Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:47:22 GMT

نرخ بیکاری در خراسان رضوی ۶.۳ درصد اعلام شد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۰۱۷۴

نرخ بیکاری در خراسان رضوی ۶.۳ درصد اعلام شد

علی رسولیان روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی افزود: ۳۰۰ هزار شغل در این استان ایجاد شده و خالص اشتغال ۱۱۷ هزار نفر است.

وی ادامه داد: تا کنون ۱۶۳ معین اقتصاد مقاومتی در استان خراسان رضوی بر اساس طرح مثلث توسعه اقتصادی استاندار کار توانمندسازی مردم در روستاها را برعهده گرفته‌اند و در این طرح هزار و ۱۲۵ روستای استان مطالعه شده‌ و سه هزار و ۵۰۰  کسب و کار تعریف و توسط معین‌های اقتصادی در روستاها اجرا شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تا کنون ۱۱ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان شناسایی شده و طبق برآوردهای صورت‌گرفته در استان ۳۰۰ هزار میلیارد تومان ظرفیت سرمایه‌گذاری وجود دارد.
رسولیان افزود: نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان رضوی ۵۲.۵ درصد است که این شاخص هشت درصد بیشتر از میانگین کشور است و در حوزه صادرات نیز تراز بازرگانی استان با یک میلیارد دلار، مثبت است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: اعتبارات تملک سرمایه ای هزینه‌ای خراسان رضوی در سال جاری ۲۴ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال است که در ۱۰ ماه امسال ۶ هزار و ۸۰ میلیارد ریال از این میزان تخصیص یافته‌است.
رضا جمشیدی افزود: پنج هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال از مبلغ تخصیص یافته به صورت  اسناد خزانه اسلامی و بقیه آن نقدی پرداخت شده است.

خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع وسعت معادل هفت درصد مساحت کل کشور شامل ۲۸ شهرستان، ۷۰ بخش و دو هزار و ۵۴۰ روستاست.

این استان همچنین با ۸.۱ درصد جمعیت کشور ۶ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفر جمعیت در قالب دو میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۱۶ خانوار دارد. یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی در روستاهای این استان سکونت دارند.

برچسب‌ها استانداری خراسان رضوی اقتصاد مقاومتی نرخ بیکاری اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری خراسان رضوی اقتصاد مقاومتی نرخ بیکاری اشتغال زایی استانداری خراسان رضوی اقتصاد مقاومتی نرخ بیکاری اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۰۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با اشاره به سطح زیر کشت کلزا در شهرستان مشهدگفت: سطح ابلاغی زیر کشت کلزا در مشهد برای سال زراعی جاری ۹۲۰هکتار است که کل سطح زیر کشت ابلاغی کلزا در این شهرستان محقق شده است.

علی اکبر قارزی بابیان اینکه  پیش‌بینی می‌شود از این سطح کشت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن کلزا برداشت شود گفت: شهرستان مشهد رتبه نخست را در سطح زیر کشت و تولید در زمینه محصول کلزا در سطح استان به خود اختصاص داده است.

وی گفت: تعداد کمباین‌های برداشت در استان برای این نوع محصول ۴۵ دستگاه است.

 

دیگر خبرها

  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند
  • موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • حدود هفت درصد از زائران حج عمره مفرده کشور اهل خراسان رضوی هستند