Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی عسکر نجفی مدیرکل آموزش‌و پرورش فارس در جمع روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر استان که با حضور مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش در شیراز برگزار شد، گفت: هم اکنون بیش از ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در بیش از ۸ هزار مدرسه سراسر استان فارس مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، به برخی از موفقیت‌های استان فارس در حوزه‌های مختلف آموزشی، پرورشی و ورزشی اشاره و بیان کرد: کسب رتبه‌های برتر علمی کشوری و جهانی در جشنواره‌های مختلف علمی، کنکور و المپیاد‌های جهانی، کسب عناوین برتر کشوری در جشنواره‌های فرهنگی و هنری و مسابقات قرآن، نماز و عترت، کسب مدال در مسابقات ملی و جهانی توسط دانش آموزان ورزشکار فارس از جمله این موفقیت‌ها است.

عسکری تصریح کرد: در زمینه ساخت فضا‌های آموزشی و پرورشی استان فارس توانسته مشارکت خیران را در ساخت این فضا‌ها را جلب کند که حاصل آن ساخت بیش از ۱۲۰ طرح از مجموع ۶۰۰ طرح در حال ساخت استان با همکاری خیران است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس ادامه داد: علاوه بر این خیران بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان تعهد در زمینه ساخت فضا‌های آموزشی و پرورشی متقبل شده‌اند که برخی از آن‌ها به مرحله قرارداد و ساخت رسیده است.

او، با اشاره به شرایط خاص مالی آموزش و پرورش فارس افزود: با تشکیل کارگروه‌های مختلف مالی، تلاش شده زمینه مولدسازی و استفاده از ظرفیت‌های مالی موجود در آموزش‌و پرورش فراهم شود.

نجفی با تاکید بر سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بر مدرسه محوری اضافه کرد: تمرکزگرایی در این نهاد تربیتی موجب کند شدن امور، طولانی شدن فرایند‌ها و نارضایتی می‌شود، که باید این قابلیت ایجاد شود تا با تفویض اختیار به مدیران در مراکز استان، مناطق و شهرستان‌ها، زمینه بروز خلاقیت در مدارس فراهم شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس اصلی‌ترین شاخص در آموزش و پرورش را نیروی انسانی دانست و گفت: نیروی انسانی از مهم‌ترین عوامل در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است که باید به این امر توجه ویژه شود.

او، با اشاره به کمبود ۱۰ هزارنفری نیروی انسانی در فارس، بیان کرد: مشکلات آموزش و پرورش تازگی ندارد و در دهه‌های اخیر به دلیل توجه نکردن به آن این مشکلات هنوز باقی مانده و رفع آن‌ها نیازمند تحول در برنامه‌های آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فرهنگیان سند تحول بنیادین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۰۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای ارتش از خالص‌ترین افراد انقلاب هستند

فرشید قاسمی به مناسبت روز ارتش با حضور در دفتر فرماندهی ارشد ارتش در استان ضمن تبیرک این روز، گفت: نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی در زمره خالص‌ترین نیرو‌های انقلاب هستند که همواره بدون توقع به ماموریت‌های محوله به آنها اقدام می‌کنند.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: وظیفه ما در آموزش وپرورش این است که دستاور‌های ارتش جمهوری اسلامی رابه اطلاع دانش آموزان برسانیم چراکه اعتقاد داریم این امر بر هویت بخشی آنها اثرگذار خواهد بود

قاسمی گفت: ارتش جمهوری اسلامی همواره درخدمت مردم و در مسیر انقلاب گام برداشته و هرکجا که نیاز بوده خدمات خود را ارائه کرده است.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس عملیات اخیر وعده صادق را بی نظیر قلمداد کرد و گفت: بحمدالله اسراییل غاصب در این عملیات به فرمایش رهبری تنبیه مناسبی شد.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز دراین دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیرکل آموزش وپرورش فارس وپاسداشت روز ارتش توسط ایشان گفت: ارتش جمهوی اسلامی افتارخ دارد که خود را خادم مردم بداند.

امیرسرتیپ دوم ستاد ابوالقاسم رضایی گفت: خوشبختانه تعاملات بسیار خوبی مابین ارتش ومجموعه آموزش وپرورش وجود دارد.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرکجا که آموزش وپرورش صلاح بداند ارتش آماده کمک به این مجموعه می‌باشد.

امیررضایی همچنین به عملیات اخیر وعده صادق علیه اسراییل نیز اشاره کرد وگفت: یکی از دستاور‌های داخلی این عملیات، افزیش غرور ملی وایجاد همبستگی بیشتر بین جوانان ایرانی بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • نیروهای ارتش از خالص‌ترین افراد انقلاب هستند
  • دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان با مادر شهیدان یزدان
  • آغاز ساخت دبستان خیرساز در شهرستان مهر
  • ۹ هزار معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • انتقاد خضریان به گزارش عملکرد وزیر آموزش و پرورش
  • پایان اردیبهشت آخرین فرصت انجام سنجش سلامت نوآموزان
  • طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش
  • ‌دعوت از فرهنگیان فارس برای شرکت در دومین رویداد ملی الف‌تا