Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش جام نیوز، توماس فریدمن، تحلیلگر ارشد آمریکایی دریادداشتی در روزنامه نیویورک تایمز آمریکا با انتقاد از روند استیضاح دونالد ترامپ عملکرد ریاست جمهوری آمریکا را به چالش کشید است:

 

ترجمه این یادداشت را در ادامه بخوانید:


در حالی که سومین مورد از محاکمه رئیس جمهور در تاریخ آمریکا آغاز شده است، ویژگی های بسیار زیادتری درباره این لحظات وجود دارد، اما یک مورد آن که برجسته تر است و آن اینکه: «ما هرگز مجبور نبوده ایم با رئیس جمهوری مواجه شویم که مانند آب خوردن دروغ می گوید و از حمایت یک حزب سیاسی و همچنین زیست بومی (اکوسیستم) تلویزیونی برخوردار است که می تواند و مشتاق است دنیای دیگری خلق کند که این دروغ پردازی ها را در سطحی غیرمحدود تبلیغ می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مساله، مایوس کننده، گیج کننده و تضعیف  کننده است. چگونه این  واقعیت – که دونالد ترامپ با استفاده از پول مالیات دهندگان آمریکایی  تلاش کرد رئیس جمهور اوکراین را مجبور کند "جوبایدن" یک  رقیب سیاسی را بی اعتبار کند- احتمالا می تواند شرط بندی منحصربه فرد رئیس جمهور را پشت سر بگذارد آن هم بدون شرم، و با حمایت  یک حزب که شبکه ای  نامنسجم آن را تقویت می کند؟

 

دمکرات ها  باید مدام این سوال را بپرسند: چرا یک فرد بی گناه و یک قاضی علاقمند به حقیقت، نباید بخواهد تا تمام شهود گواهی دهند و تمام اسناد ارائه شوند؟  در مورد  این استیضاح هم همین گونه است. دمکرات  ها باید مساله را ساده انگاری کنند. هدف این جلسه، محاکمه در سنا نیست. زیرا شرایط به گونه است که حزب جمهوری خواه مرعوب رئیس جمهوری است که با استفاده از ماشین تبلیغاتی و  با هدایت فاکس  نیوز، این کار را  انجام می دهد و در این شرایط، چنین  چیزی ممکن نیست.

 

بیشترین چیزی که  می توان به دست آورد این است که به رای دهندگان متغیر – یعنی افراد مستقل، زنان مناطق غیرشهری و جمهوری خواهان میانه رو که مجلس نمایندگان را در انتخابات میان دوره ای ۲۰۱۸ به دمکرات ها واگذار کردند – این مساله منتقل شود که این رئیس جمهور به سادگی حاضر است  خود را فراتر از قانون قرار دهد. و لذا چهار سال بعدی ریاست جمهوری او که در آن  قید و بند انتخاب  مجدد وجود ندارد، برای وحدت کشور، نهادها و هنجارهایی که از سال ۱۷۷۶ تاکنون وجود  داشته اند، فاجعه بار خواهد بود.

 

من متقاعد شده ام که آمریکایی های بیشتری نگران این هستند که  ترامپ باعث از بین رفتن انسجام و نهادهای آمریکایی شود؛ من همچنین معتقدم در زمانی که محاکمه استیضاح رئیس جمهور آغاز شده، تیم ترامپ بیش از حد از این  مساله مطمئن بودند که به سادگی می توان مهم ترین شواهد و اسناد مرتبط را مخفی نگه داشت.

 

درحالی که نظرسنجی جدید سی ان ان  که دوشنبه شب منتشر شد نشان می دهد ۶۹ درصد از آمریکایی  ها می خواهند سنا خواستار شواهد جدید باشد، در حالی که تنها 26 درصد چنین چیزی نمی خواهند. در انتخابات  سال ۲۰۱۶ مردم،  هیلاری کلینتون را نمی خواستد و مایل بودند به ترامپ یک فرصت بدهند چون حس می کردند قانون اساسی از آنها حمایت می کند.اما متوجه شدند که قانون اساسی که دردستان ترامپ باشد، حامی آنها نیست.

 

این جلسه محاکمه استیضاح، فرصت دیگری است که به آن رای دهندگان متغیر نشان می دهد چقدر بد است که یک رئیس جمهور "بی  گناه" مانع از ادای شهادت افرادی نظیر  جان بولتون مشاور سابق امنیت  ملی خود، میک مولوانی قائم مقام امور کارکنان  کاخ سفید، و مایک پومپئو وزیر خارجه اش می شود. این از جنس جمهوری بی ثبات است.

 

این یعنی پایان استقلال قوا. این یعنی پایان ادعایی شبیه "من بالاتر از  قانونم". تاکید می کنم شاید این مساله نتیجه محاکمه را تغییر ندهد. اما برای برخی آمریکایی های طبقه متوسط و بی  طرف، ضربه ای است تا در انتخابات ریاست  جمهوری، از ترامپ رویگردان  شوند – به خاطر خودشان، خانواده هایشان و دوستانشان. بسیاری کارشناسان معتقدند اگر ترامپ برنده انتخابات شود،

 

مسیر سربالاییِ به تمام معنا پیش رو خواهد داشت. برای جلوگیری ازاین وضعیت، شاهد خواهیم بود که ترامپ-فاکس نیوز-جمهوری خواهان به زودی با سر و صدای فراوان، به شدت تلاش خواهند کرد فضای مجازی و نیز برنامه های رادیویی و تلویزیونی را با اطلاعات غلط و  گمراه کننده پُر کنند. لذا این سوال را مدام تکرارکنید: "چرا یک فرد بی گناه نمی خواهد تمام شهود شهات دهند و همه اسناد برملا شوند؟ اگر بی گناه بود، این کار را می کرد؟" فقط تکرار و تکرار  کنید. مساله را پیچیده نکنید.

 

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترامپ آمریکا استیضاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۰۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که با جو بایدن، صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 که با بایدن رقابت می‌کند، گفت که با رئیس جمهوری مثل جو بایدن صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد.

ترامپ امروز سه‌شنبه هنگام حضور در دادگاه برای رسیدگی به پرونده موسوم به «حق السکوت»، گفت که بایدن بدترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده آمریکا است.

وی با اشاره به برگزاری اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا، بیان کرد: آنچه در دانشگاه‌های کلمبیا، نیویورک و سایر آنها می‌گذرد، مایه شرمساری است. این واقعاً تقصیر بایدن است. او لحن اشتباهی دارد. او کلمات اشتباهی دارد. نمی‌داند از چه کسی حمایت می‌کند و این یک آشفتگی است.

ترامپ بایدن را به مناظره تلویزیونی فراخواند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • نیویورک تایمز: نابودی حماس ممکن نیست
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • نیویورک تایمز: فعالیت حماس در بالا و زیر زمین ادامه دارد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • افشای طرح لغو شده حمله اسرائیل به ایران از جمله تهران