Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@21:34:44 GMT

پرداخت بیش از ۹۷ درصد مطالبات چای‌کاران

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۰۴۷۲

حبیب جهان‌ساز رئیس سازمان چای کشور از پرداخت بیش از ۹۷ درصد مطالبات چای‌کاران خبر داد و گفت: بنابر آخرین آمار تاکنون ۳۳۵ میلیارد تومان از مطالبات چای‌کاران پرداخت و مابقی بعد از تخصیص سهم کارخانه‌ها و دولت به حساب‌ چای‌کاران واریز خواهد شد.

اخبار اقتصادی- ​رئیس سازمان چای کشور افزود: امسال ۱۲۶ هزار و ۷۵۳ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۳۴۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از چای‌کاران دو استان گیلان و مازندران خریداری شد که نسبت به مدت مشابه ماه قبل ۱۱ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته جهان‌ساز امسال ۴۵ درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و ۵۵ درصد درجه دو بوده است.

۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به چای‌کاران پرداخت شد

او درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات گفت: بنابر آخرین آمار تاکنون ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به منظور عملیات به زراعی و خرید ماشین‌آلات به چای‌کاران و ۱۷ میلیارد تومان به کارخانه‌ها به منظور سرمایه در گردش پرداخت شده است که بدین ترتیب در ۱۰۷ هزار هکتار از باغات چای عملیات به زراعی انجام شده است.

به گفته رئیس سازمان چای کشور اجرای عملیات به زراعی در بهبود کیفیت برگ سبز چای، چای خشک تولیدی، استحصال درصد چای ممتاز قلم و احیای باغات رها شده نقش مؤثری دارد.

جهان‌ساز ادامه داد: امسال برای احیای ۲ هزار هکتار از باغات رها شده تسهیلات در اختیار چای‌کاران قرار خواهد گرفت و حال باید منتظر ماند و دید که تا پایان اسفند چقدر تقاضا از سوی چای‌کاران برای احیای باغات خواهیم داشت.

او با بیان اینکه مشکلی در فروش چای تولید داخل وجود ندارد، گفت: با توجه به بهبود کیفیت چای و گرایش مردم طی سال‌های اخیر به مصرف چای داخل مشکلی در فروش چای کشور وجود ندارد.

کاهش ۱۰ درصدی قیمت چای در بازار

رئیس سازمان چای کشور افزود: با توجه به کاهش تقاضا برای خرید چای نسبت به ماه‌های اخیر به قیمت چای نسبت به یک ماه گذشته ۵۴ تا ۱۰ درصد در بازار کاهش داشته است.

این مقام مسئول در پایان درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای تصریح کرد: اگر چه پیشنهاداتی در خصوص نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای برای سال زراعی آینده داده شده، اما هنوز تعیین تکلیفی در این خصوص صورت نگرفته است و همواره انتظار می‌رود نرخ اعلام شورای اقتصاد به سبب ایجاد انگیزه در میان چای‌کاران کمتر از تورم نباشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سازمان چای چای استان گیلان اقتصاد چای مطالبات چایکاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۰۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پرداخت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ملکی زاده صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارانه کادر درمان به مدت پنج ماه و به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: ذخیره مرخصی بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تا پایان سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال تسویه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از تسویه مقیمی و ماندگاری پزشکان دانشگاه تا پایان سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: سه ماه اضافه‌کار کادر درمان مربوط به مهر، آبان و آذر ماه سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۲۶۰ میلیارد ریال پرداخت می‌شود.

پرداخت کارانه پزشکان

ملکی زاده اضافه کرد: تسویه حقوق شرکت‌های حجمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تا پایان سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۸۰ میلیارد ریال نیز انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: ۲ ماه کارانه پزشکان مربوط به ماه‌های مرداد و شهریور ماه سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال نیز پرداخت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: حقوق شرکتی آوای سلامت مربوط به کارکنان بهداشت و درمان تا پایان سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال نیز پرداخت می‌شود.

وی گفت: بیش از هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال مطالبات کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در اواخر اسفندماه سال گذشته نیز پرداخت شد.

کد خبر 6083995

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود
  • یحیی گل محمدی از پرسپولیس شکایت می‌کند؟
  • نخستین اقدام مالکان جدید پرسپولیس؛ پرداخت بخشی از مطالبات بازیکنان
  • پرداخت هزینه حمل و نقل به گندم‌کاران کشت قراردادی در ایلام
  • تخصیص ۷ همت اعتبار برای اجرای دارویار در فروردین
  • پرداخت ۱۲۵ میلیارد تومان مطالبات کادر درمان بوشهر
  • تخصیص ۷ همتی به دارویار برای ماه فروردین
  • مطالبات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پرداخت می‌شود
  • تخصیص ۷ همتی برای ماه فروردین دارویار
  • تخصیص ۷ همت به دارویار در فروردین ۱۴۰۳