Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@19:57:02 GMT

قرارداد دانشگاه‌ها با صنعت به ۸ هزار مورد رسید

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۰۲۶۴

قرارداد دانشگاه‌ها با صنعت به ۸ هزار مورد رسید

این آمار برگرفته از نتایج مقایسه ای است که در کتابچه معرفی طرح‌های صنعتی برگزیده دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور، بین قراردادهای منعقد شده صنعت و دانشگاه در سال های ۹۷ و ۹۶ صورت گرفته است.

بر اساس اطلاعاتی که در این کتابچه از سوی دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر شده است، در سال گذشته تعداد قراردادهای ارتباط دانشگاه ها با صنعت و جامعه به هشت هزار و ۲ مورد رسیده است که در مقایسه با سال ۹۶ که میزان قرارداد چهار هزار و ۷۲۳ مورد بود، افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتابچه شامل معرفی و ارائه مشخصات ۹۰ طرح برگزیده دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور و ۱۰ طرح برگزیده ارائه شده از سوی دستگاه‌های اجرایی همچون وزارتخانه‌های نفت، صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، هر ساله اقدام به شناسایی و تدوین قراردادهای برگزیده دانشگاه ها و پژوهشگاه ها می کند. در سال جاری با توجه به پیگیری های صورت گرفته، نزدیک به ۱۰۰ طرح از دانشگاه ها و پژوهشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمع آوری شده است.
در سال های اخیر، ارتباطات قابل توجهی بین فعالیت دانشگاه ها و پژوهشگاه ها با نیازهای کشور برقرار شده است و روند رو به رشدی در این ارتباط وجود دارد، اما شاخص ها و مقادیر مرتبط بیانگر استفاده ناکافی از توانمندی های دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور است.
بر اساس اطلاعات مندرج در این کتابچه،‌ مبلغ قراردادهای در حال اجرای ارتباط با صنعت و جامعه روند رو به رشدی داشته و بین سال های ۹۲ تا ۹۷ بیش از ۶ برابر شده است.
درصد نسبت تعداد پایان نامه های مرتبط با قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه به تعداد کل پایان نامه های دفاع شده تحصیلات تکمیلی نشان دهنده این نکته است که هر چند تعداد پایان نامه های مرتبط با قراردادهای ارتباط با صنعت به خصوص در سال ۹۷ افزایش یافته است اما این نسبت مطلوب نیست و از ایده آل فاصله بسیار دارد.
بر اساس اعلام وزارت علوم، نسبت تعداد مجریان و کارفرمایان به تعداد قراردادهای ارتباط با صنعت و جامعه در سال های ۹۶ و ۹۷ در مقایسه به سال های گذشته کاهش یافته اما در سال ۹۷ این میزان نسبت به سال ۹۶ افزایش داشته است.
در سال ۹۷ درصد پایان نامه های مرتبط با صنعت ۴.۲ درصد اعلام شد اما این رقم در سال ۹۶،‌ حدود ۱.۲ درصد بود که نشان از افزایش میزان توجه دانشگاهیان به موضوعات مرتبط با صنعت در ارائه پایان نامه دانشجویی دارد. 

مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیش از این در گفت و گو با ایرنا، میزان قرارداد دانشگاه‌ها با صنعت در سال ۹۸ را تشریح کرد که بر این اساس، رقم قرارداد ۹ ماهه دانشگاه ها با صنعت ۲۹ میلیارد تومان بود و نسبت به سال ۹۷ رشد داشت.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت ارتباط با صنعت دانشجو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت ارتباط با صنعت دانشجو وزارت صنعت معدن و تجارت ارتباط با صنعت دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۰۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شد | داود یونسیان کیست؟

محمدعلی زلفی‌گل در این حکم خطاب به داود یونسیان تاکید کرده است: انتظار می‌رود با اتکا به خداوند متعال و استعانت از حضرت ثامن الائمه (ع) و با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیه انقلابی، راهبرد‌های اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان، تمامی امکانات مادی و معنوی دانشگاه از جمله ظرفیت عظیم خیرین و واقفین را برای تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی، مرجعیت و دیپلماسی علمی توسعه همه جانبه علم و فناوری، آموزش پژوهش‌محور، پژوهش آموزش‌محور، مهارت‌افزایی، کارآفرینی، فرهنگ‌سازی کار گروهی و در نهایت اجرای تمام محور‌های سند دانشگاه اسلامی به کار گیرید.

داوود یونسیان (زاده تهران _ ۱۳۵۵) دارای دکترای مهندسی مکانیک، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت با مرتبه استادی است. وی دارای بیش از ۲۰۰ مقاله علمی، پژوهشی بین‌المللی و چهار عنوان کتاب تالیفی است. همچنین پژوهشگر نمونه دانشگاه علم و صنعت در سال‌های متمادی، استاد نمونه کشوری در سال ۱۴۰۱، دانشجوی نمونه کشور در مقطع دکتری در سال ۱۳۸۴ و عنوان دانشمند برجسته جوان فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۳ را کسب کرده است.

معاون پژوهش و فناوری و ریاست دانشکده‌های مهندسی راه آهن و فناوری‌های نوین از جمله سوابق اجرایی یونسیان است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه جداگانه‌ای از خدمات دکتر منصور انبیا رییس پیشین دانشگاه علم و صنعت ایران در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

دکتر منصور انبیا (متولد ۱۳۳۷ در تهران)، عضو هیأت علمی و استاد شیمی تجزیه دانشگاه علم و صنعت ایران است که معاون طرح و توسعه دانشگاه علم و صنعت، رییس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران؛ سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران از مهرماه ۱۴۰۰ به سمت سرپرستی دانشگاه علم و صنعت منصوب شده بود.

منبع: ایرنا

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
  • توافق مالی در رختکن پرسپولیس برای نحوه تمدید قرارداد
  • سقف قرارداد فوتبال زنان در ایران یک میلیارد تومان است
  • چترنور: سقف قرارداد فوتبال بانوان یک میلیارد تومان است
  • سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شد | داود یونسیان کیست؟