Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد-مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: اکنون ۳۷۰۰ نفر در این استان در طرح ارزیابی وسع ثبت نام کرده اند که برای تعداد هزار و ۴۲۱ نفردفترچه صادر شده است.

قدس آنلاین: گروه استانها- سمانه محمدزاده ثانی: دکتر محسن رعنایی با حضور در دفتر سرپرستی پایگاه خبری، تحلیلی قدس آنلاین، در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این طرح با کمک وزارت رفاه انجام می شود و در برنامه ششم توسعه افرادی که فاقد پوشش بیمه ای هستند باید تحت طرح ارزیابی وسع قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر این اساس، طرح ارزیابی وسع برای افرادی که تحت پوشش بیمه نیستند و افرادی که بیمه دارند و برای تمدید و یا صدور دفترچه بیمه مراجعه می کنند، توان مالی آن ها مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: افرادی که از توان مالی بالایی برخوردار هستند باید حق بیمه خود را به طور کامل و افرادی که از لحاظ مالی در سطح متوسط قرار دارد، نیمی از حق بیمه را پرداخت کنند و بیمه شدگانی که از توان مالی برخودار نیستند، حق بیمه آن ها به طور کامل از سوی دولت پرداخت می شود.

رعنایی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت گفت: با اجرای این طرح از سال ۹۳، در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه ای بودند، بر اساس قانون تحت پوشش صندوق بیمه روستایی شدند.

وی افزود: اکنون در این استان شهرهای فاروج، گرمه، جاجرم، راز و حصار و... تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

رعایت نکردن سیستم نظام ارجاع

وی در خصوص سیستم ارجاع نیز گفت: برقراری نظام ارجاع و پزشک خانواده باعث کاهش بسیاری از هزینه‌های درمانی می‌شودو به موجب آن بیمار با مراجعه به یک پزشک مرجع نیاز اصلی خود را دانسته و به پزشک متخصص آن حوزه مراجعه می‌کند.

رعنایی گفت: متاسفانه برخی از افراد این سیستم را رعایت نمی کنند و مستقیم به پزشک متخصص در شهر مراجعه می کنند که در این راستا بیمه تعهدی را نمی پذیرد.

وی اظهار داشت: اکنون توسط دانشگاه علوم پزشکی استان به ازای هر ۴ هزار نفر یک پزشک، پرستار، راننده، دارویار در این مناطق خدمات دهی می کنند که در این زمینه اکنون ۴۶۰ هزار نفر در استان به طور کاملا رایگان بیمه شدند.

وی ادامه داد: همچنین در سطح استان ۱۵۶ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان هستند که ساکن شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت هستند.

۶۵۰ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت

مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه این بیمه تعداد ۷۴۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد استان را نیز زیر پوشش خود قرار داده  گفت: همچنین این نهاد بیش از ۶۵۰ بیمار خاص و ۱۸ هزار نفر از سایر اقشار را زیر پوشش خود قرار داده است.

رعنایی افزود: بیمه سلامت استان به طور میانگین برای این بیماران خاص اعم از تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، پیوند کلیه و ام اس و ... سالانه ۱۵ میلیون تومان هزینه می‌ کند.

صرفه جویی ۶۰ هزار برگ کاغذ

وی با اشاره به طرح تبادل اسناد الکترونیکی نیز گفت:با اجرای این طرح در استان در ماه ۶۰ هزار برگ کاغذ صرفه جویی می شود.

وی افزود: به جز استانهایی که در طرح تبادل اسناد بستری پایلوت بوده اند، استان خراسان شمالی اولین استانی است که توانسته اسناد آذرماه را به طور کامل رسیدگی کند واین خود باعث افتخار ومباهات برای استان ما است.

رعنایی اظهار داشت: نگهداری و انبارداری اسناد کاغذی یکی دیگر از مشکلات این کار بود که هم اکنون رفع شده است.

سوء استفاده کنندگان از دفترچه بیمه

رعنایی با هشدار به سوء استفاده کنندگان از دفترچه های بیمه، نیز گفت: متاسفانه افرادی به برخی از مددجویان تماس داشته و با ادعای اینکه از طرف بیمه سلامت تماس می گیرند، از آنان وجه نقد دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت هیچگاه با بیمه شدگان تماس نمی گیرد، اظهار داشت: همه واریزها باید از طریق دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه های بیمه سلامت باشد و هیچ پولی به حساب افراد واریز نشود

مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: افراد نباید دفترچه بیمه خود را در اختیار دیگران قرار دهند و در این زمینه مراقب افراد سودجو یا شرکت های تقلبی باشند.

رعنایی از بیمه شده ها و شهروندان خواست تا برای کسب اطلاعات با شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرند و موضوعات در رابطه با بیمه را با کارشناسان در میان بگذارند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ارزیابی وسع بیمه سلامت سوء استفاده از دفترچه بیماران خاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۹۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیک

آفتاب‌‌نیوز :

فاطمه حاجی علی عسگری در واکنش به اختلال ایجاد شده در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت گفت: اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیک تا ۲۴ ساعت اینده برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: درحال حاضر اختلال درحال رفع شدن است.

در پی بروز قطعی و وصلی مکرر در این سامانه، سازمان بیمه سلامت تصمیم گرفته که نسخ بیماران بیمه شده خود را در قالب نسخ کاغذی پذیرش کند.

این موضوع بیماران خاص و صعب العلاج را نیز در تأمین داروهایشان دچار مشکل کرده است و سایر بیماران باید هزینه‌های درمان را به صورت آزاد پرداخت کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بازگشت نسخه کاغذی به پیشخوان داروخانه‌ها
  • یک میلیون و ۲۳۲ هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • رفع اختلال در سامانه بیمه سلامت در گلستان تا ۲۴ ساعت آینده
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت
  • فعالیت سامانه خود ارزیابی روانشناختی در حوزه سلامت روان
  • بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • واکنش بیمه سلامت به اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیک
  • (ویدئو) علت اختلال در سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت چه بود؟
  • اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیک