Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@08:41:32 GMT

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۹۶۷۴

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه بارش باران در استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان ادامه دارد، گفت: سامانه بارشی جدید طی فردا (۵ بهمن) به کشور وارد می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:‌ سامانه بارشی فعال در کشور طی امروز ( ۳ بهمن) بیشتر در نیمه شرقی کشور فعال است و سبب بارش برف و باران در این مناطق، وزش باد شدید و در استان‌های جنوبی کشور سبب رگبار و رعد و برق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شدت بارش طی امروز در استان فارس، هرمزگان، نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز، کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که طی امروز در برخی از نقاط استان‌های واقع در غرب و مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، بارش برف و باران با شدتی کمتر پیش بینی می‌شود گفت: فردا (۴ بهمن) این سامانه در استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان فعال است و سپس از کشور خارج می‌شود.

ضیائیان با اشاره به این که طی فردا سامانه‌ بارشی دیگری مجددا به کشور وارد می‌شود افزود: این سامانه در مناطق شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات جنوبی البرز مرکزی و استان خراسان شمالی سبب بارش برف و باران می‌شود.

به گفته‌ی وی، این سامانه طی روز شنبه (۵ بهمن) در استانهای واقع در غرب، جنوب غرب، برخی نقاط بوشهر، شمال فارس، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و خراسان رضوی، بارش برف و باران و وزش باد شدید را به دنبال دارد و در استان‌های جنوبی سبب رگبار و رعد و برق می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که طی روز یکشنبه ( ۶ بهمن ) این سامانه در جنوب شرق کشور فعال است و سپس از کشور خارج می‌شود خاطر نشان کرد:‌ طی روزهای جمعه و شنبه (۴ و ۵ بهمن) کاهش محسوس دما، در نیمه شمالی رخ می دهد و دریای خزر طی این دو روز مواج است. همچنین نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس تنگه هرمز و امروز نیز غرب دریای عمان مواج خواهد بود.

ضیائیان در پایان درباره‌ وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران، فردا (۴ بهمن) صاف تا کمی ابری‌ همراه با وزش باد و حداقل دمای منفی ۲ و حداکثر دمای ۶ درجه سانتی‌گراد، طی روز شنبه (۵ بهمن نیز ) نیمه ابری همراه با غبار محلی و در بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده با حداقل دمای منفی ۲ و حداکثر دمای ۵ درجه سانتی‌گراد پیش بینی می‌شود.

لینک کوتاه: asriran.com/002ym3

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سامانه بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۹۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،براساس هشدار جوی سطح نارنجی هواشناسی مازندران سامانه بارشی تا اواخر وقت سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه امسال مهمان آسمان مازندران است.منطقه اثر این سامانه بارشی امشب در ارتفاعات و سه‌شنبه در کل استان است. طی این مدت شاهد بارش باران (در ارتفاعات بالای ۲۵۰۰ متر با بارش برف) ، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش دما، احتمال رعدوبرق و تگرگ هستیم که بارش در ارتفاعات از مقدار و شدت بیشتری برخوردار است.حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران  اظهار کرد: تمرکز این سامانه بارشی بر مناطق غربی و مرکزی استان مازندران است.   وی افزود: بیشترین اثرگذاری این سامانه سرد بارشی در آلاشت، هزارجریب، جویبار، فریدونکنار، گلوگاه، نکا، بابل، بابلسر، ایزدشهر، بلده، سوادکوه، تنکابن، چالوس، دلیر، رامسر، رینه، عباس‌آباد، کجور، آمل، کلاردشت، محمودآباد، نور و نوشهر پیش‌بینی شده است.   مدیرکل مدیریت بحران مازندران با هشدار احتمال طغیان و بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها در سراسر استان به‌ویژه مناطق غربی مازندران، خاطرنشان کرد: لازم است مردم و مسافران از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق سیل‌خیز استان تا اواخر امروز پرهیز کنند.محمدی یادآور شد: طوفان، رعدوبرق و تگرگ بیشتر ارتفاعات دلیر، رینه، سیاه‌بیشه، کیاسر را دربرمی‌گیرد.وی با اشاره به لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد محورهای کوهستانی، گفت: باتوجه به فعالیت این سامانه بارشی، عدم استقرار در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی،خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و مقاوم‌سازی پوشش خزانه‌های برنج ضروری است.

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • فعالیت سامانه بارشی تا ظهر فردا در گلستان
  • تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران
  • آغاز موج‌های بارشی جدید/ وقوع بارش‌های شدید در تمام نقاط کشور
  • بارش باران بهاری در لرستان و خوشحالی مردم
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه تا پایان امروز ادامه دارد