Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@06:35:48 GMT

موافقان برکناری ترامپ از مخالفان پیشی گرفتند

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۰۸۵۰

موافقان برکناری ترامپ از مخالفان پیشی گرفتند

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس یک نظر سنجی جدید در ایالات متحده آمریکا هواداران برکناری«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از مقامش بر مخالفان برکناری پیشی گرفتند.

بر اساس یک نظرسنجی که خبرگزاری رویترز و شرکت«ابسوس»انجام دادند 44 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی برکناری ترامپ را تأیید کردند این در حالی است که فقط 31 درصد بر ضرورت پس گرفتن اتهام های ترامپ تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو سوم شرکت کنندگان نیز گفتند که محاکمه ترامپ در مجلس سنا را دنبال می کنند.

این نظر سنجی بین 17 تا 22 ماه ژانویه کنونی در سراسر اراضی آمریکا صورت گرفت.

محاکمه دونالد ترامپ روز سه شنبه رسما در مجلس سنا آغاز شد.

 ترامپ روز گذشته که برای شرکت در اجلاس جهانی داووس در سوئیس به سر می برد در واکنش به مساله استیضاحش در کنگره آمریکا گفت: ما در برابر کسانی قرار داریم که یا فاسدند یا بازی سیاسی انجام می دهند.

ترامپ افزود: آن چه در کنگره درخصوص برکناری صورت می گیرد فریبی است که به ایالات متحده آمریکا توهین می کند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین به رسانه ها تاخت و آنها را فاسد توصیف کرد که در بیشتر مواقع او را ناراحت می کند.

دونالد ترامپ در ادامه تصریح کرد: پرونده دخالت روسیه در انتخابات (ریاست جمهوری) نیز ساختگی است که توسط هیلاری کلینتون تدوین شد.

این در حالی است که مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه مقررات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را به تصویب رساند.

در روز نخست برگزاری جلسه استیضاح آقای ترامپ در مجلس سنای آمریکا که در مجموع ۱۳ ساعت به طول انجامید ۵۳ سناتور به مقررات مربوط به این استیضاح رای مثبت دادند. رای ۴۷ سناتور دیگر منفی بود. بر این اساس فرآیند استیضاح ترامپ رسمی شد و اکنون اعضای مجلس نمایندگان باید دلایل خود را برای لزوم استیضاح دونالد ترامپ طرح کنند.

این جلسه پر تنش در مجلس سنای آمریکا پس از تصویب قوانین و مقررات مربوط به روند استیضاح برای چند ساعت تعطیل شد.

در نخستین جلسه «آدام شف» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان که ریاست هیات دادستانی دموکرات ها را در این پرونده بر عهده دارد، «میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوری‌خوان در مجلس سنا و همچنین «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات‌ها در سنا پررنگ‌ترین نقش‌ها را ایفا کردند.

از سوی دیگر «جی سکولو» وکیل دونالد ترامپ اتهامات را سیاسی دانست و دموکرات‌ها را به تلاش غیرقانونی برای برکنار کردن رئیس جمهور از قدرت متهم کرد.

وکلای دونالد ترامپ معتقدند که هیچ مدرک قابل استنادی علیه او وجود ندارد و ترامپ مرتکب جرم نشده است. ضمن اینکه آنها استدلال می‌کنند هیچ مدرکی که نشان دهد رئیس جمهوری آمریکا در موضوع تحقیق درباره پسر جو بایدن در شرکت گازی در اوکراین از جایگاه خود سواستفاده کرده، وجود ندارد.

یکی از مهم‌ترین اهداف دموکرات‌ها در مجلس سنا، مجبور کردن کاخ سفید و وزارت خارجه به ارسال و در اختیار گذاشتن تمام اسناد و سوابق مربوط به موضوع اوکراین به مجلس سنا بود. چاک شومر تلاش بسیاری کرد تا این موضوع به تصویب برسد، اما مخالفت جمهوری‌خواهان سبب شد تا این پیشنهاد با ۵۳ رای منفی در مقابل ۴۷ رای مثبت به تصویب نرسد.

این در حالی ست که دونالد ترامپ برای حضور در اجلاس سالانه داووس در سوئیس به سر می‌برد.

مخالفان ترامپ کار سختی برای برکناری او در پیش دارند. طبق قوانین آمریکا رئیس جمهوری تنها در صورتی برکنار خواهد شد که دو سوم نمایندگان سنا (۶۷ سناتور) رای به گناهکاری او بدهند. این در حالیست که در حال حاضر جمهوری‌خواهان ۵۳ کرسی و دموکرات‌ها تنها ۴۷ صندلی را در مجلس سنا به خود اختصاص داده‌اند.

روند استیضاح ترامپ بعد از آن آغاز شد که یک افشاگر به اطلاع رسانه‌ها رساند که ترامپ در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود، او را تحت فشار قرار داده تا در مورد فرزند «جو بایدن» نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تحقیق کند. فرزند بایدن عضو هیأت مدیره یک هلدینگ اوکراینی است و ظاهرا ترامپ امیدوار بوده است که با تحقیق در مورد این هلدینگ و روابط «هانتر بایدن»، اعتبار رقیب سیاسی خود را خدشه‌دار کند.

 ترامپ متهم است در ماجرای اوکراین گیت، از قدرت خود برای منافع سیاسی شخصی در مواجهه با رقیب انتخاباتی خود بهره گرفته و همچنین در کشف این حقیقت در کار کنگره اختلال ایجاد کرده است.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 آمریکا دونالد ترامپ استیضاح ترامپ اوکراین گیت قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۰۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقان و مخالفان فروش اینترنتی دارو چه می‌گویند؟

موضوع فروش دارو به صورت اینترنتی مدتی ست که بسیار مورد بحث قرار گرفته و موافقان و مخالفان بسیاری هم دارد.

در همین راستا مهمانان برنامه بالاتر شبکه خبر به بیان نظرات خود پیرامون این موضوع پرداختند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

قهوه چیان، مدیر ارشد سیاست گذاری شرکت عرضه اینترنتی دارو گفت: فقط از یک سایت ۹۰۰۰ مکمل ورزشی در استان های محروم فروخته‌ایم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ نیز بیان کرد: برخی از داروسازها و داروخانه دارها در سکوی غیر مجازی مانند اینستاگرام اقدام به فروش دارو می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

صبور، نایب رئیس انجمن داروسازان استان تهران گفت: بزرگترین چالش ما این است که سیاست‌گذاران ما دارو را نمی‌شناسند و دارو را به عنوان کالای عادی می‌پندارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

صبور افزود: مشکلات طرح فروش اینترنتی دارو این موارد است: عدم حفظ محرمانگی، قیمت تمام شده کالا مشخص نیست، اصالت کالا باید در آن تعیین شود، اطلاعاتی که باید به بیمار داده شود و مشخص نیست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

قهوه چیان، مدیر ارشد سیاست گذاری شرکت عرضه اینترنتی دارو بیان کرد: در تجارت الکترونیک بدون دستور قضائی هیچ اطلاعاتی را به هیچکس نمی‌دهیم و اصل محرمانگی رعایت می‌شود و حتی درمورد مراجع حاکمیتی هم سخت‌گیری می‌کنیم و مجوز مرجع قضائی را می‌خواهیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • ادامه ابهام‌ها درباره تعطیلی شنبه‌ها یا پنجشنبه‌ها | موافقان و مخالفان چه می گویند؟ | استدلال خاص درباره تعطیلی شنبه
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات
  • موافقان و مخالفان فروش اینترنتی دارو چه می‌گویند؟
  • موافقان و مخالفان تشکیل سازمان نوآوری دفاعی چه گفتند
  • کتابی‌درباره استدلال‌های اخلاقی «غذاهای اصلاح شده ژنتیکی»
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند
  • آغاز تلاش جمهوری خواهان برای مبارزه با تقلب در انتخابات
  • تصاویر دلخراش از خودسوزی یک نفر در مقابل دادگاه ترامپ + فیلم