Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:19:35 GMT

راه ارتباطی ۲۷۰ روستای الیگودرز مسدود است

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۰۴۱۹

راه ارتباطی ۲۷۰ روستای الیگودرز مسدود است

حمید کشکولی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: راه ارتباطی این روستاها از شب گذشته مسدود شده که هم اکنون تیم های راهداری با تجهیزات سنگین در حال بازگشایی این محورها هستند.

وی با بیان اینکه راههای اصلی منتهی به شهرستان الیگودرز باز است ادامه داد: بارش سنگین برف موجب بسته شدن راه بخش های سه گانه از جمله ززو و ماهرو و ذلقی شده که انتظار می رود با انجام عملیات مستمر این ارتباط تا ۴۸ ساعت آینده برقرار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در حال حاضر تمامی مسیرها و گردنه های کوهستانی الیگودرز برفی و بسیاری از آنها مسدود است اما تمام خدمات زیرساختی از جمله برق و گاز در نقاط برفگیر الیگودرز برقرار است و بنا بر مصوبات جلسه ستاد بحران، نیروهای امدادی و راهداری به همراه تجهیزات مورد نیاز در حالت عملیات هستند.

۲۵۰روستای بخش زز و ماهرو و ذلقی شهرستان الیگودرز که ۱۲ هزار نفر جمعیت دارند و با احتساب عشایر به ۲۰ هزار نفر می رسد در زمان بارش های سنگین برف محاصره می شوند و راه دسترسی ندارند.

 متاسفانه این روستاها از مسیرهای دیگر به کوهرنگ استان چهار محال و بختیاری متصل هستند، که به دلیل بارش سنگین برف، راه دسترسی نیز مسدود می شود و در بسیاری از مواقع،  توده هوای بسیار سرد بر شهرستان حاکم شده و ارتفاع برف در سطح شهر تا حدود ۳۰ سانتی متر و در گردنه ها به یک متر رسیده است.

با توجه به فرارسیدن فصل بارش ها ۳۷۱ نیروی راهداری لرستان در ۳۰ راهدارخانه فعال  و با کمک ۲۲۹ دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین در جاده های استان حضور دارند.

۱۶ گردنه برفگیر جاده های اصلی در لرستان شناسایی و تاکنون بیش از پنج هزار تن نمک برای یخ زدایی جاده ها ذخیره شده در حالیکه کل نیاز استان ۲۰ هزار تن است.

لرستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این رقم ۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر برفگیر است.

برچسب‌ها الیگودرز راهداری بارش برف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: الیگودرز راهداری بارش برف الیگودرز راهداری بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی گردنه تته پس از ۵ ماه + فیلم

صلاح الدین محمدی اظهار کرد: گردنه تته از آبان ماه سال گذشته به علت بارش سنگین برف مسدود شده بود.

 معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: عملیات بازگشاییاین گردنه از ۱۴ فروردین امسال آغاز شد و با همت و تلاش نیرو‌های راهداری عملیات بازگشایی آن امروز به اتمام رسید.

وی با اشاره به اینکه ارتفاع برف در برخی از نقاط این گردنه به ۸ متر نیز رسیده است، اضافه کرد: ۵ کیلومتر از مسافت این گردنه در استان کردستان وجود دارد که در مجموع برای بازگشایی آن در محدوده استان کردستان ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر باند برفروبی انجام شد.

گردنه تته در مسیر ارتباطی شهرستان سروآباد و شهرستان پاوه در استان کرمانشاه، هر ساله به دلیل بارش سنگین برف چند ماه بسته و بازگشایی آن به فصل بهار موکول می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • راه ارتباطی ۵۰ روستا در گنبکی مسدود شد
  • مسدود شدن راه ارتباطی ۵۰ روستا در بم
  • سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد
  • سیلاب، راه ۱۰ روستای بم را مسدود کرد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس
  • برفروبی محور ارتباطی سروآباد پاوه بعد از 5 ماه مسدودی
  • بازگشایی گردنه تته پس از ۵ ماه + فیلم
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • سیلاب بهاری راه ۷ روستای مازندران را مسدود کرد