Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@11:24:30 GMT

قیمت روز خودرو در ۳ بهمن

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۰۰۲۷

قیمت روز خودرو در ۳ بهمن

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،بر اساس معاملات انجام شده امروز (۳ بهمن ۹۸) آخرین قیمت روز خودرو در بازار آزاد نسبت به دیروز ۷ خودرو افزایش متوسط ۵۳۰ هزار تومانی داشت و در مقابل یک مدل خودرو با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی همراه است که البته ۱۱ محصول هم با ثبات در نرخ مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آخرین قیمت بازار پژو ۴۰۵ جی ال ایکس نسبت به  قیمت روز خودرو   (۲ بهمن ۹۸) با افزایش ۱ میلیون تومانی به نرخ ۸۴ میلیون تومان به فروش رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) ۹۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (ساده) ۱۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، رنو تندر پلاس اتوماتیک (بدون رینگ) ۲۱۷ میلیون تومان، کیا سراتو ۲۰۰۰ اتوماتیک ۳۴۶ میلیون تومان، ساینا ۷۱ میلیون تومان، تیبا (رینگ فولادی) ۶۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، دنا پلاس توربو ۱۸۲ میلیون تومان، دنا (تیپ ۱) ۱۲۹ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک (بدون رینگ) ۱۷۸ میلیون تومان، رنو تندر پلاس دنده‌ای ۱۸۱ میلیون تومان و رانا ال ایکس ۹۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بدون تغییر در قیمت معامله شدند.

سمند ال ایکس و پژو پارس با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی به ترتیب به نرخ ۸۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۱۰۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید، اما در مقابل سایپا ۱۱۱ به مبلغ ۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید که این عدد بیانگر کاهش ۴۰۰ هزار تومانی در قیمت است.

سایپا ۱۳۱ و تیبا ۲ به ترتیب به مبلغ ۵۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۷۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خرید و فروش شدند که این اعداد بیانگر افزایش متوسط ۲۵۰ هزار تومانی است.

سایپا ۱۳۲ با افزایش ۹۰۰ هزار تومانی به مبلغ ۵۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروخته شد.

پژو ۲۶ صندوق‌دار (ساده) به نرخ ۱۱۳ میلیون تومان معامله شد که نسبت به دیروز با ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت مواجه شد.

قیمت روز خودروهای داخلی مدل خودرو قیمت (تومان) سمند LX ۸۸,۸۰۰,۰۰۰ پژو 405 GLX ۸۴,۰۰۰,۰۰۰ پژو پارس ۱۰۶,۴۰۰,۰۰۰ پژو 206 تیپ2 (ساده) ۹۲,۰۰۰,۰۰۰ پژو 206 تیپ5 (ساده) ۱۱۳,۰۰۰,۰۰۰ رنو تندر پلاس اتوماتیک(بدون رینگ) ۲۱۷,۰۰۰,۰۰۰ سایپا 111 ۵۸,۵۰۰,۰۰۰ سایپا 131 ۵۴,۲۰۰,۰۰۰  سایپا 132 ۵۶,۴۰۰,۰۰۰ کیا سراتو 2000 (اتوماتیک)  ۳۴۶,۰۰۰,۰۰۰ ساینا ۷۱,۰۰۰,۰۰۰ تیبا 2 ۷۱,۳۰۰,۰۰۰ تیبا(رینگ فولادی ) ۶۵,۳۰۰,۰۰۰ دنا پلاس توربو ۱۸۲,۰۰۰,۰۰۰ دنا (تیپ1) ۱۲۹,۰۰۰،۰۰۰ پژو 207 اتوماتیک (بدون رینگ) ۱۷۸,۰۰۰,۰۰۰ پژو 206 صندوقدار(ساده)  ۱۱۳,۰۰۰,۰۰۰ رنو تندر پلاس دنده ای  ۱۸۱,۰۰۰,۰۰۰ رانا LX ۹۴,۷۰۰,۰۰۰

بیشتر بخوانید: قیمت روز خودرو در ۲ بهمن

جدیدترین قیمت خودرو های وارداتی در بازار

همچنین بر اساس مشاهدات میدانی با توجه به روند افزایش قیمت خودرو‌های خارجی در کشور شاهد نوسانات جزئی در نرخ ماشین‌های وارداتی در بازار هستیم و امروز (۳ بهمن ۹۸) در بازار آزاد قیمت خودرو‌های خارجی با نوسان همراه است.

طبق آخرین قیمت خودرو، تویوتا CH-R رنو تلیسمان ۲۰۱۸ نسبت به معاملات قیمت روز خودرو در ۲ بهمن  ۹۸ با ثبات در نرخ به مبلغ ۸۳۰ میلیون تومان خرید و فروش شد.

تویوتا راو ۴ مدل (۲۰۱۸) یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، کیا سورنتو (۲۰۱۷) یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان و کیا اسپورتیج (۲۰۱۷) ۸۵۵ میلیون تومان بدون تغییر در قیمت معامله شدند.

 

 قیمت روز خودرو های خارجی  مدل خودرو قیمت (تومان)   رنو کولئوس 2018 ۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰ رنو تلیسمان 2018 ۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰ میتسوبیشی ASX فول 2018 ۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰ تویوتا CH-R تیپ لانچ 2018 ۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰   تویوتا راو 4 مدل 2018 (الفطیم) ۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ کیا اپتیما  2017 ناموجود   کیا سورنتو 2017 ۱,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰ کیا اسپورتیج 2017 ۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰   هیوندای سوناتا 2018 هیبرید +GLS ۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰   هیوندای النترا 2018 ۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰   هیوندای سانتافه . فول . 6 رادار ۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰ لکسوس NX300 H هفت کلید 2017 ۱,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰ نیسان جوک (اسپورت) ۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت خودرو افزایش قیمت خودرو قیمت خودرو امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۰۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز افزایش قیمت خودرو داده شده

آغاز اردیبهشت همراه با افزایش قیمت خودرو بود؛ خودرو‌هایی که تا پیش از این به عنوان محصولات داخلی افزایش قیمت‌های قابل توجهی را کسب کرده بودند. در این بین پژو پارس با افزایش قیمت بیش از صد میلیون مواجه شده و برخی خودرو‌های چینی هم رشد قابل توجهی کرده‌اند. برخی علت این افزایش قیمت‌ها را درخواست خودروساز‌های داخلی از وزارت صمت برای عبور از ورشکستگی می‌دانند.

به گزارش انتخاب، مسیح فرزانه، کارشناس خودرو، درباره علت افزایش قیمت خودرو به خبرنگاران گفت: سال گذشته در بهمن ماه بود که خودروساز‌های دولتی شامل پارس خودرو، ایران خودرو و سایپا مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شدند که نشان می‌دهد در مسیر ورشکستگی هستند. این اتفاق در سال‌های قبل هم رخ داده بود. در اسفند ۱۴۰۲، زیان خودروساز‌ها به ۲۲۰ همت رسید که ۶۰ همت آن را به قطعه ساز بدهکارند.

خودروساز‌ها پیشنهاداتی به بورس و وزارت صمت دادند، وزارت صمت، اما چاره‌ای نداشت جز افزایش پلکانی قیمت خودو؛ از بهمن ماه یک سری مجوز‌ها را خودروساز‌ها گرفته بودند که از ابتدای ۱۴۰۳ افزایش قیمت کارخانه را اعلام کنند. برخی شرکت‌ها که خودروی چینی بیرون می‌دهند هم این افزایش را اعمال کردند و برخی خریداران که توانایی پرداخت آن را نداشتند.

نهایتا ۲۵۰ میلیون روی شاسی بلند‌های چینی آمد که موجب اعتراض مردم شد. از این نقطه چراغ سبز افزایش قیمت داده شد و تصور می‌شد که اردیبهشت قیمت‌ها گران شود.

وی در ادامه درباره افزایش قیمت صد میلیونی پژو پارس بیان کرد: سال گذشته توقف تولید پژوپارس مطرح شد، اما عده‌ای گفتند متوقف نمی‌شود که یک نشان از افزایش قیمت بود. پژو پارس بالاخره خودرو موفقی در فروش بوده است. وقتی این خودرو از مسیر تولید خارج شود، باید جایگزین خوبی برای آن وجود داشته باشد.

چند روز اخیر که قیمت کارخانه‌ای پژو پارس حدود ۱۶۰ میلیون افزایش یافت و به بیش از چهارصد میلیون رسید، بازار هم عدد خود را روی آن گذاشت. پژوپارس همیشه عدد بیشتری از حاشیه سود برای خود در نظر می‌گیرد. به نظر من قطع به یقین این اتفاق برای محصولات دیگر هم خواهد افتاد. دولتی‌ها و خصوصی‌ها، باید در طول امسال به سمت آزادسازی پلکانی قیمت می‌روند.

او افزود: بهمن ۱۴۰۱ خودروساز‌های دولتی درخواست افزایش قیمت دادند و در اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام شد که ۸۰ درصد افزایش رخ داده، اما مخبر با این عدد مخالفت کرد و عملاً با ۴۰ درصد آن موافقت شد.

وی افزود: تا مدتی شما می‌توانید قیمت بازار را سرکوب کنید، ولی بازار سال گذشته تا شهریور قیمت‌ها را به صورت دستوری نگه داشت، اما از دی ماه بازار به شدت سمت گرانی رفت. هیچ راه گریزی از قیمت بازار نیست.

فرزانه گفت:امسال که کسری بودجه نزدیک به ۵۰۰ همت اعلام شده، دولت بخشی از این کسری را از مالیات‌ها جمع‌آوری می‌کند، بخشی از آن را هم در نوسان قیمت خودرو جبران می‌کند. من تصور می‌کردم خودروساز‌ها تا خرداد تحمل کنند، اما اوضاع اینقدر خراب است که از اردیبهشت افزایش قیمت کارخانه را اعمال کردند.

خودروساز‌ها شاید در دارایی‌های خود تجدیدنظر کنند تا از ورشکستگی روی کاغذ خارج شوند. ما باید در هفته‌های آینده توقع افزایش قیمت داخلی و چینی داشته باشیم. با این شرایطی که وجود دارد، هیچ راه گریزی از افزایش قیمت نیست. اینکه برخی از مسئولین در وزارتخانه می‌گویند نخرید تا ارزان شود، مشخص نیست بر چه مبنایی صحبت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • فروش ایران خودرو آغاز شد + شرایط
  • قیمت خودرو‌های تسلا کاهش می‌یابد
  • مبارزه علیه آفت سن گندم در بهمن
  • چراغ سبز افزایش قیمت خودرو داده شده
  • سامانه یکپارچه خودرو حذف می شود؟ | ما مسئول تعیین قیمت پژو پارس نیستیم
  • ثبت نام ایران خودرو بدون قرعه کشی
  • فیلم | حرکت عجیب بهمن هاشمی وسط یک برنامه به سبک جوانی‌اش
  • «کنسرو ماهی» صدرنشین گرانی خوراکی‌ها؛ شیرخشک ۵۷ درصد گران شد
  • ببینید | شیرجه بهمن هاشمی به پشت مبل برای خداحافظی!
  • قیمت خودرو شاهین در مرز ۹۰۰ میلیون تومان