Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-18@12:40:30 GMT

عرضه اولیه متعدد در بورس تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۹۹۰۵

امین تفرشی اظهار داشت: در شرایط فعلی تعداد زیادی شرکت در حال بررسی بوده و تلاش وافری در جریان است تا با فراهم آوردن حداقل‌های مورد نیاز برای پذیرش شرکت‌های متقاضی تا پایان سال چندین عرضه اولیه داشته باشیم.

 علی اکبر امین تفرشی در مراسم افتتاحیه دومین دوره رقابت های الگوریتمی گفت: امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران جوان در هنگام ورود به بازار کار این موضوع است که بتوانند با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید و خلاقانه اهداف سازمان خود را متحول سازند و همین مسئله باعث ایجاد چالش‌هایی در بازار‌های مختلف از جمله بازار مالی خواهد شد و استفاده از هوش مصنوعی به طور اعم و الگوریتم به طور اخص، در جهت اثبات خلاقیت مدیران عرصه‌ بسیار تلاش‌گری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در بازار‌های مالی پیشرفته دنیا درصد عظیمی از معاملات با استفاده از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی شکل‌ می‌گیرد و هر ساله این روند با شتاب قابل توجهی رو به افزایش است. در کشور ما نیز از چند سال گذشته توجه به این دست از ابزار‌های نوین رونق بسیار خوبی را پیدا کرده و این موضوع باعث شد که در سال گذشته برای نخستین بار با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار اولین دوره از مسابقات الگوریتمی برگزار گردید.
امین تفرشی افزود: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته انتظار می‌رود تا سال 2023 ، 25 درصد از مشاغل با استفاده از ربات‌ها و از طریق هوش مصنوعی انجام خواهد شد و تا سال 2030 این نسبت به 50 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.
عضو هیأت‌مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران در پاسخ به چرایی عدم ارزیابی اولیه در بورس باوجود روند صعودی بازار به تابناک اقتصادی گفت: بستر لازم برای حضور شرکت های جدید از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار فراهم شده و شرکت هایی که تمایل دارند سهام خود را در این بازار کنند، می توانند اقدام کنند لیکن طبعیتا برخی از شرکت‌ها زیرساخت‌های لازم برای به دست آوردن شرایط لازم برای پذیرش را ندارند.
به گفته وی، در شرایط فعلی تعداد زیادی شرکت در حال بررسی بوده و تلاش وافری در جریان است تا با فراهم آوردن حداقل‌های مورد نیاز برای پذیرش شرکت‌های متقاضی تا پایان سال چندین عرضه اولیه داشته باشیم ولی به هر حال موافقم که تعداد عرضه های اولیه سال جاری قابل قبول نبوده و در واقع با گسترش امکانات لازم برای شفافیت شرکت‌ها امیدواریم ماه‌های آتی این روند بهبود یابد.
وی در خصوص چشم انداز بازار سرمایه نیز اذعان کرد: شاخص کل همه این سطوح مقاومتی پیش‌بینی شده را پشت سر گذاشته چندین عامل در این مسئله موثر هستند از جمله اینکه پس از تنش های پیش آمده در سطح اقتصاد کلان کشور به آرامش نسبی دست پیدا کرده‌ایم، از طرف دیگر در بازارهای موازی همچون طلا ، ارز و مسکن آرامش و ثبات برقرار شده در نتیجه تنها بازاری که همچنان برای سرمایه گذاری جذابیت دارد، بازار سرمایه بوده و عمده نقدینگی جامعه نیز به این سمت هدایت می شود.
تفرشی با بیان اینکه در شرایط کنونی نمی‌توان تحلیل بلند مدتی در خصوص روند شاخص کل ارائه داد، تاکید کرد: به همین نسبت که این فضا را شاهد هستیم باید بپذیریم که در نتیجه تنش هایی پیش بینی نشده این بازار بیشترین کاهش را خواهد داشت در نتیجه باید مسائل بازار سرمایه را واقع‌بینانه بررسی و متناسب با آن رویداد ها را تحلیل کنیم
وی در خصوص افزایش ساعات معاملات با توجه به رشد قابل توجه حجم و ارزش معاملات هم چنین هماهنگی با بورس‌های اروپایی و فشار کمتر بر هسته معاملات نیز گفت: این موضوع از طرف مسئولان سازمان بورس در دست بررسی بوده و طی چند هفته آینده تصمیمات جدیدی در این رابطه اخذ می شود به هر حال چنانچه افزایش حجم و ارزش معاملات ادامه پیدا کند باید تصمیمات جدیدی در این رابطه گرفته شود.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Gso برچسب ها: بورس ، عرضه اولیه ، امین تفرشی

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بورس عرضه اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۹۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از واریز سود سهام عدالت

رئیس سازمان بورس گفت: اعتمادسازی مهمترین بخش در بازار سرمایه است و تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند که اعتماد با تصمیمات به موقع به بازار سرمایه بازگردد.

به گزارش مشرق، در برنامه صف اول عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار بررسی شد و مجید عشقی، رئیس سازمان بورس به سوالاتی پاسخ داد.

عشقی گفت: سال ۱۴۰۲، به واسطه اتفاقاتی که افتاد سال سختی برای بازار سرمایه بود. در طول دو سال و نیم گذشته سعی شده که بسترسازی لازم برای جذب سرمایه به بخش مولد اقتصاد و ارائه خدمات به سهامداران انجام شود و تلاش شد افرادی که در صف مجوز مربوط به ارائه خدمات مالی بودند بررسی و پاسخگویی شوند که اکنون این صفوف پایان پیدا کرده و به درخواست‌ها به روز پاسخ داده می‌شود.

او افزود: سال گذشته علیرغم تلاطم در بازار سرمایه دو نمونه داشتیم که شرکت‌ها به صورت خرد برای تامین مالی حضور پیدا کردند. بورس به دلیل ماهیتی که دارد یکی از مصادیقی است که می‌تواند شعار سال و مشارکت مردم را تحقق بخشد. مشارکت مردم در بورس سابقه دارد و ۱۲ میلیون نفر به صورت مستقیم در بورس سرمایه گذاری کرده اند و ۵۰ میلیون نفر نیز از طریق سهام عدالت در بورس ذی نفع هستند. برای ایجاد این مشارکت نیازمند اعتمادسازی هستیم. اگر میخواهیم مشارکت مردم را در بازار سرمایه جلب کنیم باید مفروضاتی داشته باشیم و تا پایان دوره سرمایه گذاری به آنها پایبند باشیم. اعتمادسازی مهمترین بخش در بازار سرمایه است و تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند که اعتماد با تصمیمات به موقع به بازار سرمایه بازگردد.

عشقی ادامه داد: موردی که رئیس جمهور و مقام معظم رهبری هم به آن اشاره نمونده اند، بحث تصدی گری دولت و دخالت دستگاه‌های دولتی در شرکت هاست که مخاطرات جدی برای امنیت سرمایه گذاری ایجاد می‌کند. تغییرات متعدد مدیران در بنگاه‌های اقتصادی هم ضربه جدی به بنگاه‌ها می‌زند و سرمایه گذاری در این شرکت‌ها با مخاطره روبرو می‌شود. در حال حاضر طیف وسیعی از ابزارها و صندوق‌ها در اختیار سرمایه گذاران قرار داده ایم تا نسبت به ریسکی که تمایل دارند سرمایه گذاری انجام دهند.

او در خصوص بازگشت سرمایه افرادی که تاکنون در بورس متضرر شده اند گفت: از سال ۹۹ تاکنون تورم تجمیعی ما حدود ۳۰۰ درصد بوده، اما قیمت سهم‌ها تقریبا ۲۵ درصد زیر شرایط اوج در سال ۹۹ است. سهامداران سبد خود را با اوج سال ۹۹ مقایسه می‌کنند که باید بگوییم همچنان جبران نشده است. یکی از دلایل این موضوع این مسئله است که سودآوری شرکت‌ها به واسطه افزایش قیمت‌های سمت بهای تمام شده، کاهش پیدا کرده است.

عشقی با اشاره به وضعیت بورس با توجه به رخدادهای اخیر گفت: رخدادهای سیاسی در کل دنیا روی بازارهای سرمایه اثر می‌گذارد و در بازار ما هم این اتفاق طبیعی بود و در بازار هیجان ایجاد شد. به همین دلیل سازمان بورس برای آنکه از حق سهامدار دفاع کند و معاملات تحت تاثیر هیجانات نباشد، دامنه نوسان برای چند روز محدود شد. این نوع تصمیم‌ها چه در کشور ما چه در کشورهای دیگر مسبوق به سابقه است. روز گذشته و امروز معاملات متعادل بود و التهابات کنترل شد. از هفته آینده به روند عادی معاملات و دامنه نوسان عادی بازمی گردیم.

عشقی در خصوص واریز سود سهام عدالت گفت: مجموعه اتفاقاتی که برای شرکت‌ها افتاده، باعث شد شرکت‌ها مرتکب تخلف شوند و در پایان سال نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودهارا جمع آوری کنیم و باقی مانده سود سهام عدالت را پرداخت کینم. زمان دقیق این پرداخت توسط شورای عالی بورس مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان بورس در خصوص اقدامات آموزش بازار سرمایه گفت: برنامه مدونی در حال اجرا شدن است که سواد مالی و اقتصادی به صورت پایه‌ای به دانش آموزان آموزش داده می‌شود که البته در کوتاه مدت نتایج آن حس نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • ۲۰۰ شرکت در راه بازار سهام
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • جزئیات جدید از واریز سود سهام عدالت
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزلی در اصفهان
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزل در اصفهان
  • کاهش حاشیه سود شرکت ها از ۳۴ درصد به ۱۳ درصد
  • چطور در بازار بورس سرمایه گذاری کنیم؟
  • برگشت بورس به مدار نزولی؛ شاخص کل هم‌وزن ریخت