Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ادامه تظاهرات در لبنان، امنیت داخلی این کشور اعلام کرد، آشوبگران به سمت نیروهایش سنگ پرتاب کرده‌اند؛ یک شبکه محلی هم از رد پای «المستقبل» در این قضایا خبر داد موضوعی که با واکنش این جریان روبه‌رو شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با وجود آنکه دولت جدید لبنان سه‌شنبه شب هفته جاری (اول بهمن ماه) به نخست‌وزیری «حسان دیاب» تشکیل شد اما تظاهرات در چهارشنبه شب (دیشب) نیز ادامه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان پس از انتشار دعوت‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ریختن به خیابان‌ها و اعلام مخالفت با دولت دیاب، در نزدیکی مقر پارلمان لبنان در میدان «النجمه» تجمع کردند.

بر اساس گزارش «العربی الجدید»، نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضانی که قصد برداشتن سیم‌های خاردار از مقابل مقر پارلمان را داشتند از گاز اشک‌آور استفاده کردند و معترضان نیز به سمت نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کردند.

نیروی امنیت داخلی لبنان در صفحه توییتری خود اعلام کرد که نیروهایش از لحظات اولیه رسیدن «آشوبگران» به مکان تظاهرات مورد پرتاب سنگ قرار گرفته‌اند.

 

از سوی دیگر صلیب سرخ لبنان از انتقال شش مجروح به بیمارستان و مداوای پانزده مجروح دیگر در محل تظاهرات خبر داد.

 

تعدادی از معترضان هم مسیر «الجیه» به سمت بیروت را با سنگ و موانع شنی بستند.

شبکه «الجدید» اعلام کرد که جریان «المستقبل» به ریاست «سعد الحریری» در پشت پرده این اتفاقات است اما این جریان در بیانیه‌ای این موضوع را تکذیب و اعلام کرد: دستوری از ریاست مبنی بر عدم مشارکت در هر تحرکی مانند آنچه در مرکز بیروت در جریان است، صادر شده است.

 

سعد الحریری در ۲۹ اکتبر چند روز پس از آغاز تظاهرات لبنان در ۱۷ اکتبر استعفای خود را اعلام کرد و از نخست‌وزیری کنار رفت.

دولت جدید لبنان دولتی متشکل از افراد متخصص است؛ شش زن در آن حضور دارند و جمعا بیست وزیر دارد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: تظاهرات لبنان شبکه های اجتماعی امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۰۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: تعداد اندکی از بانوان حجاب را رعایت نمی‌کنند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «احمد وحیدی» وزیر کشور امروز در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی مذهی و سنتی ماست، گفت: غالب بانوان عفاف و حجاب را راعایت می کنند و خود را متعهد می دانند. تعداد اندکی هستند که رعایت نمی کنند که عده قابل توجهی با اندک تذکری رعایت می کنند، در میان آنها افرادی که در برابر قانون مقاومت می کنند انگشت شمار هستند.

بیشتر بخوانید: لزوم صدور احکام متناسب با جرم در مورد پرونده‌های مرتبط با حجاب

وی افزود: فراجا در چارچوب های قانونی خود را موظف به رعایت قوانین می داند. به فراجا گفته شده که بین کسی که اغفال و اهمال دارد با کسی که مقاومت می کند فرق بگذارند، اساس این است که با تذکر اصلاح شوند.

وحیدی ادامه داد: اجرای این طرح جزو وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قضایی است این کار به عنوان ضابط قوه است و اگر مشکلی باشد باید به قوه قضاییه ارجاع شود.

وزیر کشور درباره نشست های امنیتی ایران و پاکستان اظهار داشت: در سفر به پاکستان با مسئولان امنیتی مذاکراتی داشتیم؛ نظرهای طرفین یکی بود، و هر دو در خصوص برقراری امنیت تأکید داشتند و معتقدیم جریان های تروریستی که هم در خاک ایران و هم پاکستان عمل می کنند از طرف جریان های تروریستی خارجی هدایت می‌شوند.

وی تصریح کرد: برای برقراری هماهنگی های بیشتر در کنترل مرز و هماهنگی های اطلاعاتی بیشتر، مذاکراتی صورت گرفت که امیدواریم در عمل شاهد امنیت بیشتر مرزها باشیم.

کد خبر: 1228314 برچسب‌ها حجاب

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
  • وحیدی: تعداد اندکی از بانوان حجاب را رعایت نمی‌کنند
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • اسرائیل در کجا متوقف می شود؟
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • معترضان مقابل اقامتگاه نتانیاهو آتش به پا کردند
  • تجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا