Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@14:59:21 GMT

ضرورت مقابله با جنگ نرم از طریق رسانه

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۱۲۳۷

سردار یوسف مولایی پیش از ظهر پنج شنبه در اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر که در سالن همایش تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد با بیان اینکه عرصه خبر و رسانه از دهه ۶۰ تاکنون تغییرات زیادی داشته است، اظهار کرد: در حال حاضر اتفاقی در هر نقطه دنیا رخ دهد در کسری از ثانیه میلیون نفر با یک کلیک در فضای مجازی از آن خبردار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی - وی با اشاره اهمیت توجه به جنگ رسانه‌ای گفت: امکانات و ظرفیت‌های حوزه رسانه زیاد است با تکیه بر این ظرفیت‌ها باید مراقب جنگ رسانه‌ای دشمن باشیم.

فرمانده سپاه استان البرز با تاکید بر اینکه شناخت، به‌کارگیری و سازماندهی اطلاعات در عرصه رسانه اهمیت بالایی دارد، افزود: متأسفانه امروزه می‌تواند بخش مهمی از افکار عمومی را به صورت هدفمند و با کمک رسانه تغییر دهند، می‌تواند پارادوکس رسانه‌ای ایجاد کند.

سردار مولایی به سقوط هواپیمای اکراینی اشاره کرد و گفت: یک هواپیما سقوط می‌کند و در این رابطه رسانه‌ها طوری کار می‌کنند که نظرهای مختلف و موافق در مورد این واقعه هر دو ابراز شود، پس رسانه در کنار همگرایی برای گرفتن عکس العمل در برابر یک حادثه قدرت واگرایی نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه رسانه می‌تواند عواطف و دوستی را به جامعه تزریق کند، افزود: رسانه همزمان می‌تواند در کنار ایجاد علاقه، عشق و نفرت را نسبت با یک موضوع یا شخص در جامعه القا کند، رسانه یک تیغ دو لبه است.

فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه رسانه می‌تواند جای تروریست و آزادی خواه را جابجا کند، عنوان کرد: رسانه‌های آمریکایی، ایران را که در حمایت از حماس و حزب الله حرکت کرده تروریست می‌دانند؛ در حالی که داعش و تکفیری‌ها را آزادی خواه می‌خوانند، بروز این وضعیت در رسانه به دلیل اینکه حق را ناحق می‌کند وضعیت خطرناکی است.

سردار مولایی با اشاره به اینکه برخی رسانه‌ها یک مسئله جهانی مانند مسئله شهادت سردار قاسم سلیمانی را می‌خواهند کور کنند، گفت: این نشان می‌دهد که فضای رسانه در کنار توانمندی‌هایی که دارد گاهی دچار مسمویت هایی نیز می‌شود.

وی گفت: رسالت بسیج رسانه با بهره گیری از ظرفیت‌های استان برای سازماندهی عرصه رسانه در برابر حملات سایبری دشمن و همچنین ایجاد پدافند در این زمینه کار کند، ما نیز آمادگی داریم از تمامی ظرفیت‌های بسیج در این مورد استفاده کنیم.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جشنواره رسانه ای ابوذر فرمانده سپاه استان البرز سقوط هواپیمای اکراینی رسانه حوزه رسانه فرمانده سپاه استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۱۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معادلات جالب برای سردار آزمون در ایتالیا

تیم‌های فوتبال رم و اودینیزه در هفته سی و دوم رقابت‌های سری آ شامگاه یکشنبه ۲۶ فروردین به مصاف هم رفتند که این بازی به دلیل حمله قلبی «ایوان اندیکا» بازیکن رم در دقیقه ۷۰ به پایان رسید و نیمه تمام ماند.

قرار است این دیدار فردا پنج‌شنبه و از ساعت ۲۱:۳۰ برگزار شود. در همین رابطه رسانه «کوریره دلو اسپورت» ایتالیا نوشت: «دین هویسن» و «حسام عوار» به دلیل اینکه در جریان بازی شامگاه یکشنبه ۲۶ فروردین تعویض شده بودند، نمی‌توانند در این بازی به میدان بروند. «لوکاکو» که در دقیقه ۶۴ توانسته بود تنها گل رم را به ثمر برساند در این بازی غایب است و با توجه به اینکه سردار آزمون مهاجم ایرانی رم در بازی با بولونیا درخشش داشت و توانست گلزنی کند، «دروسی» از این بازیکن به جای «تامی آبراهام» استفاده خواهد کرد. اگر بازی در ۲۰ دقیقه پایانی همچنان با نتیجه تساوی دنبال شود این احتمال وجود دارد که آبراهام برای فشار بیشتر به خط دفاع اودینیزه وارد زمین شود.

این رسانه در ادامه مطلب خود آورده است: دروسی برای شانس ایجاد موقعیت‌های بیشتر برای آزمون در این بازی، از «استفان الشعراوی» در سمت چپ خط هافبک استفاده خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • معادلات جالب برای سردار آزمون در ایتالیا
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا
  • سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است
  • آبرسانی روستاهای لرستان با اختصاص اعتبار ۴۰۰میلیاردتومان طی امسال
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • ساخت و ساز ویلایی از طریق مشارکت‌های مردمی رشد پیدا کرد
  • ضرورت تقویت جبهه فرهنگی در سطح بین‌الملل برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی