Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی رضایی گفت: تولید تخم‌مرغ در کشور به یک میلیون تن، تولید گوشت مرغ 2.5 میلیون تن و تولید گوشت قرمز به حدی مناسب شده که تولیدکنندگان برای فروش باید حمایت شوند؛ ضمن اینکه تولید شیر به 11 میلیون تن می‌رسد.

مرتضی رضایی، معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه رشد جمعیت 1.2 درصد است، افزود: در عین حال رشد تولید کشاورزی سالانه 4 تا 6 درصد است و این از نظر تولید محصولات کشاورزی و غذایی اطمینان خاطری ایجاد می‌کند که مشکلی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی همچنین از طرح بسته‌بندی گوشت قرمز در شهرهای بزرگ مانند تهران خبر داد و گفت:‌ هدف این است که واسطه‌ها حذف شوند و هر روز به تعداد مناسبی ذبح دام انجام تا گوشت مورد نیاز مردم تأمین شود و اگر کمبود گوشت احساس شد، از ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام به بازار عرضه می‌کنیم.

رضایی گفت: توجه به تولید گوشت باعث شده 160 هزار گوساله پرواربندی‌شده، به تولید اضافه شوند و مشکلی از نظر گوشت قرمز نداشته باشیم.

رضایی همچنین در مورد شایعات اخیر درباره سلامت شیر گفت: شیر و محصولات دامی ایران دارای یکی از سخت‌گیرانه‌ترین استانداردهای سلامتی است که برای شیر 100 نانو گرم به عنوان معیار است که این میزان در ایالات متحده آمریکا 500 نانوگرم است و در مورد هر نوع آلودگی حدمجازی تعریف شده که البته شیر تولیدی دامداری‌های ما زیر این معیار یعنی در حد 60 و 70 است و حتی در برخی موارد شیر عاری از آفلاتوکسین است.

وی افزود: ممکن است در مورد برخی از دام‌های مریض یا دام‌هایی که از علوفه کپک‌زده استفاده کردند، آفلاتوکسین موجود باشد، اما به طور کلی شیر یک غذای فراسودمند و بسیار مفید است.

وی در مورد تولید ژل رویال گفت: زنبور غیر از محصول عسل، ژله رویال تولید می‌کند که برای پرورش ملکه زنبور عسل به کار می‌رود و بسیار مفید است و در واقع اکسیر جوانی به شمار می‌رود.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Gsx برچسب ها: وزارت کشاورزی ، گوشت ، مرغ

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: وزارت کشاورزی گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۰۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار کنکوری مخبر به ۳ وزارتخانه

آفتاب‌‌نیوز :

محمد مخبر پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه هیات دولت که به ریاست وی برگزار شد با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به استان سمنان که بلافاصله پس از رویارویی با رژیم اشغالگر قدس انجام شد گفت: معمولا رویداد‌هایی با این درجه از اهمیت که ابعاد گسترده بین المللی دارد باعث می‌شود که مقامات کشور‌ها سفر‌های کاری خود را لغو کنند و یا به تاخیر بیاندازند، اما رییس جمهور کشورمان با آرامش کامل سفر به سمنان و دیدار با مردم این استان را انجام داد.

وی همچنین با اشاره به سفر رییس جمهور به کشور‌های پاکستان و سریلانکا گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران طی روز‌های اخیر پاسخی محکم به رژیم صهیونیستی که نماد سلطه جهانی است داد، اما رییس جمهور کشورمان هم اکنون در سفر خارجی و انجام ملاقات‌های بین المللی هستند که این اقتدار ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است.

معاون اول رییس جمهور همچنین با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند راه اندازی نهضت تولید در کشور است افزود: برای تحقق شعار سال جاری باید در تمامی دستگاه‌های اجرایی و استان‌ها تقسیم کار انجام شود و برنامه ریزی دقیقی برای عمق دادن به تولید تا شهرستان‌ها و روستا‌ها و فعال شدن همه آحاد جامعه انجام شود.

مخبر افزود: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم لازم است از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و نخبگان حداکثر استفاده صورت گیرد و آموزش‌های بروز و کاربردی به نیرو‌های کار ارائه شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنکور سراسری روز هفتم اردیبهشت تصریح کرد: لازم است در کنار وزارت علوم، وزارت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری برنامه ریزی و مراقبت کنند تا شاهد اخلال و مشکلی در برگزاری این رقابت علمی نباشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هشدار کنکوری مخبر به ۳ وزارتخانه
  • سفر خارجی رئیسی بعد از «وعده صادق» نشان از اقتدار کشور است
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • وعده وزیر صمت برای تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در سال جاری
  • تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی
  • گام مردم در کشاورزی هوشمند/ راه میان‌بر مردمی‌سازی فناوری باز شد
  • رضایی: «وعده صادق» به رویه بی پاسخ ماندن تجاوزات رژیم صهیونیستی پایان داد/ پروژه کریدورهای صهیونیستی-آمریکایی شکست خورده‌ است
  • آمریکا: نگران کمک نظامی چین به روسیه هستیم