Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمت الله قاسمی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مسابقه امام شناسی (شهر نیکی) در سال آینده برگزار خواهد شد، اظهار داشت: مسابقات قرآنی فرهنگیان در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، تحقیق، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم و رقابت‌های عترت شامل نهج البلاغه است.

وی افزود: مسابقه در دوره منطقه‌ای به اتمام رسیده و نفرات برگزیده پس از اعلام به مرحله استانی و سپس به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری به اهداف برگزاری مسابقات قرآنی اشاره و عنوان کرد: مسابقات قرآنی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ عمومی قرآن و نماز، معنویت و بکار گیری معارف و علوم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی است.

وی تاکید کرد: برگزاری این گونه مسابقات به مفهوم کسب امتیاز و دریافت جوایز نیست بلکه فراگیری و آموزش بیشتر در حوزه قرآن و علوم دینی است.

قاسمی پور خاطر نشان کرد: ایجاد انگیزه در بین فرهنگیان و بکارگیری آموزه‌های کلام الهی ‌در زندگی فردی و اجتماعی از تاثیرات برگزاری این گونه مسابقات به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: قرآن و فراگیری و بکار گیری آن در تمامی بخش‌های زندگی نقش موثری در کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی و امنیت و سلامت جامعه دارد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری شناسایی استعدادهای قرآنی فرهنگیان را از اهداف برگزاری  این مسابقات برشمرد و گفت: ۳۰۰ نفر در این دوره از مسابقات قرآنی شرکت کردند که ۲۰۰ نفر خانم و ۱۰۰ نفر آقا بودند.

شهرستان ری دارای چهار مرکز اصلی آموزش و پرورش شامل ناحیه یک، ناحیه دو، بخش کهریزک و بخش فشافویه است که مدیریت آن با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران است.

حدود ۳۸ هزار دانش آموز در ۱۴۰ مدرسه آموزش و پروش ناحیه یک شهرری تحصیل می‌کنند.

برچسب‌ها شهرستان ری مدارس قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری مدارس قرآن کریم شهرستان ری مدارس قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۱۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در مرحله مدرسه و شهرستانی مسابقات قرآن، عترت و نماز استان بوشهر بالغ‌بر ۶۰ هزار نفر شرکت داشتند که در زمان حاضر نیز مرحله استانی با حضور دوهزار دانش آموز به میزبانی منطقه کاکی در بخش دانش‌آموزان دختر و شهرستان دیلم در بخش دانش‌آموزان پسر آغاز شده و به مدت چهار روز ادامه دارد.

محمود حق‌دوست با اشاره به اهمیت فراگیری معارف اسلامی، بیان کرد: ما به‌عنوان یک مسلمان در راستای ترویج معارف قرآنی از همان ابتدای دوران دانش‌آموزی به عنوان یک رسالت باید تلاش کنیم تا در فعالیت‌های قرآنی حضور چشمگیر و فعال داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح مسطوران و پیوند مسجد، منزل و مدرسه، گفت: با حمایت و پیگیری‌های مدیر کل آموزش و پرورش استان و توجه ویژه استاندار محترم مبلغ ۵ میلیارد تومان برای احیای نمازخانه‌های مدارس اختصاص یافته است که امیدواریم یا همکاری سایر دستگاه‌ها نیز گام‌های موثری در این زمینه برداریم.

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • رقابت‌های منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز مدارس دلیجان