Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@01:14:51 GMT

زبان اشاره اسپانیایی، قدیمی‌ترین زبان اشاره است

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۰۲۰۹

زبان اشاره اسپانیایی، قدیمی‌ترین زبان اشاره است

ایسنا/خراسان رضوی بر اساس نتایج تحقیقات انجام‌شده، زبان اشاره اسپانیایی جزء قدیمی‌ترین‌های زبان‌های اشاره اروپایی است.

به گزارش ساینس، میلیون‌ها نفر از افراد با زبان اشاره صحبت می‌کنند، اما بسیاری از افراد اطلاعات کمی در مورد تاریخچه این زبان دارند.

زبان اشاره، زبانی جهانی نیست و صدها علائم مختلف دارد که برخی از آنها محبوب‌تر از دیگر علائم هستند و همگی ویژگی‌های خاص خود را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناگفته نماند، همه آنها به‌اندازه هر زبان گفتاری غنی و پیچیده هستند. زبان‌شناسان حرفه‌ای سال‌ها در این مورد تحقیق کردند و دریافتند که این زبان نیز ویژگی‌های اساسی همه زبان‌های گفتاری دنیا را دارد.

نتایج تحقیق جدید بر تکامل و گسترش زبان‌های اشاره در اروپا نشان می‌دهد که زبان اشاره اسپانیایی احتمالا قدیمی‌ترین نوع  در دسته‌بندی زبان‌های اشاره است.

 جاستین پاور، محقق ارشد این تحقیق اظهار کرد: درحالی‌که تکامل زبان‌های گفتاری بیش از 200 سال موردمطالعه قرارگرفته است، اما تحقیقات در مورد تکامل زبان اشاره هنوز در مراحل ابتدایی است.

وی گفت: "بخش اعظم تاریخچه زبان‌های اشاره معاصر مربوط به مؤسسات آموزشی ناشنوایان و مربیان آنان است. به همین دلیل تحقیق خود را بر روند تاریخی تکامل زبان علائم در اروپا متمرکز کردیم."

زبان‌های اشاره ایستا نیستند و تقریبا مانند زبان گفتاری و نوشتاری، انواع بی‌شماری از آن طی قرن‌ها پدید آمده است که به‌طور مداوم با زمان خود سازگار شدند، تغییر کردند و در بعضی موارد ناپدید شدند.

محققان با ساختن پایگاه اطلاعاتی از 40 زبان اشاره معاصر و 36 زبان اشاره تاریخی کار خود را آغاز کردند. آنان این حروف را باهم مقایسه کردند و ارتباط بین زبان‌های مختلف را بررسی کردند.

این روش به محققان این امکان را داد تا تکامل و پیوندهای بین این زبان‌ها را تحلیل کنند. آنان از روش‌های زبانشناسی و زیست‌شناسی تکاملی نیز استفاده کردند.

بر اساس نتایج، محققان زبان اشاره را به پنج گروه زبان اشاره اسپانیایی، فرانسوی، اتریشی، انگلیسی و سوئدی تقسیم‌بندی کردند.

این زبان‌ها در سراسر جهان، از ایسلند تا هند، برزیل تا نیوزلند از دهه 1600 آغازشده و گسترش‌یافته است.

نتایج این تحقیق نشان داد، قدیمی‌ترین زبان اشاره، زبان اشاره اسپانیایی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری زبان اشاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۰۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا برخی از مردم یک گوشی "صامت" را به یک گوشی "هوشمند" ترجیح می‌دهند؟

ایتنا - استفاده از گوشی هوشمند در دنیایی که خدمات و ارتباطات اجتماعی بیشتری به برنامه‌های موبایل وابسته است، به یک ضرورت تبدیل شده است.
استفاده از گوشی هوشمند در دنیایی که خدمات و ارتباطات اجتماعی بیشتری به برنامه‌های موبایل وابسته است، به یک ضرورت تبدیل شده است.

به گزارش ایتنا، افرادی که از گوشی هوشمند استفاده نمی‌کنند اغلب از چیزی که آن را «تلفن صامت» توصیف می‌کنند، یعنی یک تلفن سنتی یا با قابلیت‌های کمتر (نسبت به گوشی‌های هوشمند) استفاده می‌کنند.

تحقیقات جدید دانشگاه آلتو نشان می‌دهد که چرا برخی افراد از گوشی‌های هوشمند استفاده نمی‌کنند و عواقب این رها کردن چیست.

این تحقیق بر اساس مصاحبه با شرکت‌کنندگانی بود که تصمیم گرفتند گوشی‌های هوشمند خود را کنار بگذارند یا هرگز صاحب آن نبودند، و نشان داد که این تصمیم می‌تواند زندگی روزمره را دشوارتر کند، گزینه‌ها را محدود کند و گاهی اوقات خطرات را افزایش دهد.

پروفسور جان لیندکویست، رئیس گروه علوم کامپیوتر، گفت: «تلفن‌های صامت اختصاصی ممکن است گران‌قیمت باشند و برخی از شرکت‌کنندگان اروپایی گوشی‌هایی را از آفریقا سفارش دادند که در بازار محلی موجود نبود.» در جوامع، انواع ترفندها باید ابداع می‌شد تا زندگی بدون گوشی هوشمند ممکن شود."

 

این تحقیق نشان داد که همه شرکت کنندگان در این تحقیق از محیط هایی هستند که از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌شود، در حالی که دلایل امتناع آنها متفاوت است، در حالی که برخی از شرکت کنندگان گفتند که می‌خواستند از حواس‌پرتی اجتناب ناپذیر ناشی از گوشی‌های هوشمند دوری کنند، برخی دیگر نیز می‌خواستند از نظارت بر فعالیت آنلاین در امان باشند.

برای والدین کودکان زیر سن قانونی، دلایل اصلی کنار گذاشتن گوشی هوشمند، تمایل به دور نگه داشتن فرزندانشان از رسانه‌های اجتماعی و دوری از وسوسه گوشی هوشمندی بود که باعث می‌شد زمان کمتری را با فرزندانشان سپری کنند.

امتناع از داشتن گوشی‌های هوشمند باعث ایجاد انواع نقصان‌ها در زندگی روزمره مردم شده است، از مشکل در یافتن یک تلفن قدرتمند "صامت"، خرید آسان، بروز مشکل در برخورد با احراز هویت دو مرحله‌ای، برآورده کردن انتظارات کارفرمایان تا دسترسی به کارکنان در خارج از ساعات کاری، و... از سوی دیگر، عملی بودن زندگی بدون گوشی‌های هوشمند، به دانش فنی یا انعطاف پذیری در برخورد با دوستان و خانواده نیاز دارد.

دیگر خبرها

  • تلاش بارسلونا برای جذب دنی اولمو از لایپزیش
  • طرز تهیه دمی گوجه اسپانیایی، یک غذای ساده، سریع و خوشمزه (فیلم)
  • واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP
  • گل‌ها احتمالا باستانی‌تر از دایناسورها هستند؛ اما زمان دقیق تکاملشان معلوم نیست
  • اولین دور مذاکرات بارسا با ستاره اسپانیایی
  • پایان ۲‌رؤیا؛ فینال تمام‌اسپانیایی روی هوا رفت!
  • گزینه عجیب برای جانشینی سرمربی اسپانیایی تراکتور
  • چه کسی به پاکو خمس گفت از ایران برود
  • شورای تحقیق جذب هیات علمی تشکیل می‌شود
  • چرا برخی از مردم یک گوشی "صامت" را به یک گوشی "هوشمند" ترجیح می‌دهند؟