Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@01:01:15 GMT

آیا طرح سهمیه «بنزین سفر» اجرا خواهد شد؟

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۱۹۹۴

آیا طرح سهمیه «بنزین سفر» اجرا خواهد شد؟

به ‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بنزین سفر طرحی بود که در نخستین دور سهمیه‌بندی بنزین در دولت محمود احمدی‌نژاد اجرا شد. میزان سهمیه آن را هر بار روسای سازمان وقت میراث فرهنگی و گردشگری به مردم اعلام می‌کردند. این سهمیه متغیر و معمولا حدود ۵۰ لیتر یا کمتر از آن بود، چراکه مخالفان سرسختی در دولت وقت و حتی خارج از آن داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اکنون با اجرای دوباره طرح سهمیه‌بندی، گمانه‌زنی‌هایی درباره بازگشت طرح سهمیه «بنزین سفر» مطرح شده است. شهرام رضایی، مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، در این ‌باره گفت: قبلاً سهمیه‌ای با عنوان سهمیه سفر داشته‌ایم، اما هنوز در این زمینه تصمیمی در کارگروه تعیین سهمیه‌های سوخت گرفته نشده است. 

به ‌تازگی نیز بیژن زنگنه، وزیر نفت، اعلام کرد: افزایش سهمیه‌ بنزین برای مسافرت‌های نوروزی در اختیار وزارت نفت نیست و هنوز در این باره ابلاغیه‌ای به وزارت نفت داده نشده است. 
بیشترین سفر ایرانی‌ها با خودروی شخصی

طبق آخرین داده‌های مرکز آمار، بیشترین سفر ایرانی‌ها با خودروی شخصی انجام می‌شود. در بهار سال ۱۳۹۷ تردد حدود ۶۹ میلیون خودروی شخصی بین شهرها ثبت شده است که با احتساب ۱۳ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۸۵۱ خودروی شخصی متعلق به دیگران و ۱۶ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۳۵۲ سواری کرایه‌ای، نقش این وسیله نقلیه در سفرهای مردم مشخص می‌شود. 

از بامداد روز جمعه ۲۴ آبان، بنزین سهمیه‌بندی شد و بر این اساس قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای (ماهانه ۶۰ لیتر برای خودروهای شخصی) از قرار هر لیتر ۱۵۰۰ تومان، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای از قرار هر لیتر ۳۰۰۰ تومان و قیمت بنزین سوپر نیز از قرار هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شد.

کنترل مصرف سوخت با توجه به میانگین بالای مصرف سوخت، افزایش توان صادرات، مبارزه با قاچاق سوخت و اختصاص منابع حاصل از مدیریت مصرف به مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم‌درآمد به صورت مستقیم و نیز کاهش آلودگی هوا در کلان‌شهرها و شهرها از جمله اهداف اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین اعلام شده است. 

کد خبر 480079 برچسب‌ها سوخت - بنزین (سهمیه‌ بندی) بیژن نامدار زنگنه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سوخت بنزین سهمیه بندی بیژن نامدار زنگنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد از مردم از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کنند

رضا نواز سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت:در حال حاضر مصرف سوخت در کشور بسیار بالا است،پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد کارت‌های سوخت آزاد در سراسر کشور به فراخور فروش و موقعیت جغرافیایی جایگاه‌داران سوخت افزایش یابد. البته مشکلاتی در مورد کارت سوخت آزاد در استان‌های مرزی وجود دارد که حتما باید مسئولین استانی و شرکت ملی فرآورده‌های نفتی تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند که در مردم امسال نگران سفر نوروزی خود نباشند.

او اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد مردم کارت سوخت شخصی دارند که ۷۰ درصد از کارت سوخت خود استفاده می کنند،افرادی که بیش از ۱۶۰ لیتر سوخت در ماه استفاده می کنند می توانند از کارت آزاد جایگاه استفاده کنند.

نواز گفت: به طور کلی روزانه کارت سوخت جایگاه ها ۷ هزار لیتر شارژ می شوند و همچنین استفاده این کارت ها ۲۵۰ بار است وقتی کار در معرض افزایش قرار گیرد مسوول جایگاه باید پاسخگو باشد.

نواز گفت: از نظر سوخت وضعیت مناسبی نداریم و هر روز با رکورد‌های مصرف سوخت روبرو هستیم. با روش توزیع یارانه‌ای که در حال حاضر داریم نمی‌توانیم از این مقطع عبور کنیم. اگر وضعیت با یارانه لیتری ادامه پیدا کند باعث نارضایتی خواهد شد. در حال حاضر هم به سوخت ۱۵۰۰ تومانی و هم ۳ هزار تومانی یارانه داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • آیفون ۱۴ رجیستر نمی‌شود، اما اجازه خرید جت شخصی داده می‌شود؟
  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت
  • کشف ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق
  • ۷۰ درصد از مردم از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کنند