Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@16:51:53 GMT

آسیب زدایی از مناطق حاشیه ای البرز ضروری است

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۲۰۰۲

آسیب زدایی از مناطق حاشیه ای البرز ضروری است

عزیز اله شهبازی روز پنجشنبه در نشست کارگروه اجتماعی استان البرز افزود: دستگاه های اجرایی البرز باید با جدیت به امور مناطق حاشیه نشین بپردازند و اقدامات تشریفاتی و نمایشی پرهیز شود.

وی ادامه داد: سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده استان البرز از محورهای موضوعی مهم در حوزه اجتماعی است که با توجه به برنامه ریزی ها درسطح ملی اقدامات موثر را دراین زمینه باید اجرایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهبازی گفت: براین اساس باید نیازهای زنان استان البرز با توجه به شرایط موجود بررسی و احصا شود و با برنامه ریزی در رفع مشکلات دراین زمینه گام برداشت.

وی اضافه کرد: بسط نگاه منفی و سیاه نمایی در جامعه عواقب خوبی در پی ندارد از این رو باید با هدف امیدافزایی و رفع موانع اقشار مختلف مردم نسبت به اتخاذ تدابیر مناسب اقدام کنیم.
استاندار البرز با اشاره به سند ملی آمایش سرزمین البرز، افزود: این طرح با بهره برداری از توان کارشناسان استان در سازمان مدیریت برنامه ریزی البرز تهیه و تدوین شده و به اذعان بسیاری از مسوولان ملی بسیار جامع و دقیق است.
وی اظهار داشت: از کارشناسان مربوطه انتظار می رود که برای تدوین سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده استان از سند آینده پژوهی ایران بهره برداری کنند سپس به شورای توسعه استان ارجاع شود.
شهبازی با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: ضرورت دارد از تمام ظرفیت ها برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای بهره برداری کنیم.
وی در ادامه به بحث  بررسی چگونگی اجرای پروژه روستای سالم در استان اشاره کرد و گفت: همه باید بسیج شوند تا این طرح در روستاها بویژه در مناطق محروم اجرایی شود.
استاندار البرز افزود: البرز با رشد ۳ درصدی جمعیت روستایی مواجه شده در صورتی که این امر در کشور روند منفی داشته است از این رو ضرورت دارد بستر مناسب برای مانایی جمعیت در روستاها فراهم شود.

دراستان البرز ۲۷۷ روستا وجود دارد .

بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ سهم جمعیت شهری استان البرز  از ۹۰.۵ درصد در سال ۹۰ به ۹۲.۶درصد و جمعیت روستایی استان نیز از ۹.۵ درصد در سال ۹۰ به ۷.۴ درصد رسید.

۴۸.۵ درصد جمعیت استان البرز را زنان تشکیل می دهند.

۱۷ منطقه حاشیه نشین در این استان شناسایی شده که دارای وضعیت بحرانی هستند و ۹۰۰ هزار نفر نیز در مناطق حاشیه ای سکونت دارند.

ضریب شهر نشینی استان البرز در تیرماه امسال بالغ بر ۹۲.۶ درصد عنوان شده بود.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 استان البرز انتخابات خانواده دستگاه های اجرایی مسکن قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهرداد حسن زاده با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گفت: بنا بر اطلاعیه سازمان هواشناسی و رصد فعالیت سامانه‌های بارشی، یک سامانه جدید وارد استان شده که بخش‌هایی از استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: این سامانه تا اواخر وقت پنجشنبه هفته جاری در سطح استان فعال خواهد بود و به موجب آن شاهد رگبار باران و رعد و تگرگ خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: منطقه اثر این سامانه شهرهای بندرعباس، بستک، خمیر، سیریک، بندرلنگه، حاجی آباد، رودان، بشاگرد، میناب و قشم خواهد بود.

وی ادامه داد: بر اثر فعالیت این سامانه شاهد بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیل‌ها، جاری شدن روان‌آب، خسارت به سازه‌های موقت به دلیل تند باد لحظه‌ای، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال خسارت در مناطق ساحلی به دلیل وقوع تند باد لحظه‌ای خواهیم بود.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود با توجه به بالا بودن آب رودخانه‌ها با تاکید بر بشاگرد و حاجی آباد از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها اجتناب و از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع پرهیز شود همچنین باید از استحکام سازه‌های موقت و لایروبی کانال‌ها اطمینان حاصل کرده و تمهیدات لازم در مناطق ساحلی با توجه به وقوع تند باد لحظه‌ای و احتمال خسارت اندیشیده شود.

کد خبر 6086150

دیگر خبرها

  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • بارش باران بهاری و لطافت آب و هوای استان
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر
  • مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران