Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام رضایی با تاکید بر اینکه انتقال تجارب و تخصص کانون های مساجد در سایه طرح ملی فهما تحقق می یابد، گفت: باید کانون های فرهنگی هنری به امکانات و تکنولوژی روز مجهز شوند تا زمینه جذب و گرایش جوانان به مساجد باشند.

حجت الاسلام «احمد رضایی» در گفتگو با خبرنگارشبستان در بیرجند با بیان اینکه در سال های اخیر شاهد رشد چشمگیر فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستیم، اظهار داشت: این کانون ها از ملزومات مساجد در کنار سایر بخش‌های هستند که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه البته کانون های فرهنگی و هنری مساجد تا رسیدن به مطلوب فاصله دارند، افزود: باید این کانون‌ها جامعه هدف و مخاطب خود را به خوبی بشناسند و جاذبه ارائه برنامه ها و خدماتشان به مخاطبان افزایش یابد تا در جذب نوجوانان و جوانان موفقیت های بیشتری داشته باشند.

 

حجت الاسلام رضایی با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی و هنری در مساجد حلقه وصلی می شوند که بسیاری از ظرفیت ها، پتانسیل ها و جوانان را دور هم جمع می کنند، پیشنهاد داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید علاوه بر فعالیت های عمومی به سمت انجام فعالیت های تخصصی حرکت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن با راه اندازی گسترده شبکه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی تلاش در سوق دادن جوانان به برنامه های مغایر با فرهنگ و دین ما دارد، افزود: باید کانون های فرهنگی هنری مساجد به امکانات و تکنولوژی روز مجهز شوند تا زمینه جذب و گرایش جوانان به مساجد باشند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر برآورده کردن نیازهای نسل جوان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف و انجام فعالیت های پژوهش محور می تواند زمینه ساز جذب و نگهداشت جوان در مساجد شود.

 

حجت الاسلام رضایی به اجرای رویداد ملی فهما اشاره کرد و گفت: در این راستا کانون های مساجد از فعالیت های یکدیگر مطلع خواهند شد و یک رقابت سالم بین آنان ایجاد می شود.

 

وی تاکید کرد: انتقال تجارب و تخصص کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای هرچه بهتر شدن فعالیت ها در سایه طرح ملی فهما تحقق می یابد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رویداد ملی فهما برکات بسیار خوبی خواهد داشت، افزود: با راه اندازی سامانه فهما، نسل جوان آموزش عملی برای استفاده از رسانه های روز را می‌بینند و یک فضای وسیعی برای تبلیغ در حوزه دین و جوانان ایجاد خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش؛ یکپارچه‌سازی اطلاعات در سطوح مختلف استانی، شهرستانی، کشوری، بررسی و ارزیابی وضعیت موجود کانون‌ها و خدمات ارائه شده از نظرکمی و کیفی، تقویت و تسهیل ارتباط بین کانون‌ها، دبیرخانه‌ها و ستاد در مناطق مختلف کشور از جمله اهداف راه‌اندازی سامانه «بچه های مسجد» است.

 

همچنین، ایجاد شبکه اطلاع رسانی و ارتباطی بین کانونی، آشنایی کانون‌های از فعالیت‌ها خدمات و دریافت خدمات از یکدیگر، شفاف‌سازی فعالیت‌های فرهنگی - هنری و اجتماعی، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی با هدف تخصصی کردن بخش‌های کانونی و بهینه‌سازی کیفیت ارائه خدمات در کانون‌های مساجد از دیگر اهداف سامانه بچه‌های مسجد است.

 

امتیازات کسب شده کانون‌های فرهنگی هنری در رویداد ملی فهما منجر به انتخاب روستای برتر، شهر برتر، شهرستان برتر و استان برتر می شود و استانی که کانون های آن بالاترین رتبه را کسب کنند به عنوان پایتخت فهما در شب میلاد حضرت زهرا(س) معرفی خواهد شد.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما سردار سلیمانی طرح ملی فهما مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۱۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام حسن مجتبی (ع) الگوی تمام عیار صبر و بخشندگی است

اسماعیل دستگذار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک میلاد سراسر نور حضرت امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: پیشوای دوم جهان تشیع از منظر اخلاق و بزرگواری به رسول اکرم (ص) بسیار شبیه و در زمان خودش عابدترین و بی‌ اعتناترین مردم به زیور دنیا و در کمالات انسانی یادگار پدر و نمونه کامل جد بزرگوار خود بود.

وی افزود: امام حسن مجتبی (ع) همانند دیگر معصومین (ع) دارای ویژگی و خصوصیات زیادی همچون اخلاق نیکو، مهربانی، اخلاص، عبادت، ساده زیستی، نظم و برنامه ریزی، استقامت، درایت، سخاوت، شجاعت و صبر و تحمل در برابر مشکلات بوده است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود بیان کرد: امام حسن (ع) نه تنها از نظر علم، تقوی، زهد و عبادت، مقامی برگزیده و ممتاز داشت، بلکه از لحاظ بذل و بخشش و دستگیری از بیچارگان و درماندگان نیز در عصر خود زبانزد خاص و عام بود، بطوری که معروف به کریم اهل بیت شد.

دستگذار ادامه داد: وجود گرامی آن حضرت آرام بخش دل‌های دردمند، پناهگاه مستمندان و تهیدستان و نقطه امید درماندگان بود. هیچ فقیری از در خانه آن حضرت دست خالی برنمی‌گشت هیچ آزرده دلی شرح پریشانی خود را نزد آن بزرگوار بازگو نمی‌کرد، جز آنکه مرهمی بر دل آزرده او نهاده می‌شد.

وی تصریح کرد: آن حضرت به گواه تاریخ فردی سخت شجاع و با شهامت و دارای امتیازات اخلاقی و فضائل انسانی فراوان بود، در سرشت و طینت ایشان برترین نشانه‌های انسانیت وجود داشت، وی شخصیتی بزرگوار، بردبار، باوقار، متین، سخاوتمند و مورد ستایش مردم بود.

دستگذار ادامه داد: امام حسن (ع) کانون علم و حکمت و سرچشمه نیکی و فضیلت بود که در راه پیشرفت اسلام از هیچ گونه جانبازی دریغ نمی‌ورزید و همواره آماده مجاهدت در راه خدا بود و تمامی توان خویش را در راه انجام امور نیک و خداپسندانه به کار می‌برد و اموال فراوانی در راه خدا بخشایش می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: مورخان و دانشمندان در شرح زندگانی پرافتخار آن حضرت، بخشش بی سابقه و انفاق بسیار بزرگ و بی نظیر ثبت کرده ‏اند که در تاریخچه زندگانی هیچ کدام از بزرگان به چشم نمی‌خورد و نشانه دیگری از عظمت نفس و بی اعتنایی آن حضرت به مظاهر فریبنده دنیا است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود گفت: همت بلند و طبع عالی حضرت مجتبی (ع) اجازه نمی‌داد کسی از در خانه او ناامید برگردد و گاه که کمک مستقیم مقدور حضرت نبود، به طور غیر مستقیم در رفع نیازمندی‌های افراد کوشش می‌کرد و با تدابیر خاصی گره از مشکلات گرفتاران می‌گشود.

دستگذار تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های بارز شخصیتی امام حسن (ع)، حلم و صبوری بوده است که نبودش در جامعه امروزه به شدت احساس می‌شود. بسیاری از طلاق‌ها و اختلاف بین خانواده‌ها ریشه در نداشتن صبر و بردباری دارد، بسیاری از دعواها و قتل‌ها ریشه در نبود خصلت صبر در میان مردم است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های شخصیتی امام حسن (ع) مهربانی بوده است، مهربانی یکی دیگر از گمشده جامعه و خانواده امروزی است، اگر مهربانی در جامعه فرا گیرد شود بسیاری از گرفتاری و مشکلات و تلخی‌ها از بین می‌رود.

مدیر کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) لاهرود در بخش دیگری از سخنان خود به مناظرات کوبنده امام حسن (ع) با بنی امیه اشاره کرد و گفت: آن امام بزرگوار هرگز در بیان حق و دفاع از حریم اسلام نرمش نشان نمی‌داد، ایشان علناً از اعمال ضد اسلامی معاویه انتقاد می‌کرد و سوابق زشت و ننگین معاویه و دودمان بنی امیه را بی پروا فاش می‌کرد، مناظرات و احتجاج های مهیج و کوبنده آن حضرت با معاویه و مزدوران و طرفداران او شاهد این معنا است.

کد خبر 6062520

دیگر خبرها

  • نقش راهبری هنرمندان در تحقق شعار سال
  • تجارب موفق مردمی‌سازی برای تسریع در تحقق شعار سال استفاده شود
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از تجارب مردمی‌سازی است
  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی
  • فعالیت‌های فرهنگی شهرداری باید در تمام مناطق شهر گسترش یابد
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان
  • امام حسن مجتبی (ع) الگوی تمام عیار صبر و بخشندگی است