Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@16:39:21 GMT

کنعانی‌مقدم: در پی جذب سلبریتی‌های سیاسی نبودیم

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۱۱۰۹

کنعانی‌مقدم: در پی جذب سلبریتی‌های سیاسی نبودیم

فرارو- شورای ائتلاف اصولگرایان، اول بهمن ماه فهرست اولیه ۱۵۹ نفری از نامزد‌های مورد قبول خود را منتشر کرد که ۳۰ نفر نهایی فهرست انتخاباتی تهران از میان آنان برگزیده خواهند شد.
به گزارش فرارو، در این فهرست در کنار چهره‌های ناشناخته یا کمتر شناخته شده، نمایندگان ادوار مجلس همچون غلامرضا مصباحی مقدم، لاله افتخاری، الهه راستگو و چهره‌های مشهوری چون محمدباقر قالیباف، سید شمس‌الدین حسینی، محمدصادق کوشکی، مرتضی آقاتهرانی و یامین‌پور نیز حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فهرست 150 نفره بر مبنای شایسته‌سالاری نه سهمیه بندی حزبی است حسین کنعانی‌مقدم فعال سیاسی اصولگرا درباره ارزیابی فهرست ۱۵۹ نفری شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: «این فهرست هنوز نهایی نشده و مراحل مصاحبه، بررسی و رأی گیری برای افراد از طریق احزاب و گرو‌ها در جریان است.»
وی افزود: «ما فعلاً ۴ یا ۵ برابر ظرفیتی که در فهرست نهایی باید معرفی کنیم بررسی می‌کنیم. البته منتظر تأیید صلاحیت برخی از افراد در مرحله دوم هم هستیم.»
او ادامه داد: «برخی صلاحیت‌ها هنوز تأیید نشده و این فهرست نیز تکمیل نشده است؛ بنابراین نمی‌توان ارزیابی کاملی از این فهرست داشت.»
این چهره اصولگرا اظهار کرد: «در این ترکیب سعی شد تا به بانوان و جوانان اهمیت و سهم بیشتری داده شود. بر این اساس در حال رایزنی‌های مختلف بر اساس معیار اصلح مقبول هستیم و در حال پیگیری هستیم تا این موضوع در فهرست نهایی هم مورد توجه قرار بگیرد.»
کنعانی‌مقدم بیان کرد: «۲۵ شاخص را برای حضور در این فهرست، تعیین کرده بودیم و از گرو‌های ائتلافی که در تهران و شهرستان‌ها حضور دارند خواستیم تا افرادی را با چنین شاخص‌هایی معرفی کنند.»
او افزود: «چون در پی مجلس کار آمد، تراز انقلاب، توانمند برای گام دوم انقلاب و مورد قبول مردم هستیم که به مطالبات و کارآمدی مجلس توجه کند به خاطر همین سهمیه‌بندی احزاب و تشکل‌ها را در این فهرست مد نظر قرار ندادیم.»
عضو شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: «در این فهرست، مهم، شایسته سالاری فرد بود. ما در پی سلبریتی‌های سیاسی نیستیم. شاید بعضی در میان سیاسیون معروف باشند و حتی فالورهای زیادی داشته باشند ولی چون به کارآمدی مجلس کمک نمی‌کنند در پی جذب آن‌ها نیستیم.»
او ادامه داد: «در فرایند کاری که در شورای ائتلاف اصولگرایان در حال انجام است هنوز جبهه پایداری به طور رسمی اعلام نکرده که به ما پیوسته یا حاضر است که این ساز و کار را بپذیرد.»
وی افزود: «این کار در شورای ائتلاف در حال انجام است و در خصوص تأیید کردن یا نکردن این فهرست باید از جبهه پایداری و آقای متقی‌فر پیگیر این امر بود.»   لازم به ذکر است پیگیری‌های فرارو برای گفتگو با مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری و اعضای این جبهه تاکنون حاصلی نداشته است و از گفتگو سرباز زدند.   کنعانی‌مقدم درباره معیار‌های مورد توجه شورای ائتلاف برای فهرست ۱۵۹ نفری تأکید کرد: «کارآمد بودن، تراز انقلابی، ضداستکباری بودن و جوانگرایی و در کل اصلح مقبول بودن این افراد مورد توجه بود.»
این فعال سیاسی تصریح کرد: «روند انتخاب نامزد‌ها در این فهرست نسبت به گذشته تغییر کرده است. قبلاً بیشتر به سهمیه گروه‌ها و احزاب توجه می‌شد و در فهرست نامزد‌های ما، سلبریتی‌های سیاسی اهمیت داشتند. ولی این بار دنبال کارآمد بودن مجلس و حضور جوانان هستیم.»
وی افزود: «برای سرفهرستی چندنفری مطرح هستند، اما من به سرفهرستی معتقد نیستم. بلکه این فهرست ۳۰ نفره ماست که باید در میان فهرست‌های موجود سر باشد.»
این چهره اصولگرا درباره احتمال فهرست‌های انتخاباتی دیگر در میان اصولگرایان گفت: «همه اصولگرایان به توافق رسیدند که یک فهرست داشته باشند، اما ممکن است گروه‌های دیگر در جریان اصولگرایی باشند که فهرست‌های دیگری ارائه بدهند. ولی دیگر به عنوان اصولگرایان مطرح نیستند و با نام گروه خود این فهرست را ارائه می‌کنند.»
کنعانی مقدم همچنین با توجه به اظهارنظرات رئیس جمهور در جلسات هیئت دولت نیز گفت: «آقای روحانی در هیئت دولت مسئله‌ای را طرح کردند و بر مقبولیت بیشتر از مشروعیت تأکید داشتند. اما هر مسئولی باید از دو مؤلفه برخوردار باشد. اول مقبولیت که از طرف مردم اعلام می‌شود و دوم مشروعیت که از نظر قانون بر مبنای حکم ولایت فقیه است.»
وی افزود: «رئیس جمهور ممکن است رأی مردم را داشته باشد، اما زمانی مشروعیت می‌یابد که اول قانونی باشد و دوم حکمش توسط رهبری تنفیذ شده باشد.»
این کارشناس مسایل سیاسی ادامه داد: «ایشان فقط به مشروعیت رأی مردمی اشاره کردند. اما رأی مردمی زمانی نافذ است که هم مشروع و هم مقبول باشد و هر دو را با هم داشته باشد. این‌که کسی مقبولیت داشته باشد به تنهایی کفایت نمی‌کند.»
این فعال سیاسی تأکید کرد: «کسی که فکر کند با رأی مردم مشروعیت پیدا می‌کند اشتباه است. در بحث انتخابات، مشروعیت و مقبولیت با هم مطرح است.»
وی افزود: «مردم مقبولیت را اعلام می‌کنند، ولی مشروعیت را به ویژه در بحث رئیس جمهوری، رهبری اعلام می‌کنند. چون کسی که تنها مقبول مردم باشد نمی‌تواند رئیس جمهور باشد. مانند آنچه در حکومت‌های دیگر در سرتاسر دنیا وجود دارد و رئیس جمهور مقبول مردم است، اما مشروعیت ندارد. بنابراین، مقبولیت مشروعیت نمی‌آورد.»

منبع: فرارو

کلیدواژه: انتخابات مجلس فهرست های انتخاباتی اصولگرایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۱۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت معادن را دارد

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان بالاترین سطح شناخته شده معادن در حوزه‌های مختلف را دارد، بنابراین محروم نیست، گفت: انرژی شناخته شده و ظرفیت معادن این منطقه با ذخیره شناسایی شده نفت خوزستان برابری می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، رضا شریفی در جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن که در سالن همایش‌های بین‌المللی پردیس دانشگاه زابل برگزار شد، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان در سال گذشته افتخارات ارزشمندی کسب کرد، همچنین در شاخص‌های توسعه و زیرساخت‌ها نیز رشد و پیشرفت چشمگیری داشت که گام برداشتن مستلزم پیوست اجتماعی، فرهنگی و هنری است، به طوری که امنیت بدون پیوست فرهنگی و اجتماعی امنیت با ثباتی نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امنیت باید اجتماعی باشد، تصریح کرد: داشتن استعداد و دغدغه در این راستا می‌تواند به امن شدن و خوشنامی و معرفی استعدادهای سیستان و بلوچستان کمک کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان بالاترین سطح شناخته شده معادن در حوزه‌های مختلف را دارد، بنابراین محروم نیست، افزود: انرژی شناخته شده و ظرفیت معادن این منطقه با ذخیره شناسایی شده نفت خوزستان برابری می‌کند.

شریفی با بیان اینکه ضریب هوشی نخبگان و دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان از سطح ملی فراتر است و این را ثابت کرده‌اند، تاکید کرد: ریش سفیدان و مسئولان باید جوانان، نوجوانان و نخبگان شناسایی شده را جدی بگیرند و حمایت و هدایت کنند تا در جایگاه تصمیم‌گیری و مشورت دادن به تیم مدیریت استان و کشور قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم سیستان و بلوچستان را با هزینه کمتری مدیریت کنیم باید یک شورای مشورتی پیشکسوتان و ریش سفیدان و یک شورای مشورتی از جوانان، نوجوانان و نخبگان منتخب شناسایی شده این رویداد تشکیل دهیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: سال گذشته در سیستان و بلوچستان اتفاقات خوبی رقم خورد و تیم مدیریتی استان توانست به میزان چند برابر اعتبارات سالانه اعتبار جذب کند به طوری که پروژه‌های بزرگی در استان شروع شد و قرار است امسال به بهره‌برداری برسد که شاهد شکوفایی استان باشیم.

شریفی عنوان کرد: عوامل و تفکرات شیطانی استکبار با رقم زدن حوادث راسک و چابهار، نقشه داشتند مانند سال 84 و جنایت تاسوکی، سیستان و بلوچستان را دچار ناامنی کنند و تمرکز مدیریتی و اجتماعی استان را بر هم زدند تا برنامه‌ها و مصوبات عقب مانده اجرا نشود، اما با هوشیاری مردم و مسوولان دیگر قرار نیست که ما درگیر این مسائل حاشیه‌ای شویم در این راستا شعار همه‌ مردم استان باید این باشد که سیستان و بلوچستان را باهم می‌سازیم.

وی با اشاره به محروم نبودن سیستان و بلوچستان بیان کرد: ما در ذهن و فکر بعضی از مسوولان محروم هستیم، ما در روی زمین، استعدادها و نخبگانمان محروم نیستیم و باید استان را خودمان با کمک، تحمل و مهربانی هم مدیریت کنیم و این شدنی و دست یافتنی است.

شریفی تاکید کرد: یکی از هدف‌گذاری‌های ویژه این رویداد، نگاه آینده پژوهی است و این امر باید تقویت شود و تمام آنچه را که به عنوان استعداد شناسایی کرده‌ایم صدد کنیم.

وی افزود: در بحث استعدادیابی و سرمایه‌سازی مشکلی نداریم، اما در بحث سرمایه‌‌داری و حفظ سرمایه نیروی انسانی مقداری ضعف داریم و باید تدبیر کنیم و اجازه ندهیم نخبگان هدر بروند و از نخبگان به بهترین شکل استفاده کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: ما به اندازه کافی در استان از تعصبات قومی و مذهبی هزینه داده‌ایم و باید حل شود و ما هنرمندان و بزرگانی داریم که تاریخ‌ساز شده‌اند.

وی افزود: معدل سیستان و بلوچستان معدلی رو به رشد و تیم استان تیم مقتدری است و ابقای مدیران بسته به رضایت مردم است و ما مدیران را براساس نظر مردم ارزیابی می‌کنیم.

شریفی با بیان اینکه یک پروژه تمام شده بهتر از 10 پروژه نیمه تمام است، تاکید کرد: مسئولان و نمایندگان مردم باید اولویت‌های سیستان و بلوچستان را شناسایی کرده و همه ما متمرکز شویم و آن را به نتیجه برسانیم و عقب ماندگی ها را باید جبران کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت معادن را دارد
  • عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند
  • سه گروه اصولگرایان از نظر عباس عبدی : از "ارزشی های واقعی" تا "بی شخصیت های هتاک"
  • پست در خط مقدم امانتداری اموال مردم قرار دارد
  • ویلیام برنز: اگر ما نبودیم‌، اسرائیل در مقابل ایران قادر به دفاع از خود نبود/ رسانه‌های صهیونیستی: سکوت کامل نتانیاهو نشان دهنده دردسری استراتژیک است که حمله ایران برای او ایجاد کرده است/ کمبود آب شرب غزه را در آستانه فاجعه قرار داده است +عکس و فیلم
  • خبر قدرت پهپادی ایران دنیا را برد، سلبریتی‌ها را خواب/ لسانی: ساختمان برند سلبریتی‌ها از هنجارشکنی شکل می‌گیرد
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • پنج اخطار برای یک مجلس
  • عربستان ۴ سلبریتی جنجالی‌اش را نقره‌ داغ کرد
  • دست برتر مردم در حجاب