Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت به اطلاعاتی که درباره کروناویروس از چین بیرون می‌آید اعتماد دارد و این بیماری در آمریکا تحت کنترل است.

ترامپ در مصاحبه‌ای که در اجلاس جهانی اقتصاد در داووس داشت در خصوص این ویروس گفت: «کاملا آن را تحت کنترل داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقط یک مورد که از چین می‌آمده آلوده به این ویروس شناسایی شده است. همه چیز خوب پیش خواهد رفت.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تاکید کرد به شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، و مقامات بهداشت این کشور اعتماد دارد و آن‌ها همه اطلاعاتی را که جهانیان درباره این ویروس لازم داشته باشند در اختیار آنها قرار خواهند داد. ترامپ در ادامه به رابطه خود با همتای چینی‌اش اشاره کرد و گفت «با رئیس‌جمهور شی رابطه خیلی خوبی دارم. رابطه ما خوب است.»

روز گذشته مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا اعلام کرد در سیاتل در ایالت واشنگتن یک نفر را که از چین برگشته بود آلوده به این ویروس شناسایی کرده‌اند. از این رو، قرنطینه مسافرانی که از ووهان چین که وارد فرودگاه‌های بزرگ کالیفرنیا و نیویورک می‌شوند آغاز شده است. گفته می‌شود نخشتین بار این ویروس در شهر ووهان شیوع پیدا کرد. تایلند، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، هنگ‌کنگ هم آلودگی به کروناویروس را اعلام کرده‌اند.

شیوع کروناویروس در چین که علائم آن شامل تب، سرفه، تنگی نفس که در نهایت ممکن است به ذات الریه منجر شود یادآور سندرم حاد تنفسی (سارس) است که در سال ۲۰۰۳ در این کشور همه‌گیر شد. در آن سال، سارس نزدیک ۸۰۰ نفر را در سراسر جهان به کام مرگ کشاند و سبب رکود سخت اقتصادی در منطقه شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری سارس کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۰۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا از درگیری فلسطین و اسرائیل سود می‌برد

رئیس جمهور سوریه امروز (یکشنبه) در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: آمریکا در صدر کشورهای غربی از درگیری میان فلسطین و رژیم صهیونیستی سود می‌برد و در حاشیه، تشدید هرج و مرج را تماشا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بشار اسد در گفت‌وگو با برنامه «اکثریت جهانی» شبکه یک تلویزیون روسیه در پاسخ به سوالی درباره نقش آمریکا در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: وقتی می‌گوییم آمریکا، منظور ما کل غرب است چراکه غرب تحت کنترل آمریکا است و واشنگتن از هرگونه درگیری منتفع می‌شود. سپس کنار می‌ایستد و هرج و مرج فزاینده را تماشا می کند و منتظر لحظه‌ای است که بتواند ضربه قاطعی را وارد کند.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که آمریکایی‌ها از هر درگیری سود می‌برند و سیاست این کشور بر اصل «تفرقه بیانداز و حکومت کن» استوار است.

وی گفت: این شیوه کنترل آنهاست و این یک نوع سیاه نمایی است. چنین رفتاری غیراخلاقی است. آمریکا هر درگیری را به یک بیماری مزمن خطرناک مانند دیابت یا سرطان تبدیل می‌کند و کشورهای متخاصم معمولاً هزینه این درگیری را می‌پردازند.

اسد افزود: آمریکا با حمایت بی‌چون و چرا از رژیم صهیونیستی و ارسال سلاح به آن، نقش اصلی را در جنگ نسل کشی در نوار غزه ایفا می‌کند. این کشور برای بهبود وجهه مخدوش خود در مقابل چشم جهانیان، از ضرورت ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه دم می‌زند اما در عمل با وتو کردن قطعنامه های سازمان ملل به نفع رژیم اشغالگر به این جنایات دامن می‌زند.

کد خبر 746713

دیگر خبرها

  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • آمریکا از درگیری فلسطین و اسرائیل سود می‌برد
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند