Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا وارثی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از پذیرش بدون محدودیت معتادان در تمامی مراکز مراقبتی و شلترهای تحت پوشش این سازمان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۲ سرپناه شبانه روزی برای مردان و زنان در قزوین و یک سرپناه برای مردان در شهر الوند وجود دارد.

وی، هزینه اقامت روزانه هر فرد مورد پذیرش از سوی این سازمان را ۳۰۰ هزار ریال اعلام و یادآور شد: شلتر (سرپناه شبانه) به منظور کاهش آسیب و برای اسکان موقت و شبانه معتادان با رفتارهای پر خطر و بی‌خانمان‌ها راه اندازی شده و از این افراد هزینه‌ای بابت پذیرش آنها در این مراکز دریافت نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وارثی، مراکز نگهداری از معتادان و بی خانمان‌ها در طول سال فعال بوده و میزان پذیرش آنها در زمستان ۲۰ تا ۳۰ درصد نیز افزایش می‌یابد.

این مسوول، فعالیت گرمخانه‌های بهزیستی را از ساعت ۱۸ تا ۸ صبح روز بعد عنوان و تصریح کرد: آغاز خدمات‌دهی برای بانوان در طول روز زودتر آغاز می‌شود و با توجه به بارش برف و سرما این مراکز به صورت شبانه‌روز فعال هستند.

وارثی، جامعه هدف بهزیستی را پذیرش بیماران مصرف کننده موادمخدر و کارتن خواب‌ها دانست و گفت: خدمات مراکز تحت پوشش به افراد بی‌سرپناه، توزیع غذای گرم، وعده صبحانه همراه با غذای گرم، سرپناه، خدمات بهداشتی از جمله استحمام و توزیع بسته‌های بهداشتی به این افراد است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تاکید کرد: برای پذیرش این دسته از افراد در مراکز نگهداری نیازی به معرفی نامه نبوده تا جایی که این مراکز جدا از گرمخانه‌های شهرداری به شمار رفته و به عنوان سرپناه شبانه، ویژه معتادان بی‌خانمان استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: در صورت کاهش دمای هوا طی روزهای آینده، با هماهنگی‌های صورت گرفته بهزیستی با شهرداری و مسوولان ذیربط، اقامت بیش از حد پذیرش شدگان بی‌خانمان به گرمخانه‌های شهرداری قزوین سپرده خواهد شد.

وارثی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده افراد بی‌سرپناه و کارتن خواب مراتب را به سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی قزوین جهت اقامت و ساماندهی گزارش دهند.

برچسب‌ها استان قزوین بی خانمانی اداره کل بهزیستی استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین بی خانمانی اداره کل بهزیستی استان قزوین استان قزوین بی خانمانی اداره کل بهزیستی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۱۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین ظرفیت اشغال تمام واحدهای اقامتی مشهد ۳۹ درصد است/ کماکان ظرفیت پذیرش مسافر داریم

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: میانگین ضریب اشغال تمام واحدهای اقامتی از ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ تاکنون در مشهد ۳۹ درصد بوده است که این آمار نشان می‌دهد کماکان ظرفیت پذیرش زائر و مسافر را در مشهد داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزان میانگین اقامت ثبت‌شده در مشهد و خراسان رضوی از ابتدای طرح نوروزی اظهار کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای اقامت زائران در ۳ بخش رسمی، موقت و اضطراری انجام شده است. میانگین ضریب اشغال تمام واحدهای اقامتی از ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ تاکنون در خراسان رضوی ۳۷ درصد و در مشهد ۳۹ درصد بوده است. این آمار حاکی از آن است که مشهد واحدهای اقامتی مشهد کماکان ظرفیت پذیرش زائر و مسافر را دارد.

وی در خصوص ظرفیت اشغال واحدهای اقامتی مشهد در روز ۵ فروردین ماه خاطرنشان کرد: ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به عصر پنجم فروردین ماه ۷۰ درصد، واحدهای اقامتی موقت ۸۳ درصد و واحدهای اقامتی اضطراری ۵۱ درصد بوده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی یادآور شد: زائرانی که قصد تشرف به مشهد در ایام نوروز ۱۴۰۳ را دارند، حتما پیش از عزیمت به این شهر محل اقامت خود را رزرو کنند. زائران و مسافران می‌توانند با شماره تلفن ۰۵۱۳۷۰۴۵ که مربوط به قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهد است، تماس حاصل کرده و نسبت به محل اقامت خود راهنمایی دریافت کنند. همچنین زائران در صورت ثبت هرگونه شکایت، می‌توانند شکایت خود را با همین شماره ثبت کنند.

گنابادی‌نژاد در خصوص آخرین آمار ورودی زائران به مشهد و خراسان رضوی تصریح کرد: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا پنجم فروردین بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به خراسان رضوی و مشهد مشرف شده‌اند. بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از طریق خودروی شخصی، بیش از ۵۰۰ هزار نفر از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای عمومی، بیش از ۳۷۰ هزار نفر از طریق قطار و بیش از ۲۰۰ هزار نفر از طریق هواپیما در این مدت به مشهد سفر کرده‌اند.

وی همچنین ضمن تقاضا از ستاد مرکزی خدمات سفر کشور تاکید کرد: مشهد یکی از مهمترین مقاصد سفر در کشور محسوب می‌شود که بیشترین تقاضا و سفر را در کشور به خود اختصاص داده است. فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در ایام نوروز در بیشترین حالت ممکن ۱۸۰ پرواز دارد، این در حالی است که برخی از استان‌ها به غیر از تهران تا ۲۴۰ پرواز در روز دارند. کمبود پروازها به مقصد مشهد منجر به لغو رزرو هتل‌ها می‌شود که با افزایش ظرفیت پروازی این مشکل برطرف خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت جاده‌های خراسان رضوی ادامه داد: در ۲ سال گذشته دولت توجه ویژه‌ای به بهسازی جاده‌های خراسان رضوی داشته است، اما تامین نیازهای زائران جاده‌های منتهی به مشهد نیازمند ساز و کار ویژه‌ای است و دستگاه‌های متولی بایستی از اختیارات قانونی لازم در نظارت و ایفای نقش خود به نحو احسن در تامین نیاز زائران استفاده کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پذیرش ۳۶ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی آموزش‌وپرورش لرستان
  • ۱۲ هزار و ۲۰۳ نفر در مراکز اقامتی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان پذیرش شدند
  • اسکان ۱۷ هزار مسافر در مدارس و مراکز اقامتی فرهنگیان پایتخت
  • پذیرش فرهنگیان در مراکز اقامتی نوروزی از مرز یک میلیون «نفر روز» گذشت
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • پذیرش بیش از ۹۰۰ هزار نفر در مراکز اقامتی آموزش و پرورش در نوروز ۱۴۰۳
  • پذیرش بیش از ۹۱۸ هزار نفر در مراکز اقامتی آموزش و پرورش/استان فارس؛ بیشترین اسکان نوروزی فرهنگیان
  • پذیرش بیش از۹۱۸ هزار نفر در مراکز اقامتی آموزش و پرورش/استان فارس بیشترین اسکان نوروزی فرهنگیان
  • میانگین ظرفیت اشغال تمام واحدهای اقامتی مشهد ۳۹ درصد است/ کماکان ظرفیت پذیرش مسافر داریم