Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@09:23:37 GMT

پروانه کسب نداشته باشید، پلمب می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۱۱۳۶

پروانه کسب نداشته باشید، پلمب می‌کنیم

خبرگزاری میزان- سرهنگ رضادوست تأکید کرد: واحد‌های صنفی فاقد پروانه کسب توسط اتحادیه مربوط، اتاق اصناف شهرستان و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلفند واحد‌های فاقد پروانه کسب را هم شناسایی و هم پلمب نمایند. تاریخ انتشار: 12:29 - 03 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۸۹۶۴۷

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، سرهنگ "صادق رضادوست" رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی گفت: به استناد بند (۱۴) از ماده (۴) قانون ناجا (مصوب ۲۷/ ۰۴/ ۱۳۶۹ مجلس شورای اسلامی) و آیین نامه اماکن عمومی (مصوب ۲۳/ ۰۳/ ۱۳۶۳ هیئت وزیران)، امر نظارت بر اماکن عمومی و صنوف به منظور پیشگیری از وقوع هرگونه تخلفات انتظامی و ایجاد امنیت اخلاقی در جامعه و در راستای تأمین حقوق شهروندی در اماکن مزبور به عهده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران "پلیس نظارت بر اماکن عمومی" گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: در قانون "شهید خدمت" نداریم

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی افزود: این پلیس در اجرای وظایف قانونی محوله نسبت به انجام بررسی صلاحیت فردی متقاضیان، انتظامی و ترافیکی اماکن عمومی، صنوف و نظارت بر فعالیت آن‌ها اقدام می‌نماید و تالار‌های پذیرایی نیز به عنوان یکی از مصادیق اماکن عمومی از این مقوله مستثنی نبوده و تحت نظارت پلیس قرار دارند.

وی تصریح کرد: برابر ماده (۱۲) قانون نظام صنفی، افراد صنفی موظفند قبل از تأسیس هر نوع واحد صنفی یا اشتغال به کسب و حرفه، نسبت به اخذ پروانه کسب از اتحادیه صنفی مربوطه اقدام نمایند و محل دایر شده به وسیله هر شخص حقیقی یا حقوقی که پروانه کسب برای آن صادر نشده است و به عبارتی فاقد پروانه کسب می‌باشد، برابر ماده (۲۷) قانون نظام صنفی با درخواست اتحادیه و تأیید اتاق اصناف شهرستان، توسط نیروی انتظامی پلمب می‌شود.

سرهنگ رضادوست ادامه داد: بدیهی است انجام این مهم از وظایف ذاتی اتحادیه‌های صنفی بوده و باید نسبت به شناسایی و هم ساماندهی واحد‌های صنفی و هم نظارت مستمر بر فعالیت آنان اقدام و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، وفق مقررات و ضوابط برخورد کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به تبصره (۴) از ماده (۲۷) قانون نظام صنفی، گفت: در صورت عدم شناسایی یا عدم درخواست پلمب واحد‌های صنفی فاقد پروانه کسب توسط اتحادیه مربوط، اتاق اصناف شهرستان و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلفند واحد‌های فاقد پروانه کسب را هم شناسایی و هم پلمب نمایند.

وی افزود: از طرفی برابر ماده (۱۷) قانون نظام صنفی که می‌گوید افراد صنفی مکلفند قوانین و مقررات جاری کشور، از جمله قوانین و مقررات صنفی و انتظامی را که از سوی مراجع قانونی ذی‌ربط ابلاغ می‌شود، رعایت و اجراء کنند و در صورت عدول از مقررات و ضوابط ابلاغی، واحد صنفی متخلف برابر ماده (۲۸) قانون نظام صنفی و آیین نامه اجرایی آن که به تصویب وزیر صنعت، معدن و تجارت رسیده است، به طور موقت از یک هفته تا ۶ ماه تعطیل می‌شود.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی با استناد به ماده (۲۰) آیین نامه اماکن عمومی مصوب هیئت وزیران (اصلاحیه تاریخ ۳۰/ ۰۴/ ۱۳۹۵)، تاکید کرد: برگزاری هر گونه مجالس جشن، عروسی و یا برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله اجرای صحنه‌ای موسیقی و تئاتر، مشروط به داشتن مجوز از نیروی انتظامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد و کلیه متصدیان موظفند مراتب را حداقل ۴۸ ساعت قبل از برگزاری مراسم به ناجا اطلاع دهند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس پلیس پلمپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۱۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در سرچهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرمانده انتظامی سرچهان گفت: در اجرای طرح کنترل بر صنوف، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری کارکنان اداره صمت از واحد‌های صنفی این شهرستان بازدید کردند.
محمد جواد اسلامی مهر افزود: از ۳۵ واحد صنفی در این شهرستان بازدید شد که ۲۰ واحد به دلیل  توجه نکردن به اخطار‌های داده شده پلمب و به پنج واحد صنفی متخلف هم اخطار داده شد.
شهرستان سرچهان در شمال شرق فارس قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم
  • شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران
  • از کشف موتورسیکلت سنگین قاچاق تا پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در فارس
  • ۴ واحد صنفی پوشاک در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۴ واحد صنفی پوشاک در مشهد
  • پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در سرچهان
  • تداوم اجرای طرح نور در اصفهان / این طرح در اماکن عمومی، واحدهای صنفی و خودروها اجرا می‌شود
  • پلمب ۱۰ واحد صنفی متخلف در مراغه
  • پلمب ۸ واحد صنفی متخلف در لامرد
  • از دستگیری قاچاقچی مواد مخدر تا پلمب واحد‌های صنفی متخلف در فارس