرشته‌ها در استان
  • اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است
  • وضعیت شناسی دقیق حلقه مفقوده در فعالیت‌های فرهنگی تخصصی است
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» تصویب شد
  • زرند، پیشروترین شهرستان در زمینه کنترل و مهار معضل اعتیاد