Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ج. ا. ایران، بهمن حسین زاده مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران گفت: ایران به عنوان یکی از ۱۰ کشور برتر جهان در زمینه تولید قیر، این محصول را به ۱۹ کشور جهان صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸، صادرات قیر برای ایران ۴۵۰ میلیون دلار ارزآوری داشته است، افزود: برگزاری یازدهمین نمایشگاه قیر، آسفالت، عایق‌ها و ماشین آلات وابسته می‌تواند بر افزایش این میزان کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین زاده با اعلام اینکه این نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۱۲۰۰۰ متر مربع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی ایران آغاز به کار کرده، یادآور شد: ۱۲۵ شرکت ایرانی تا ۶ بهمن ماه آخرین دستاورد‌ها و فناوری‌ها در حوزه راه و شهرسازی را تحت عنوان یازدهمین نمایشگاه بین المللی قیر، آسفالت، عایق‌ها و ماشین آلات وابسته در معرض دید مسئولان، علاقمندان و متخصصین این حوزه قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید:مصرف سیمان دو برابر میزان تولیدات کشور است

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران با اعلام رشد ۲۰ درصدی یازدهمین نمایشگاه بین المللی قیر، آسفالت، عایق‌ها و ماشین آلات وابسته نسبت به دوره قبل، گفت: کلیه تولید کنندگان، صادرکنندگان بزرگ در حوزه قیر، قیر‌های پلیمری، قیر‌های اصلاح شده، تولید کنندگان پلنت کارخانجات قیر، آسفالت، عایق ها، خطوط بسته بندی و تجهیزات مربوطه در این نمایشگاه حضور دارند.

وی افزود: ماشین آلات راهسازی مدرن نمایش داده شده در یازدهمین نمایشگاه بین المللی قیر، آسفالت، عایق‌ها و ماشین آلات وابسته با بومی سازی دانش فنی با قیمت‌های بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی این ماشین آلات در داخل کشور ساخته شده اند.

حسین زاده همچنین به حضور شرکت‌های دانش بنیان در یازدهمین نمایشگاه بین المللی قیر، آسفالت، عایق‌ها و ماشین آلات وابسته نیز اشاره کرد و اظهارداشت: این شرکت‌ها موجب شده اند که فرایند‌های برش، تخریب، نخاله برداری در آسفالت منجر به کاهش مصرف قیرو آسفالت تا میزان ۶۰ درصد کاهش هزینه‌های ترمیم را تجربه کنند.

وی در پایان در مورد شرکت استارت آپ‌هایی در زمینه نفوذپذیری قیر، اندازه گیری نقطه نرمی قیر و نقطه اشتعال در این نمایشگاه افزود: این استارت آپ‌ها پروژه‌های زیادی با مشارکت دانشگاه‌های صنعتی شریف و امیرکبیر آماده کرده اند که می‌تواند به روند اجرای پروژه‌های راهسازی و عمرانی بسیار کمک کند. همچنین استارت آپ‌های دیگری نیز در این رویداد حصور دارند که با تکیه بر فن آوری نانو در اجرای آسفالت و چسب آسفالت جهت جلوگیری از بازسازی کامل جاده‌ها بر پایه کاهش هزینه‌ها و سهولت در اجرا اقدام کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیر طبیعی نمایشگاه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۱۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز توقیف می شود

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حاتمی‌زاده رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد در جریان بازدید از چندین طرح دارای مجوز تغییر کاربری در اراضی کشاورزی شهرستان اشکذر، ضمن تأکید بر اهمیت حفظ کاربری اراضی کشاورزی و نقش آن در تأمین امنیت غذایی و زیستی کشور، صیانت از اراضی زراعی و باغی استان، مقابله با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی و برخورد با متخلفین این حوزه را از اولویت‌های سازمان جهادکشاورزی استان یزد در سال ۱۴۰۳ اعلام کرد.

وی تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی را باعث از بین رفتن زمین‌های حاصلخیز و مستعد کشاورزی عنوان و افزایش روند تغییر کاربری اراضی کشاورزی را موجب تهدید امنیت غذایی کشور و زمینه‌ساز از بین رفتن استقلال اقتصادی و وابستگی به سایر کشور‌ها توصیف نمود.

حاتمی‌زاده با تشریح برنامه‌های سازمان جهادکشاورزی استان یزد و مدیریت امور اراضی استان در سال ۱۴۰۳ و در راستای حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی، بر تشدید نظارت‌ها و پایش و رصد دقیق اراضی کشاورزی از سوی یگان حفاظت از اراضی مستقر در مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ها به منظور شناسایی و مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفین این حوزه تأکید کرد.

وی با اشاره به تفاهم خوب سازمان جهادکشاورزی و دستگاه قضایی استان در مقابله و برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی، از جدیت در توقیف ادوات و ماشین‌آلات دخیل و مرتبط با تغییر کاربری غیرمجاز به استناد ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و تبصره‌های ذیل آن و نیز مواد ۱۲ و ۱۳ آئین‌نامه اجرایی این قانون و همچنین تخریب بنا و مستحدثات غیرمجاز طی هماهنگی با مقام قضایی شهرستان و طرح شکایت از متخلفین در مرجع قضایی خبر داد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد میزان تغییر کاربری‌های غیرمجاز شناسایی شده طی یک ماهه نخست سال ۱۴۰۳ را به استناد گزارش فرماندهی یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان بالغ بر ۳۰۰ مورد و مجموعأ در سطحی معادل ۶ هکتار اعلام و ترویج فرهنگ حفظ کاربری اراضی کشاورزی، اقدامات پیشگیرانه در راستای صیانت از زمین‌های کشاورزی و اطلاع‌رسانی عمومی ممنوعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی را بسیار موثر و کارامد و مقدم بر برخورد با متخلفین عنوان داشت.

حاتمی‌زاده با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان "سال جهش تولید با مشارکت مردم" بر نقش مهم و اساسی عموم مردم در حفظ کاربری اراضی کشاورزی تأکید و صیانت از اراضی کشاورزی با هدف افزایش تولید در بخش کشاورزی را وظیفه‌ای همگانی دانست.

وی از عموم هم‌استانی‌ها بویژه بهره‌برداران بخش کشاورزی و ساکنین مناطق ییلاقی و مستعد تغییر کاربری غیرمجاز خواست هرگونه تغییر کاربری و ساخت و ساز بدون مجوز در اراضی کشاورزی را از طریق سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۳۱ به یگان حفاظت از اراضی کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان گزارش نمایند.

دیگر خبرها

  • شهرداری‌ها خط اول خدمت به مردم هستند
  • ناوگان خدمات شهری شبستر به ماشین آلات جدید تجهیز شد
  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد
  • آیین رونمایی از ماشین آلات جدید شهرداری شبستر با ارزش ۲۰ میلیارد تومان
  • تجهیز ماشین آلات راهداری با اعتبار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال
  • نصب ۹۵ دستگاه ردیاب برروی خودروی دهیاران قزوین
  • بررسی زمینه‌های تحقق جهش تولید در بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت ایران
  • ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز توقیف می شود
  • رونمایی از پهپاد رزمی مهاجر ۶ در نمایشگاه دفاعی بغداد
  • استقبال چشمگیر از محصولات دانش‌بنیان ایرانی در مالزی