Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@17:13:22 GMT

پنج حلقه چاه غیرمجاز آب شرب در سرعین پر شد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۱۳۱۲

پنج حلقه چاه غیرمجاز آب شرب در سرعین پر شد

علیرضا حیدری روز پنجشنبه افزود: گروه گشت و بازرسی و اداره آب و فاضلاب شهری سرعین تعدادی از مجتمع‌های مسکونی که برغم وجود شبکه شرب شهری با حفر چاه غیرمجاز تامین آب مصرفی مجتمع‌های مذکور می‌کردند، را شناسایی کردند.

وی گفت: با صدور اخطاریه و الزام مالکان به استفاده از شبکه آب شهری نسبت به سلب منفعت پنج حلقه چاه اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: علاوه بر غیرمجاز بودن حفر اینگونه چاه‌ها، با توجه به اینکه استفاده از آب این نوع چاه‌ها مسائل و مشکلات بهداشتی برای ساکنان و اهالی این مجتمع‌ها در پی دارد موضوع با حساسیت ویژه‌ای رصد و پیگیری می‌شود تا از اقدام‌های مشابه جلوگیری شود.

سرعین در ۲۷ کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها سرعین منابع طبیعی شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرعین منابع طبیعی شرکت مدیریت منابع آب ایران سرعین منابع طبیعی شرکت مدیریت منابع آب ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۱۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دارندگان انشعابات غیرمجاز آب منتظر جریمه‌های سنگین باشند

مدیرعامل شرکت آبفای استان خراسان جنوبی گفت: استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب در سطح شهرها و روستاهای استان مشمول پرداخت جرایم مطابق قانون مقابله با انشعابات غیر مجاز می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از کانال شرکت آبفای استان، مهدی دوستی امروز _یکشنبه، بیست و ششم فروردین_ اظهار کرد: استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب در سطح شهرها و روستاهای استان در صورت عدم مراجعه برای تعیین تکلیف انشعاب آب نصب شده مشمول پرداخت جرایم مطابق قانون مقابله با انشعابات غیر مجاز می‌شوند.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۴۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در شهرها و روستاهای استان شناسایی، تعیین تکلیف، قطع یا مجاز شد.

مدیر عامل شرکت آبفای خراسان‌جنوبی انشعابات غیرمجاز را معضلی برای تأمین پایدار آب عنوان کرد و افزود: این انشعابات علاوه بر دامن‌زدن بر تشدید کم‌آبی‌ها، موجب آلودگی شبکه توزیع آب، کاهش طول عمر شبکه توزیع آب به علت سوراخ‌گیری غیراصولی، تضییع حقوق مشترکان قانونمند، افزایش هدررفت آب و تخریب دستگاه‌های اندازه‌گیری آب شده و مشکلات تأمین آب را دامن می‌زند.

وی تاکید کرد: به منظور مدیریت شبکه توزیع آب استان، پیمایش مشترکان انجام می‌شود و در مسیر پیمایش شبکه توزیع، با متخلفان و هرگونه انشعاب غیرمجاز آب بشدت برخورد می‌شود.

دوستی افزود: خسارات مستقیم و غیر مستقیم ناشی از این گونه انشعابات باعث شده است که طی سال‌های اخیر شرکت آب و فاضلاب استان نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته و برخورد با عاملین برقراری اینگونه انشعابات را با انسجام بیشتری مورد پیشگیری قرار دهد.

وی به افرادی که به صورت غیرمجاز از شبکه توزیع آب برداشت می‌کنند، موکدا توصیه کرد که اینگونه افراد فرصت دارند نسبت به قانونی کردن انشعاب به ادارات آبفا در شهرهای استان مراجعه کنند در غیر این صورت با توجه به شروع فصل گرما از یک ماه آینده بدون هیچ بخشودگی برخورد و مشمول جرایم سنگین مالی خواهند شد.

مدیرعامل آبفا خراسان جنوبی ادامه داد: مرکز ارتباطات مردمی آبفا سامانه ۱۲۲ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در رابطه با انشعاب‌های غیرمجاز است تا در این زمینه اقدام لازم صورت گیرد.

کد خبر 744560

دیگر خبرها

  • سه عدد دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در یاسوج کشف شد
  • کشف سه دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در شهر یاسوج
  • پر شدن بیش از یکهزار و 200 حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان‌غربی
  • ۱۰ حلقه چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» و «گندک» دماوند مسدود شد
  • صرفه جویی ۱۴ میلیون مترمکعبی آب با انسداد چاه‌های غیرمجاز در آذربایجان‌غربی
  • ۱۲ فقره انشعاب غیرمجاز در میرجاوه شناسایی شد
  • شناسایی ۴۰۰ انشعاب غیرمجاز آب در خراسان جنوبی
  • انسداد بیش از ۱۰۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در قزوین
  • دارندگان غیرمجاز آب منتظر جریمه‌های سنگین باشند
  • دارندگان انشعابات غیرمجاز آب منتظر جریمه‌های سنگین باشند