Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین همایش استاندارد کیفیت نیروهای مسلح و آئین رونمایی از تندیس و جایزه سال کیفیت نیروهای مسلح به میزبانی موسسه تحقیقات و نوآوری دفاعی در سالن شهدای سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع برگزار شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی در این مراسم با بیان اینکه موضوع کیفیت و استاندارد امروزه یک مقوله اساسی در تمامی جنبه ها  و حوزه های انسانی قلمداد می شود اظهار داشت: موضوع " استاندارد" امروزه فقط به محصول و خدمات بسنده نمی شود و بلکه تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی بشر را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با  اشاره به سقوط هواپیمای خطوط هوایی اکراین در اثر خطای انسانی، نقش بازنگری در فرایندها،  استانداردها،  چارچوب ساختارها، اموزش و تمرین را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: موضوعات پیش آمده رابطه تنگاتنگی با مقوله رعایت استانداردها دارد و انشالله ابعاد این حادثه تلخ با دستورات اکید فرمانده معظم کل قوا و سایر روسای قوا رسیدگی و نتیجه به استحضار ملت عزیز ایران اسلامی خواهد رسید.

وزیر دفاع در ادامه با بیان اینکه در وزارت دفاع همواره بر رعایت الزامات استاندارد ها تأکید داشته ایم و سعی کردیم متناسب با استاندارهای تدوین شده بومی و مورد نیاز نیروهای مسلح تسلیحات دفاعی و خدمات خود را به بهترین نحو ممکن طراحی، تولید و ارائه کنیم گفت: سیلی سخت نیروهای مسلح در هدف قرار دادن پایگاه امریکایی ها در بالاترین سطح استانداردها  به لحاظ زمانی، کیفیت و دقت نقطه زنی موشک ها انجام شد و اثر این سیلی ملت ایران در تاریخ ماندگار خواهد ماند.

حاتمی با بیان اینکه پاسخ به اقدامات امریکا مطالبه و درخواست عمومی ملت ایران بود و چنانچه به این اقدام وقیحانه پاسخ داده نمی شد، دشمن اقدام جنایتکارانه خود را تکرار می کرد اظهار کرد: پاسخ به موقع مستلزم داشتن قدرت است؛ بحمدالله امروز جمهوری اسلامی تمام مولفه های قدرت و اراده لازم جهت پاسخ به هر متجاوزی را دارا است  و هر تهدیدی را در هر سطح با تسلیحات دفاعی  با کیفیت پاسخ خواهد داد. 

امیر سرتیپ آشتیانی، جانشین ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و نام شهدا به ویژه شهداء محور مقاومت وسردار شهید سپهبد سلیمانی اظهار کرد: انسجام ملی، وحدت و اقتدار در صحنه های بین المللی ره آورد وجود حاج قاسم سلیمانی برای نظام اسلامی بود.

وی با اشاره به عملکرد نیروهای مسلح در خصوص استاندارد سازی و به کار گیری الزامات و تدوین فرایندها و قوانین  "استاندارد" در نیروها ی مسلح گفت: در بحث نظارت بر استاندارد ها باید اهتمام بیشتری را در دستور کار قرار دهیم.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره خود را برای مقابله با هرگونه تهدیدات احتمالی آماده نموده است همه جانبه روبرو است گفت: با رعایت هر چه بیشتر الزامات استانداردی و بهبود کیفیت در همه زمینه ها باید از سطح آمادگی قابل قبول برخوردار باشیم.

آشتیانی لزوم بهره گیری از نیروهای متخصص نیروهای مسلح را یکی از موارد ضروری ارتقای استاندارد سازی در وزارت دفاع برشمرد و خدا محوری و تکلیف گرایی، دانایی و شناخت، قابلیت پذیری و توانمندی، کفایت و کاردانی، تعالی و پیشرفت، هدفمندی، استواری و استقامت، آموزش و مهارت اندوزی،  ابتکار، اراده، ایثار، از خودگذشتگی، اتحاد سازی، اعتدال پذیری، انضباط و انطباق، مطلوبیت، هم افزایی و اولویت و آینده نگری را از مهم ترین شاخصه های " ارتقای استاندارد و کیفیت " بر شمرد.

کد خبر 407172

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزارت دفاع امیر سرتیپ امیر حاتمی جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۱۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت دفاع در مسیر تجهیز و تسلیح سپاه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی ضمن تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: در مسیر تجهیز و تسلیح آن نهاد انقلابی از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در متن پیام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت فرارسیدن دوم اردیبهشت ماه، «سالروز تاسیس سپاه پاسداران» آمده است: فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ مبنی بر تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موید عمق درایت و دوراندیشی معمار و بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی است که با تشکیل چنین نهاد کارآمدی همراه با ارتش مقتدر، دوبال کارآزموده و توانا در دفاع از کشور ایجاد گردید که در فراز و نشیب‌های تاریخ انقلاب با تمام قدرت به صیانت از میهن عزیز و ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام پرداخته‌اند.

در ادامه این پیام اشاره شده است: نگاهی گذرا و اجمالی به کارنامه پرافتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدا تا کنون نشان می‌دهد سیر تحولات علمی و صنعتی در این نهاد مقدس تا چه میزان صعودی و فزاینده بوده است. استفاده از دانش روز و تولید محصولات نوظهور و فناوری‌های پیشرفته که حاصل تحقیقات و تفکر اندیشمندانه داخلی است در کنار بهره برداری از ابتکارات و تجربیات نظامی و تاکتیکی باعث شده که همواره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میان نیروهای نظامی منطقه و جهان جزو برترین و کار آزموده ترین نیروها محسوب شود و بتواند در هر نقطه‌ای دشمن را مرعوب و منکوب کند، نمونه مثال زدنی آن انجام عملیات پیچیده و ترکیبی «وعده صادق» بود که تمام کارشناسان نظامی جهان را حیرت زده کرد وتوانست قدرت نظامی، شایستگی‌های دفاعی و توان بازدارندگی کشور را برای جهانیان به نمایش بگذارد.

در بخش دیگری از این پیام یادآورشده است: این تعالی و موفقیت مدیون ایثار و از خود گذشتگی سرداران، فرماندهان و سپاهیان جان برکفی است که با تقدیم خون پاک خویش به ندای پیر و مراد خود لبیک گفتند. و استقلال و سلطه ناپذیری در عرصه‌های بین المللی را برای ما به ارمغان آوردند.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این پیام با گرامیداشت این روز بزرگ و ادای احترام به شهیدان، جانبازان و آزادگان نیروهای مسلح انقلاب اسلامی به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اعلام می‌دارد در مسیر تجهیز و تسلیح آن نهاد انقلابی از هیچ کوششی فروگذار نکرده و دوام توفیقات روز افزون همرزمان عزیزمان در آن نهاد انقلابی و ولایتمدار را در اجرای موفق و کامل ماموریت‌های محوله تحت توجهات حضرت ولی امر (ارواحنا له الفدا) و زعامت داهیانه مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) از خداوند سبحان مسالت دارد.

کد خبر 746363

دیگر خبرها

  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت نفت
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • هدیه مجلس به وزارت دفاع /سازمان سپند چه کمکی به نیروهای مسلح می کند؟
  • سخنگوی وزارت دفاع: «سپند» به همه نیروهای مسلح خدمات علمی می‌دهد
  • سازمان «سپند» در سطح مرزشکنی دانش حرکت می‌کند
  • تشکیل سازمان «سپند»باعث قدرت بازدارندگی و تضمین امنیت کشور می‌شود
  • تصویب کلیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در مجلس
  • وزارت دفاع در مسیر تجهیز و تسلیح سپاه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند